Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Drakar och Demoner v6 (Födda för ett högre syfte) Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 12 13 14 15 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

nilP

PostPosted: Tue Jul 10, 2007 11:45 pm

lallanzon
Jag vill vara med på avslutningen av DoD6, men sen vill jag köra AFMBE. Min karaktär äger! (bokstavligt talat)

Det kommer inte bli någon avslutning av DoD6, om inte på en stor helg långgt senare när ingen kommer ihåg sin char.
PostPosted: Thu Jul 12, 2007 2:19 am

Andra helgen i Augusti kommer näst sista delen (alternatift tredje sista) i kampanjen Födda för ett högre syfte, spelas.

Det kommer att vara hemma hos mig så spelarna får ta med sig sov saker och mat. Plus en TOA-rulle.

nilP

Feints-

PostPosted: Thu Jul 12, 2007 8:04 am

Än så länge har jag inte något annat inplanerat...
Och jag hoppas att det fortsätter på det sättet...
D:
Om så blir fallet är jag på som fan!
PostPosted: Mon Jul 16, 2007 5:15 am

Hjältarna sätter efter en galen mörker magiker efter att denna har frammanat en stor demon som nästan helt ödelade byn (namnet kommer imorrn), som hjältaran fattat tycke för. De ger sig ut som riktiga hjältar utan en tanke på belöning eller personlig vinning.

tar sig till en varulvs stad. Allansson slår ihjäl en vaulv med en stol. Jonas och nikls hjälps åt att ta en varulv genom att göra den lite och sedan sparka ut den genom fönstret på andra våningen.

De fortsätter vidare till en stad där de delar upp sig, Matti rider iför väg, han är nära att förlora mer än bara huvudet då staden han kommer till blir anfallana av en mängd troll/jättar som har kommit för att frita deras härskarinna, ett skogsrå som blivit tillfånga tagna av byborna som har bestämmt sig för att bränna ihjäl henne.
Samtidigt tar sig de andra över till huvudstaden via en smal väg bakom ett stort vattenfall.

Väl i huvudstaden får de snabbt upp ett spår på magikern, som nu är innom räckhåll. Tyvärr så blir hjältarna fördröjda i staden då de blir attackerade av kåpklädda människor. Efter att tappert ha slagits mot dessa okända attackerare så vänder de sig om för att stå öga mot öga med den största demonen de någonsin har drömt om. Tillsammans med att stort antal stadsvakter lyckas de tar ner den enorma besten men efter att den samma har raserat nästan ett helt kvarter.

väl ute ur huvudstaden förföljer hjältarna nu de två mörker magierna via luft och med häst. Matti får ett medelande från sin orden om att han måste bege sig tillbaka för ett snabbt uppdrag, han blir tvungen att ta en annan väg genom landet och efter att ha rest i flera dagar med några väldigt specciella gamla alver så möter han ändå upp den resterande hjältarna i den sista staden i landet, en stad rustad för ett krig som alldrig kommer. Däri finner de en spökstad. De blir där tvugna att slåss mot de få demoner som fortfarande är kvar i staden. Efter ett snabbt och enkelt slag står hjältarna som alltid triumferande.

Men frågan är vad som väntar dem i fjärran, mörka moln har börjat hopa sig på horisonten, i snön har blods spår lämnats ut från staden samt avtryck från ett oräkneligt antal demoner. Solen skiner ej längre.

/detta är bara en snabb genom gång så att jag kommer ihåg allt grundläggande som hänt. Om jag helt missat en stad eller liknande så får ni gärna säga till mig. Kan väl senare någon gång försöka förfina och skriva om allt, men just nu är det bara en komihåg för sexiga nilP ^_^

nilP

nilP

PostPosted: Wed Jul 18, 2007 1:44 am

Har nu suttit på jobbet och funderat en del på DoD, mest på nästa äventyr men även de tankar jag haft om fortsättningen och vad som händer efter.

Och nu funderar jag nästa på att gå emot mig själv. Har insett att fortsättningen på DoD kan bli cool, lite by feeling men ändå inte.

Men för att kunna fortsätta efter denna kampanj måste man tillåta mig att berätta vad som hände under det sista äventyret så att säga. Vilket jag ändå funderat på att göra då det inte kommer att spelas klart medans jag verkligen vill ha ett slut på den.

Så vad säger folk är de beredda på att låta mig skriva/berätta hur allt slutade efter nästa äventyr ??

Detta inefattar spelarna Råbin, Jonas, Niklas, Matti och Allansson.
PostPosted: Wed Jul 18, 2007 3:04 am

Ja (omg inte ett så svårt beslut för mig -.-)

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Wed Jul 18, 2007 3:36 am

Du vet ändå en del av din story ^_^
PostPosted: Thu Jul 19, 2007 3:28 am

Jag tycker den idén låter bra. Kör på de.

allansson
Crew

nilP

PostPosted: Thu Jul 19, 2007 3:40 am

lallanzon
Jag tycker den idén låter bra. Kör på de.

Ok ^_^
du kommer nog typ kanske gilla iden jag har för din char ninja
PostPosted: Fri Jul 27, 2007 4:43 am

Kör i vind.
Jag skulle ju givetvis gärna spela det istället, men när det inte kommer hända snart så ser jag ingen anledning att inte låta dig återberätta det. ^__^

Master Molder of WINGS
Crew

Lord Hawk

PostPosted: Fri Jul 27, 2007 6:55 am

Jo men det låter okej, bättre det än att du tvingar dig själv till att göra att sista äventyr som dessutom är väldigt osäkert när vi kan köra.
PostPosted: Sun Jul 29, 2007 11:52 pm

Bra bra ^_^
sista äventyret skulle ju då få vänta tills att Jonas skulle komma hem nån stor helg. Så att mja det blir bra de här ^_^

nilP

nilP

PostPosted: Fri Aug 10, 2007 3:53 am

Fick just reda på att Jonas deras healer antagligen inte komemr att kunna vara med.

One down three to go, my job just got way easier.
PostPosted: Sun Aug 12, 2007 11:50 pm

En vecka kvar till att DoD6 läggs i inaktiva rollspel.

Skall försöka skriva ihop de derlar av storyn jag redan berättat för spelarna.

nilP

Lord Hawk

PostPosted: Tue Aug 14, 2007 7:00 am

Jag ville bara skriva att sista äventyret var skitkul att spela och kändes verkligen som en riktigt cool fantasyavslutning, även om det nu inte var det riktiga slutet så kan det inte gå fel då man får slåss mot en stor demon (och dessutom få äga på honom hårt) ;p.
Även fast jag inte var med från början var storyn spännande och det var riktigt kul att köra lite traditionell fantasy igen! =)
Reply
Arkiv

Goto Page: [] [<<] [<] 1 2 3 ... 12 13 14 15 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces