Welcome to Gaia! ::

Den Danske Guild

Back to Guilds

Dansk guild for danske Gaia folk. 

Tags: dansk, danish, danmark, denmark, anime 

Reply Reolen - Japanimanga
Hvilken Manga/Anime startede din interesse for Manga/Anime? Goto Page: 1 2 3 4 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Hvilken af disse Mangaer Startede din samling på dansk?
  Love Hina
  Dragon Ball
  DnAngel
  One Piece
  Neon Genesis Evangelion
  Jeg samler ikke på danske mangaer o.o
  En anden... <<
  Naruto
  Gravitation
View Results

Erica draven

PostPosted: Thu Sep 14, 2006 2:12 am

Hey Alle sammen.

Tænkte det kunne være meget finurligt at vide grunden til hinandens interesse for Manga/Anime.
Jeg selv startede ud med at besøge min veninde en weekend. Hendes lillebror havde hele Dragon Ball serien på manga. Så vi lå hele weekenden og læste alle 42 bøger. Det var skide skægt og jeg holdt mig til Dragon Ball et pænt stykke tid. Det var i 8. klasse.

Senere da jeg kort begyndte på efterskole var jeg en dag nede ved den lokale bogbutik. Og der spottede jeg Love Hina 1. Jeg syntes den så meget hyggelig ud. Havde forresten også langt tidligere spillet "Dating Sims Love Hina" på www.newgrounds.com, hvis nogen af jer kender det.
Så jeg endte altså med at købe den.

Love Hina startede min kollektion, senere fulgte DnAngel, Dragon Ball, Neon Genesis Evangelion etc.

Har selvfølgelig støt på Anime før det. Bl.a. Silver, Candy Candy and so on fra min barndom. Er sikker på de fleste kender Silver.
PostPosted: Thu Sep 14, 2006 3:25 am

Erica draven
Hey Alle sammen.

Tænkte det kunne være meget finurligt at vide grunden til hinandens interesse for Manga/Anime.
Jeg selv startede ud med at besøge min veninde en weekend. Hendes lillebror havde hele Dragon Ball serien på manga. Så vi lå hele weekenden og læste alle 42 bøger. Det var skide skægt og jeg holdt mig til Dragon Ball et pænt stykke tid. Det var i 8. klasse.

Senere da jeg kort begyndte på efterskole var jeg en dag nede ved den lokale bogbutik. Og der spottede jeg Love Hina 1. Jeg syntes den så meget hyggelig ud. Havde forresten også langt tidligere spillet "Dating Sims Love Hina" på www.newgrounds.com, hvis nogen af jer kender det.
Så jeg endte altså med at købe den.

Love Hina startede min kollektion, senere fulgte DnAngel, Dragon Ball, Neon Genesis Evangelion etc.

Har selvfølgelig støt på Anime før det. Bl.a. Silver, Candy Candy and so on fra min barndom. Er sikker på de fleste kender Silver.
Mine første mangaer var DNAngel og Neon Genesis (købte dem samme dag).
Før det var min opfattelse af manga at alt var ligesom Dragon Ball (efter at have slået over på DR1 mens der har været Dragon Ball hvor to personer står i noget der minder om en ørken og enten snakker eller kæmper) men det blev så modbevist...

Af animeer har mine første nok været dem der var i fjernsynet: Pokémon og senere Digimon... Derefter så jeg så Full Metal Alchemist som efter min mening er den bedste anime...
Nu kan jeg ikke tage til Aalborg uden at købe en anime-DVD, da Aalborg har de to fantastiske butikker EBgames og Stereo Studio, der har et meget bedre udvalg af animer end de butikker der er i Frederikshavn...

Frozen_wolf

Erica draven

PostPosted: Thu Sep 14, 2006 7:37 am

Frozen Wolf:
Stereo Studio er da herre dyrt med Anime.
x___x

Du skulle virkelig tjekke den her side ud:
http://www.keiichianimeforever.com/anime/onlineanime/index.html

Hvis du vil møde ny manga. Hvis du er gammel nok anbefaler jeg varmt: -Elfen Lied: den mest blodige anime jeg nogensinde har set og den bedste.
-Paranoia Agent: Surreal, utroeligt spændende, symbolsk og genial, næsten (hvis ikke) lige så god som Elfen Lied.
-Helsing: Vampyr anime, genial historie.
-Gravitation: Yaoi/Shounen Ai anime der er genial og humørfuldt.

Held og Lykke.
PostPosted: Fri Sep 15, 2006 8:31 am

Keiichi's er en god side. Jeg får det meste af min anime derfra. Jeg er ved at se Naruto i øjeblikket. Det er bare ærgeligt, at de mistede så mange af deres serier, da der blev ryddet op på youtube...
Jeg startede med DNAngel. Fandt den på biblo og senere i en boghandel. Sammen med Love Hina. Og Yugioh fandt jeg kort efter at have fundet kortspillet. Efter at have set animeen i et stykke tid. Derefter fulgte Tokyo Mew Mew (Jeg ved godt.. det er en tøsemanga sweatdrop , men altså... hvad så? Jeg har hele serien og fortsættelsen nu) og senere en del andre..
Den eneste anime jeg har indtil videre er Ghost in the Shell... desværre... det ærgre jeg mig over, men jeg har ikke nogen penge... så jeg nøjes med keiichi's indtil videre.

Oleif

Graceful crisis

PostPosted: Fri Sep 22, 2006 4:47 am

Min første anime var Pokemón eek (Der vil altid være en plads til Pokemón i mit hjerte heart )
Men det var selvfølgelig først senere jeg fandt ud af at det hed anime..
Jeg har aldrig været en Dragonball pige xp Og blev først interesseret i manga da DN. Angel og Ranma½ udkom heart Derefter begyndte jeg selv at finde serier på internettet (Inuyasha) og bestilte mangaer hjem fra amazon.
Så fandt jeg alle de vidunderlige fansubbede animeer og blev helt hooket på dem heart Bleach var en af mine første rigtige animeer .. (Det var dengang der kun var kommet 4 afsnit eller sådan noget)
Siden dengang har min manga-samling virkelig vokset .. Og har omkring 220 mangaer nu heart Og lidt over 20 dvder heart
PostPosted: Sat Sep 23, 2006 5:15 am

Oleif:
I know... de har deleted en masse animeserier derindefra.
Jeg savner Elfen Lied etc.
det er helt vildt nederen..
=(

Graceful Crisis:

Det var godt nok mange Mangaer
O_O

Erica draven

Oleif

PostPosted: Sun Sep 24, 2006 8:10 am

Erica draven
Oleif:
=(

Graceful Crisis:

O_O
Ja mon ik'!! (Både mht. youtube/keiichi's og de mange mangaer)
PostPosted: Sun Sep 24, 2006 8:15 am

Erica draven
Oleif:
=(

Graceful Crisis:

O_O

Jeg er en otaku xd
Ønsker mig manga/anime til mine fødselsdage og til jul .. Kun det.. xd Og hver gang jeg får løn er det, det pengene går til eek sweatdrop

Graceful crisis

Oleif

PostPosted: Tue Sep 26, 2006 12:34 pm

Jeg burde få mig et arbejde.... sweatdrop så ville jeg også kunne købe flere serier...
PostPosted: Wed Sep 27, 2006 1:21 am

Oleif
Jeg burde få mig et arbejde.... sweatdrop så ville jeg også kunne købe flere serier...
sweatdrop ... det burde jeg nok også...

Frozen_wolf

Erica draven

PostPosted: Sat Sep 30, 2006 3:11 pm

Det burde vi nok alle sammen x_X

Købte selv 5 nye bøger igår....
3 engelske og 2 danske
=O

Det kostede mig lige omkring 400 kr ud af SU'en
x.x
PostPosted: Sun Oct 01, 2006 8:48 am

...jeg glæder mig til SU... har jeg sagt det? Hvis ikke, så har jeg nu.. lol

Oleif

Erica draven

PostPosted: Sun Oct 01, 2006 4:10 pm

Oleif

Du får kun lidt over 2000 som hjemmeboende tror jeg nok.... <<

PostPosted: Mon Oct 02, 2006 2:40 am

Erica draven
Oleif

Det er skam også nok. Jeg har ikke det store forbrug. Indtil videre bruger jeg ikke mere end 200 kr. om måneden. Der er undtagelser selvfølgelig, men de er sjældne.

Oleif

Erica draven

PostPosted: Sat Oct 07, 2006 3:31 am

Oleif
Erica draven
Oleif

Det er skam også nok. Jeg har ikke det store forbrug. Indtil videre bruger jeg ikke mere end 200 kr. om måneden. Der er undtagelser selvfølgelig, men de er sjældne.

Ikke engang på manga?
o.o

Sådan var jeg også... men...
<<;;
>>;;

Så fik jeg en kæreste i Belgien...
x_X
flybilletten til fredag d. 13 er meget dyr...
x_x
Reply
Reolen - Japanimanga

Goto Page: 1 2 3 4 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas