|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 26, 2009 3:10 am
Hej allihopa här kommer ett medelande från överguden.
Jag har kommit på lite fler saker angående skapande, detta kommer spridas ut i info trådarna men för att lyfta det till allas uppmärksamhet så skapar jag en tillfällig tråd med denna nya info.
För det första så skulle jag vilja att varje gud väljer en färg och postar den här i hex form (dvs RRGGBB) det är också ok att skriva den i vanlig tal form (###-###-### där första är röd, andra är grön och tredje är blå). För de som har photoshop så kan man där välja en färg och då se hex versionen av färgen i ett fält i botten. Bannade färger: FFFFFF (vitt) och 000000 (svart). Att tänka på vid val av färg: Välj en färg som står ut från kartorna, välj en färg som ingen annan valt.
Anledningen till detta med färg är att när saker och ting kommer ut på kartan så kommer det markeras med gränser och ikoner. Dessa kommer ha respektive guds färg.
Ok, vidare till själva informationen:
När man skapar en landmassa av något slag eller allmänt gör något på större skala. Då skall man ladda ned en av "världs kartorna" som finns, dvs de mest utzoomade kartorna, och markera på dem med rött (FF0000) vart man gör saker.
När man skapar något på en landmassa. Då skall man ladda ner den landmassans inzoomade karta och markera på den med rött (FF0000) vart man gör saker.
Vissa saker kostar beroende på hur stor del av kartan de tar upp (dvs antalet rutor) jag håller fortfarande på att bestämma kostnads regler för detta men det behöver ni inte bry er om. Eftersom ni bara kan ta och skapa saker och så får jag sedan skriva vad jag tycker det borde kosta.
Jag har inte lagt till rutnät till de inzoomade kartorna än men det håller jag på att göra just nu! så det är snart fixat.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 26, 2009 3:20 am
000-255-000
ok? smile
edit av överguden: Detta är en klargrön färg. (så att de andra vet vad som är taget)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 26, 2009 7:23 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 26, 2009 9:03 am
|
Graviton of WINGS Vice Captain
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 26, 2009 9:31 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 26, 2009 9:51 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 26, 2009 10:16 am
Kom på en till färg som är bannad: FF0000 klarröd
Det är ju färgen man skall använda för att markera saker man gör >.<
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 26, 2009 1:49 pm
Röd 22, Grön 114, Blå 22
Edit: Överguden säger färg!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 27, 2009 5:46 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri May 29, 2009 5:06 am
Denna tråd får numera bli "Updates & Fixes" tråd. Här postar jag notiser om när jag uppdaterar nån informationstråd. Här kan ni också föreslå förbättringar eller tillägg till systemet samt peka ut brister i systemet.
Jag har uppdaterat med ny text i The World tråden.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Master Molder of WINGS Crew
|
Posted: Sat May 30, 2009 2:51 am
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 30, 2009 11:10 am
Så, jag tänkte kolla här om någon har någon bra idé till ett combat system. Det är inte så jätte viktigt men om två gudar skulle vilja slåss så borde det hanteras på något sätt.
Hitills har jag 2 idéer:
1. Man gör en d&d 4th karaktär av samma level som sin Threshold.
2. Man slår varsin d20 + Threshold och den som slår högst vinner.
Båda sakerna är väl extremiteter där den ena är lite väl avancerad och den andra är mycket simpel.
Det vore intressant med nått mellanting, några förslag? (ser hellst att en guds styrka sitter i hans threshold value)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 01, 2009 1:08 pm
Lockbete till ovanstående post: Den som kommer på det vinnande förslaget kan få ta titeln "God of War" som en av sina titlar >.<
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jun 01, 2009 1:32 pm
Tycker förslag ett verkar vara intressantast. Men jag har ingen förkunskap i d&ds karaktärskapande. Men jag tycker det skulle vara kul att ha stats.
Men om du vill ha det enkelt utan kravs så kan du ju köra tvåan och jag tycker att den får med slump och powern från guden.
Men om jag fick välja så skulle jag vilja ha ettan då det känns mer personligt och strukturerat än alternativ 2 man få liksom mer att ta på.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Master Molder of WINGS Crew
|
Posted: Thu Jun 04, 2009 2:00 am
Nåt jag tycker skulle vara grymt skoj. Som på ett sætt øverlappar det hær. Ær att alla får, senare nær alla har en ras, gøra en char från den rasen. Och som du næmnde kan typ threshold vara level eller nåt. Och den hær personen ær som... ett førkroppsligande av guden. Sen kan man rollspela med de karaktærerna. Eller ja, førkroppsligande ær væl inte ett bra val av ord, utan mer att den karaktæren ær en person som ær utvald, med eller utan vetskap och samtycke från personen i fråga, att vara gudens hærold i værlden. Sen får man bonusar till stats, skada, osv beroende på sin threshold. Att thresholden funkar som en sorts poæng man kan anvænda i strid. T.ex. 1 threshold, få en minor action 2 threshold, få en move action 3 threshold, få en standard action 5 threshold, få tillbaka en encounter power 8 threshold, få tillbaka en daily power
sen reggar de i slutet av dagen eller nåt
sen att ens kvarvarande threshold ger kanske. threshold/2 till att træffa och threshold till skada
eller nåt, vet inte om det kvalificerar sig till PRECIS det du tænkte dig. Men det ær en tanke jag fick nær jag læste din post. Ser gærna att jag får lite feedback.
(kostnader osv var bara en snabb tanke, det ær inte så att jag tænkte priserna precis så. men liksom, bara som ett exempel.)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |