Jag, Lejon och Allanzzon har nu börjat kolla på första sesongen av Masters of Horror och jag har nu tänkt att börja recensera de olkia avsnitten.
Avsnitten är 45 minuter långa och sändes först som en tv serie och det är därför jag valt att använda tv-serie posten för detta och inte film posten.
(
Alla länkar inehåller Spoilers så om ni vill se serien bör ni inte läsa allt.)
Första delen heter:
Incident on and Off a Mountain RoadAvsnittet som startar hela serien går snabbt igång som en hederlig slacher horror (ala Halloween, fredag den trettonde eller liknande) med en mördare som antagligen skulle kunna ha stora chanser att fortsätta på en nice mördar streek om han fick vara med i någon odrentlig spel film. Huvud personen gör en helt ok Jamie Lee Curtis efter apning ibörjan men allt eftersom man får reda på mer om henne så ändras hon.
Det är det som är det riktigt bra delen i detta avsnitt personen som man trodde att man hade listat ut var egentligen något mer.
Nice avsnitt som har en del otroligt snygga scener (kolla gärna efter dimman vid stugan, samt den väldigt uppen bara blodiga scenen med en viss arbets maskin)
Problemet är ju helt enkelt att det är en slacher men med den nya skolan, det är inte en Mike Mayers som smyger i bakgrunden den första halvtimmen (de har inte ens tid för en sådan sak) utan allting slängs rakt i ditt ansikte. Inte det sättet jag tänker mig att saker skall göras men den var helt ok.
7/10 (egentligen 6 men jag älskar slachers
wink )