|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jun 04, 2009 2:30 am
Mja, jag tänkte mig något som var enklare än att göra en d&d 4th karaktär av samma level som Threshold. Jag tror inte ni som inte prövat vet hur komplicerat det blir, inte bara att det tar väldigt lång tid. De som inte har erfarenhet av systemet kommer ha väldigt jobbigt att köra en höglevel char på en gång.
Det skulle säkert gå, men de enda som inte skulle ha något problem med det skulle vara de som lirat igenom hela Heroic i min kampanj.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 07, 2009 4:08 am
Tog bort "create: exempel" och la in den i "tags:" tråden. La till en ny post förutom det i "tags:" tråden om hur man skall tolka slutposten jag gör i create eller act trådar som gått klart.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 07, 2009 6:07 am
Om nils inte har något emot det så tänkte jag promota alla som är med i genesis till crew för att slippa problem med edit.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 07, 2009 6:12 am
Sure. Vi har ju ändå haft att de som har rollspels trådar blir Mods automatiskt för att kunna edita.
|
 |
 |
|
|
|
Graviton of WINGS Vice Captain
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 08, 2009 4:14 pm
Har lagt till lite fluff på de olika mindre gudarna ifall folk känner för att läsa.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 09, 2009 3:15 am
Har nu (äntligen) gjort en karta till Utopia.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 14, 2009 5:08 am
Har funderat på något sorts system för att hantera konflikter mellan riken, någon som har någon idé?
Den enda jag har hitills är att ge varje rike en "combat level" från typ 1-3 och när två nationer slåss så tar man deras storlek i rutor och multiplicerar med deras combat level och lägger på det som en bonus på ett d20 slag.
Nån som har något annat förslag?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 14, 2009 9:29 am
Det borde också gå att få fler bonusar, tex om riket är välutvecklat inom krigs områden, om den består av ett folkslag som är inriktade på strid eller dylikt.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 14, 2009 9:32 am
Jao, eller om en gud gör en Act för att hjälpa ena sidan kanske?
Men då skulle jag tagit å kommit på lite lämpliga bonusar man kan få för olika saker, hmm hmm.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 14, 2009 9:33 am
Om en gud vill Act hjälpa dem borde det väl kunna bli en "p2p(w?)" variant, att han payyar X poäng för att få X plus. ?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 14, 2009 9:41 am
Mja, man kan nog få lite högre utväxling än p2p. Sen så ser jag hellst att det är något roligare än "paya X points få X bonus" och mer som "jag gör ett regn av meteorer över den andra armén" "ok det kostar X och ger Y bonus till motsatta sidan".
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 16, 2009 11:12 am
Har funderat och det känns nog naturligare om man tar fram bonusar för varje enskilt krig. Istället för att varje rike får någon sorts "combat score" total.
Saker som jag tycker borde spela in:
Storlek på rike Utveckling inom strid Utveckling inom magi Stöd från gudar Andra krig riket är inblandat i Stöd från allierade
Något mer som borde spela in?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 16, 2009 11:35 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 16, 2009 1:39 pm
Jao, ras och religion kanske också spelar in, men nu börjar det nästan bli lite mycket >.<
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jun 20, 2009 3:57 am
Pga en sak som RF sa nångång för inte så länge sen (minns inte vad han sa eller när det var, men det var nått han sa iaf) så har jag funderat över en sak och nu bestämt ett tillägg till systemet:
Detta gäller endast när man kommer under sin threshold, innan ni kommit under den så behöver ni inte följa dessa tillägg.
Man skall lägga till en ny rubrik i sin god tråd som heter < Logg >. Under den så skriver man in namnet på saker man gjort/skapat under veckan som kostat creation points. När ens threshold refreshas under en ny vecka så måste det markeras i loggen och man måste separera det som skapas under den nya veckan och det som skapades under förra. När alla skapelser från en vecka blivit klara (detta kan hända under nästa vecka om man gjorde saker sent) så tas loggen från den veckan bort.
Creation points dras samtidigt som den posten som skall kosta poängen görs. Tex första posten i en create tråd. Detta istället för att de dras i slutet av tråden när den gått färdigt.
Loggen är bara ditlagd för att få detta att funka men summan av kardemumman är: Om du gör något på lördagen men tråden ligger uppe tills tisdag nästa vecka så använder du fortfarande förra veckans creation points. Samt om du har 5 creation points och har en tråd uppe som lär gå klart om en dag och kommer kosta 5 creation points. Då har du inga creation points att använda.
Så skapelser som ligger uppe och väntar på att gå klart binder i praktiken upp så många creation points som de kostar.
Om det är något som är oklart så fråga bara här i en post så skall jag försöka förklara tydligare.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |