|
|
|
|
|
|
|
Sparkly Conversationalist
|
Posted: Sun Jul 12, 2009 12:05 pm
Yay så er der nedtælling til Harry Potter sammen med alles yndlings dødsgardist (ok, jeg er ikke tilhængere af dem faktisk men det lykkedes mig at lave et nogenlunde kostume)
Glæder i jer? Hader i det?
Del jeres følelser/tanker omkring den 6 films kommen.
OBS: Husk at skrive SPOILER i starten af jeres post hvis i vil diskutere bogen så andre ikke kommer til at læse spoilers razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jul 12, 2009 12:14 pm
Nøj, jeg er bare én af dem der ikke kunne være mere ligeglad XD
Men min kæreste læser bøgerne og ser filmene. Han mener at den engelske udgave af bogen er bedre end den danske, whatsoever. Tror han har ret, da jeg har hørt noget om at den danske version skulle være oversat mere til børn, end til ældre læsere.
Det tætteste jeg nogensinde er kommet på Harry Potter var at stå med den første bog i hånden, dengang den slet ikke var kendt endnu. Ved ikke om jeg skal være glad for at jeg ikke tog den med hjem... Nåh jo, så noget af den første film, og faldt i søvn...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 13, 2009 11:12 am
Haha, kender det godt.
Jeg begyndte selv at læse Harry Potter før den blev populær. Og jeg gjorde det kun for at slippe for at få den læst højt af min storesøster XD
Men er virkelig glad idag for at jeg læste den. Den var lidt min redning gennem teenage årene. Var selv 11 da jeg læste den første smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 14, 2009 12:35 pm
Jeg har opbygget et had til HP serien razz Den var meget fin i starten men efter 3-4 bøger/film gik det op for mig at det generelt var den fuldstændig samme handling der var i dem allesammen. Så jeg holder mig til at det er en serie der er strukket for langt, som Saw, Final Fantasy, Naruto, og mange andre der også har prøvet det. En serie skal sluttes inden den går op i hat og briller smile Bare min mening.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 14, 2009 3:42 pm
Jeg har alle bøgerne på engelsk, dansk, og tysk.(Har aldrig læst de tyske.. har dem bare.)
Jeg er på blå sommer når den kommer ud på film(Fagtisk tager jeg afsted i mogen..) Men så vit jeg ved skal vi lave en eller anden form for harry potter ting den 15..
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 14, 2009 4:59 pm
ZephyerDK Jeg har opbygget et had til HP serien razz Den var meget fin i starten men efter 3-4 bøger/film gik det op for mig at det generelt var den fuldstændig samme handling der var i dem allesammen. Så jeg holder mig til at det er en serie der er strukket for langt, som Saw, Final Fantasy, Naruto, og mange andre der også har prøvet det. En serie skal sluttes inden den går op i hat og briller smile Bare min mening. SPOILER: Heh, kender det godt normalt. Var bare allerede hooked da den nåede til det stadie, så kunne ikke give den op. Men, vil mene at bog nr. 7 ændre sig drastisk fra de andre. 1. De er ikke på skole mere. 2. All of a sudden they are hormonal :O og ja... den er meget anderledes. Men ja... 7 bøger før det sker? razz Oh well... ved godt at det er sådan lidt mystisk at handlingen klimakser ved semester slutning hvert år.. XP But oh well... I'm a sucker for that fad XD
@Arock: Eh? Event? Hvor hvem hvad? Og hav en god tur på Blå Sommer -gør honør-
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jul 16, 2009 3:36 am
*Holder sig for øjene* Håber ikke jeg laver nogen stave fejl, jeg har nemlig ikke læst bog nr. 6 + 7 endnu, da film nr. 1 udkom var jeg ved bog nr. 3 og blev en del skuffet, nok fordi at man laver sig eget univers også vider, så glæder mig da vildt til at sr filmen på Lørdag biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Jul 17, 2009 3:02 pm
Så den idag den er nice nok biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jul 23, 2009 1:56 pm
Så meget bedre end 5eren. Men hvad er ikke det? :O
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Jul 24, 2009 1:59 am
jeg var lidt skuffet efter at have set den.
SPOILER: nok mest fordi der var noget(som jeg betragter som vigtigt) i bogen som der ikke var i filmen. som kampen efter dumbledores død. jeg synes også at man godt måtte ha set dødsregaliernes symbol på gådes ring.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 25, 2009 11:33 am
Nu er det jeg drømmer om at arbejte med film og skuespil. Jeg kan sige en masse gode ting, og en masse dårlige...
Spoiler
Filmen fokusered formeget på kærligheden, og jeg er lidt bekymret hvad de ville ske i de næste film, på grund af der er en masse infomation som de ikke får in filmen de skal bruge. Også, Luna Lovegood, hun bliver kun nævent en gang i filmen, og mange undere sig over hvem hun er, min far gjore i hværtfald, og i 7 spiller hun er ok stor rolle. Også Remus og Tonks, De var kun med i meget få sener, og min far fattede ikke vad der var med dem, eller var det var med Remus, jeg var derfor nød til at forklare ham at Remus er vareulv. Og Tonks, jeg hviste kun det var hinde fordi jeg har læst bøgerne. Inferi, de har brug for at læse på lektierne. Inferi kan ikke rådne, og derfor line menensker der døde kun få timer siden, ikke underlige thing som line mummier. ´Så for at sige det som det er, så var der en del ting som ikke fungered rigtig, og iretered mig. men nu til de gode ting. Grafiken og camerar plaseringen var helt utrogligt, og på den måde fik skabt et utrogligt flot fornemelse as hvad føgelserne er. Musiken var også helt utrogligt, og seneriget var smugt lavet. Makeupen var veludviklet, i de andre film har det tit set en del kunstigt ud. Også, den havde en del sjove sener, som fungered godt, men af og til ikke rigtige passede ind i resten af filmen. Slutningen viste at der kommer fler film, hvilke fagtisk var findt nok. Men på en måde ville det havde næmmer for den at lave en slutning som var lukket, fordi så ville de måske havde givet mere infomation der skal til for a hjælpe Harry i den næste film.
Så som i nok kan se, så er jeg ikke lige frem for glad for den.. den var ikke den beste film jeg noglesinde har set, og det efterlod mange spørgsmål. For exemple, min far fattede ikke hvem arora var. Det rog rimelig lang tid at forklare ham det. Derfor ville jeg ikke lige frem sige det var en særlig god film.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |