Welcome to Gaia! ::

Den Danske Guild

Back to Guilds

Dansk guild for danske Gaia folk. 

Tags: dansk, danish, danmark, denmark, anime 

Reply Stuen - Film, musik, spil og andet underholdning
Hvad gamer du lige nu? Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

ZephyerDK
Crew

PostPosted: Mon Jun 30, 2008 3:11 pm

Hov, hvad er dette? En spam tråd? Nej! En matchmaking tråd? wha?

Jeg laver denne tråd da jeg ved at guilden har mange gamers (hvis vi da ikke alle er det), derfor synes jeg at vi her kan forklare hvad vi lige nu gamer, så vi kan finde ud af måske at tage et spil sammen med andre brugere engang eller give korte anmeldelser så folk kan dele spil glæden eller ikke lave dumme køb.

En start post kunne for eksempel være som jeg laver længere nede med en kort beskrivelse af spillet hvor folk så kan stille spørgsmål til hvis de ønsker det, eller måske foreslå et spil online.

For tiden spiller jeg:

Super Smash Bros Brawl (WII): Af et spil hvor alle karaktere kan låses op på ca. 8-9 timer er jeg egentlig skuffet over Brawl. Dens oplåselige materiale er for nemt at skaffe i forhold til de ældre spil og selve storymode bliver meget hurtigt for meget. Jeg har dog kæmpet mig igennem det og står med blandede følelser tilbage om indholdet. Online virker det heller ikke så godt, men det at man kan bygge baner til eget brug med vennerne er ret fedt hvis man vil tage sig tid til det.

Battlefield Bad Company (PS3): Har egentlig kun spillet Singleplayer indtil videre men er faktisk overrasket over hvor godt gameplayet fungere og så den humor + historie som Dice har fået bygget ind i spillet.

Buzz the TV quiz (PS3): Okay det kommer først rigtigt i butikerne på torsdag, så der er ingen at spille online mod endnu, men jeg synes nu stadig at det er et meget hyggeligt at hive frem med familien. Det kan anbefales hvis man er til party spil.

Civilization Revolution (PS3): En mere simpel version af Civilization 4. AI'en i singleplayer er nem at regne ud for det meste, så det egentlige sjov med spillet ligger i online delen hvilket også er utroligt sjovt. Dette spil er pengene værd hvis man kunne lide de gamle spil og har mulighed for at gå online.

Fallout Tactics (PC): Mens vi venter på Fallout 3... Okay, Fallout Tactics har måske en utroligt dårlig historie, men gameplay mæssigt så har det til gengæld noget af det bedste i seriens historie. Fallout er godt for folk der kan lide tur baseret kamp og obskur humor med en gnist af laser våben og masse ødelæggelse... Nåh ja, og skills med navnet bloody mess... Ja gad vide hvad den mon gør.
PostPosted: Mon Jun 30, 2008 11:31 pm

Erhm, jeg spiller WoW, og... Ikke andet XD

Tror de fleste kender det, men alligevel...

Verdens største MMORPG med 10+ millioner spillere. Koster en lille sum penge hver måden at spille, men til gengæld får man mange muligheder for at have det sjovt. Det kræver meget samarbejde med andre, hvis man gerne vil have noget ud af spillet, også når man skal kæmpe mod andre spillere. En nybegynder vil kunne klare sig fint uden Burning Crusade, medmindre han/hun gerne vil være Draenei eller Blood Elf... Eller bare gerne give Illidan et spark i røven >.<

Har ikke noget imod at spille med andre herinde, men det kræves at være lvl 65+ Alliance på Steamwheedle Cartel, da mine charas er lvl 70, 70 og 68, og jeg ikke gider stoppe hvor jeg er nået til, bare for at pumpe en ny spiller op til lvl 70 ^^'

Ranchi

Captain

Tasty Target

Newer
Vice Captain

13,075 Points
  • Team Edward 100
  • Team Jacob 100
  • Building the Army 50
PostPosted: Tue Jul 01, 2008 11:11 am

Jeg gamer C&C for tiden C&C = Command & Conquer, det er et krigs spil, hvor man er et hold enten fra USA, Kina eller GLA, vildt sjovt spil.
PostPosted: Tue Jul 01, 2008 1:27 pm

Lige for tiden gamer jeg ikke så meget. Prøver ligesom at ændre livsstil.. uden held.

Jeg spiller

WoW ligesom Ranchi og så spiller jeg Maplestory:

Maplestory er en RPG med små nuttede karakterer. 4 klasser og massere af kære/skumle væsener. Selve spillet er gratis. Men hvis du vil havde ekstra ydelser/ting må du punge ud ligesom på gaia.

Monique Smiling
Crew

Sparkly Conversationalist

8,100 Points
  • Person of Interest 200
  • Tenacious Spirit 250
  • First step to fame 200

Wingin cute

PostPosted: Thu Jul 03, 2008 3:22 am

Track Mania Nations Forever: et racer spil hvor man kan spille online og køre mod andre på de banner som han/hun selv har lavet. det bliver lidt kedeligt cirka efter en time man hva' pokker, der er jo en -> bane editor mrgreen
PostPosted: Thu Jul 03, 2008 1:51 pm

Age of Conan (MMO som slår WoW af banen hva gameplay og historie angår)
Metal Gear Solid 4 (Behøver ikk forklare dig hvorfor det er godt razz )
Og mange andre spil... mange mange andre.. Rigtig mange..

ZeForgotten

Ranchi

Captain

Tasty Target

PostPosted: Fri Jul 04, 2008 7:30 am

ZeForgotten

For det første skulle den her thread hjælpe folk videre der måske gerne vil vide noget om de spil man skriver op, så hvorfor er der ikke en eneste beskrivelse?

Og for det andet synes jeg ikke at det er ret kønt at skrive 'som slår WoW af banen hva gameplay og historie angår', når det er en personlig mening, og ikke fakt.

AoC lever ikke op til hvad de lovede folk, hverken hvad grafik eller story angår, og deres bruger support er så dårlig, at den stort set ikke eksisterer. Og det er ikke min personlige mening, men ting andre har sagt og oplevet, og derfor er stoppet med at spille AoC, pga. stor skuffelse...
Vil også gerne lige tilføje, at AoC er fra 18 år og derefter, og derfor nok ikke vil få ret mange DDG'er med på vognen, da de fleste *host* aktive *host* er yngre...
PostPosted: Sat Jul 05, 2008 4:11 am

-Griner en smule-

Jeg har ikke selv checket AoC ud. Men ja der var ret mange store forventninger til det spil. Og eftersom WoW har et par år på bagen skal der altså ikke ret meget til i nutidige spil for at slå det rent grafisk af vejen.
Ved så heller ikke om AoC er så meget grafisk up-to-date at man kan tro det er en ny udgivelse :O

Aner ikke noget om AoCs gameplay. Men jeg mener at det er 1 plus at det er 18+. Så kan man måske få en mere seriøs skare med?

Hmm.. ikke at der er mange seriøse spillere under 18 og mange useriøse over?

Desuden, er de 2 spil så vidt jeg ved 2 helt uafhængige universer. Altså uafhængige af hinanden. AoC er mere drabeligt og WoW satser mere på et Eventyrs univers. Ikke at AoC også har den del ovre.

Men ved som sagt ikke så meget om AoC. Så det er bare en vurdering udfra mit "limited" point of view. No offense to either Ranchi nor Zeforgotten, i dejlige spil-aholics.

Jeg giver jer begge et stort 5-tal fra mig ;P

Monique Smiling
Crew

8,100 Points
  • Person of Interest 200
  • Tenacious Spirit 250
  • First step to fame 200

ZeForgotten

PostPosted: Sat Jul 05, 2008 6:41 am

Ranchi
ZeForgotten

For det første skulle den her thread hjælpe folk videre der måske gerne vil vide noget om de spil man skriver op, så hvorfor er der ikke en eneste beskrivelse?

Og for det andet synes jeg ikke at det er ret kønt at skrive 'som slår WoW af banen hva gameplay og historie angår', når det er en personlig mening, og ikke fakt.

AoC lever ikke op til hvad de lovede folk, hverken hvad grafik eller story angår, og deres bruger support er så dårlig, at den stort set ikke eksisterer. Og det er ikke min personlige mening, men ting andre har sagt og oplevet, og derfor er stoppet med at spille AoC, pga. stor skuffelse...
Vil også gerne lige tilføje, at AoC er fra 18 år og derefter, og derfor nok ikke vil få ret mange DDG'er med på vognen, da de fleste *host* aktive *host* er yngre...

Det var nu ikke ment som en provokation til wow, og jeg nævnte heller ikke på nogen måde at det var fakta. Beviset for det er at jeg ikke smed noget link. Det ville være logik for selv den dummeste at det er personlig mening da det jo hverken er dig eller nogen anden jeg skriver mine beskeder for. Men at du ikke lige kunne komme op med det selv, er jeg ked af. Undskyld hvis jeg gjorde dig sur eller ked af det.

Kan ikke se hvad folk har lovet ved AoC som de ikke har givet os.
Bruger supporten har været super fin fra min side af.
Granted, der har da været nogle fejl I spillet, ligesom med samtlige af alle andre MMOrpg spil der ude, som der altid er når et spil er nyt.

Men jo, en beskrivelse af AoC kan jeg da nemt komme med.
Har man spillet WoW før?
Så kender man til at grinde ting fordi hvert fjols (npc) du møder har brug for 10x *indsæt random ting som egentlig er ubrugelig her*

Der er ikke som sådan noget der er ændret I AoC som ikk har været prøvet i andre MMOrpg'er før hen.
Hvis man kender er MMOrpg som WoW så ved man også hvordan man ska spille AoC

Combat systemet I AoC er, efter min mening(lige en serviet til tårene), er bedre end I mange af de andre MMO'er. Det er ikke bare Skill-baseret og kedeligt hvor du ka spamme en tast og vinde. Så hvis man har vænnet sig til det gode gamle "tap 1 to win all" system så kan det måske være lidt svært at finde ud af, men spillets tutorials er hjælpsomme hvis man mangler hjælp.

Normale angreb forgår ved brug af 1, 2 og 3.
1: er et angreb fra venstre side
2: et angreb mod midten af din "fjende"
3: angreb fra venstre side
Senere unlocker du så også Q og E som er Lower Left og Lower Right attacks.
Det er meget vigtigt at bruge forskellige angreb da fjenden (og du selv) kan sætte hvor han/hun vil have mest beskyttelse. Så hvis en NPC eller normal player sætter sit angreb til sin højre side, så er det nok smartest at du begynder at tæske løs på deres venstre side. Medmindre du er glad for at dø hele tiden, og så igen.

Der er også skills du kan få ved at stige i rang (nemt ikk?)
Disse skills ("Combos") gør at du kan lave andre angreb end bare "swing swing swing. Når du aktivere en kombination vil du på skærmen ku se hva du ska trykke (1, 2,3 Q eller E) og hvis du rammer de rigtige knapper så vil du lave angrebet som du har aktiveret.

Finishing Moves, jeg er slet ikk sikker på hvordan de rigtigt virker men for mig ser det altid ud til at virke når jeg er lige ved at nedlægge en person. Og der er absolut ikke noget mere tilfredsstillende end at lave forskellige "Finishing Moves" hvor du enten skære begge arme af en person og til sidst hugger hovedet af dem. skære dem over fra toppen af hoved og ned gennem kroppe. Der er utroligt mange forskellige slutninger på en kamp. Og jo bedre din computer er, jo flottere er de.

Grafisk er det også ret så smukt. Det kræver en lidt heftig computer hvis du vil have den fulde effekt af de dejlige detaljer og et grafikkort som køre med Shader Model: 3 hvis du vil have blod på skærmen. når du laver et såkaldt "finishing move" eller når du med en anden class laver magi.

Hvis du køre med en lavere Shader Model end 3 vil du tydeligt kunne se nogle rets så sjove animationer og småting som skaberne af spillet har smidt ind for sjovs skyld.

Magier laver ikk længere flotte effekter, men det får bare din karakter til at se ud som om den danser en eller anden fesen dans.

Og da det er 18+ er der også stærke scener med og andre ting som bare bryster. men hvis du køre med Shader Model 2 eller lavere på dit grafikkort så vil dette være censureret

AoC's community er ret så dejlig en flok mennesker.
Man ska bare holde sig fra idioterne og så er den skid slået

Historien er nok ikke den mest kendte da der som Ranchi siger ikk er mange "Old gamle mennesker" (oh wait, det mig der kalder os det) så de helt små her inde kender nok ikk så meget til universet.

Jeg vil ikk gå i detaljer om historien fordi hvis i læser dette så har i trodsalt internet, så hvis man vil vide noget om historien så ka man bruge Google. Ikke så forfærdligt svært. Jeg lover jer at I vil ikke komme til at svede over at skrive "google.dk" eller .com eller hvad I nu fortrækker..

Er ked af hvis jeg gjorde nogen WoW fanboys sure. Men den cartoony føelse og det endeløse rend af småbørn I WoW er ikke specielt dejligt.
Jeg får nok af det på gaia

For at gøre folk opmærksomme, da det jo kunne være jeg skrev det her som en helt anden persons mening, så er dette baseret på min egen mening. Da jeg ikk har intentioner om at ændre jeres eller skrive jeres mening. Kun idioter tror de kan gøre sådan noget
PostPosted: Sat Jul 05, 2008 5:32 pm

Jeg prøvede AoC for nogle uger siden på en kammerats computer. Spillede i ca. 2 timer, så kastede han mig væk smile må sige at jeg synes det var morderligt sjovt. Især de gigantiske våben gav mig blod på tanden og de mange humoristiske små ting i storylines og item description har da givet en lille latterkrampe til tider. Regner bestemt med at anskaffe mig det spil når jeg får fat i en ny computer, hvilket gerne skulle ske snarest muligt.

Anyhoo, har en lille anmeldelse af et spil jeg vandt på playstations forum for noget tid siden.

Soul Nomad & the World Eaters:
Soul Nomad er et RPG spil med taktisk element, lignende det fra Golden Sun og Advance Wars. Det kan nemt siges med det samme at grafisk kan det ikke leve op til nyere spil. Det meste foregår i 2D, men det giver også en vis skønhed til den anime inspirerede stil spillet har. Lyd mæssigt har spillet sine op og nedture. Musik i spillet er mange gange irriterende, men samtidig sætter mange af de bedre melodier også et fabelagtigt præg på stemningen i spillet. Stemmerne er godt udført, man kan høre der er lagt meget vægt på at komme ordentlig ind i rollerne, selvom en bestemt lille dame med ko-klokke om halsen godt måtte holde bøtte fra tid til anden. sjovt nok har spillet rigtig mange bandeord, tilmed et par ret vulgære, det selvom spillet ligner noget til mindre børn... Og PEGI har måske været lidt for hurtige til at kigge på spillet da de gav det et 12+ mærke.
Gameplayet i spillet er det absolute højdepunkt. Det er dog langt for kompliceret til at forklare her. Der skal tænkes over hver enkelt lille soldat inden en kamp startes, ellers går det galt og det er netop det som gør spillet så sjovt og udfordrene. Jeg fik min første game over lærestreg allerede i spillet fjerde kamp, hvilket kom som noget af et shock, for det er ikke tit man ser nogen lægge sværdhedsgrad og gameplay så højt i et spil. Det er netop det at spillet er så uhyggeligt kompliceret som egentlig gør det sjovt. Jeg vil dog mene at det ligger bedst til folk med uhyre god tålmodighed og taktisk hoved som jeg selv, I vil elske det.

ZephyerDK
Crew

I Am Flirt

PostPosted: Tue Jul 08, 2008 6:14 am

jeg er bare ikke en spilleperson...
spiller lidt Sims 2 (PC). det eneste spil hvor jeg har gidet købe stort set alle udvidelsespakker
PostPosted: Wed Jul 09, 2008 1:53 am

I Am Flirt
jeg er bare ikke en spilleperson...
spiller lidt Sims 2 (PC). det eneste spil hvor jeg har gidet købe stort set alle udvidelsespakker

Går du så også ind på nettet og finder nye skins til spillet?

Altså, møbler, vægge, hår... etc.? D:

Eller laver du det måske selv? =)

Monique Smiling
Crew

8,100 Points
  • Person of Interest 200
  • Tenacious Spirit 250
  • First step to fame 200

I Am Flirt

PostPosted: Wed Jul 09, 2008 6:37 am

jeg går ud og finder skins. har ikke gennemskuet hvordan man selv laver det, men har forsøgt...
PostPosted: Sat Jul 19, 2008 10:28 am

Er også selv på AoC vognen, deruover spiller jeg masser af retro J-rpg's og Visual novels Bla. Clannad som jeg stadig venter på final translation af

Diakos

ZephyerDK
Crew

PostPosted: Sat Jul 19, 2008 5:12 pm

Jeg er lige gået i gang med Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King på Nintendo Wii.... Eller... Lige og lige gået igang, jeg har spillet 15+ timer i streg og har ikke engang opdaget det. Det er virkelig et simpelt spil og jeg fatter seriøst ikke hvordan man kan blive så grebbet af det. Det er "Harvest Moon" temaet i simpel forstand der driver dette spil. Du er konge over dit eget land (by) som du så får til opgave at bygge op på ny efter din fader har overladt det til dig efter hans og byens mystiske forsvinden. Man starter derfor med, sammen med sine håndlangere, at bygge 3 huse. I disse huse bor ens 3 første adventurors og familier så. Familierne sørger for at byen skraber guld sammen og får "Godt humør" måleren til at fyldes, mens adventurors tager på eventyr i verden, slagter monstre og finder materialer til at bygge nye huse med. På den måde kan man nemt sige at man denne gang selv sidder over med at skulle lege helten og tæve monstre, men istedet er quest giveren eller "game master" for spillet. Du sætter selv eventyrerne ud på deres daglige quest, sørger for at de får løn så de selv kan købe armor, våben, items og spells (Jeg lollede meget over at jeg ikke selv skulle stå for det). Faktisk får man ikke engang lov til at vælge hvad de skal købe og bruge, det sørger de og deres personligheder selv for. Derudover kan man gennemgå deres dag hver især for at se hvordan de klarer sig forskellige steder, man kan give dem medaljer hvis de klarer sig specielt godt og man kan senere hen sætte dem i party's når man får bygget et tavern. Derudover kommer der gennemrejsene i byen som kan hjælpe med quests, eller sælger sjældne genstande.

Det der gør spillet så sindsygt sjovt, er at se sin by vokse sig større. Man starter med en lille landsby med 3 huse og nu har jeg så fået min by til at have 18 små huse, 5 større huse og 17+ (special huse = andre racer, udover mennesker), hvor der er 2-4 mennesker i alle huse. derudover har jeg en våbensmed, en skjold og rustningsmed, en item shop, Thieves guild/gaming house, White Magic church, Black Magic Church, trænningscenter til Warriors, en Inn, et Tavern, en Guild Hall, 2 bagere, et lille supermarked, 2 parker, et samlings sted til at udgive quests og flere ting på vej. I nogle af bygningerne kan man så købe upgrades til mange forskellige ting, for eksempel skills til de forskellige classes eller våben til højere levels.
Damn, jeg spiller det her for meget. Havde lige fået fat i det. Det kan forresten købes fra Nintendo's online store under WiiWare hvor det koster 1500 Wiipoint. Men det er alle pointene værd.
Reply
Stuen - Film, musik, spil og andet underholdning

Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces