Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Tv-Serier Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Newberg
Captain

PostPosted: Wed Dec 13, 2006 5:30 am

Klart det finns, aldrig hört om hjärntumörer? Det är ju då man tycker att det luktar brännt när det inte gör det. (hehe, beware hypokondriker!!)

Men det kan ju vara att hjärntumörerna hitills inte varit "rätt" för att det som inträffade i filmen ska hända.
PostPosted: Wed Dec 13, 2006 5:34 am

stressed känns lite grann som "det finns ju hör apparter, men ... finns det någon ögon apparat ??" (Rogga)

mmmh kanske kanske.

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Sat Dec 16, 2006 5:44 am

Lost har uppehåll till Februari i USA crying

De har iofs redan haft det sen några veckor men det är nu man börjar få Lost abstinens
PostPosted: Sat Dec 16, 2006 4:50 pm

Då kanske serien speedar upp i handlingen och kommer nån vart, för det kan fan inte gå långsammare...

Feints-

nilP

PostPosted: Sat Dec 16, 2006 4:53 pm

Legions_

Då kanske serien speedar upp i handlingen och kommer nån vart, för det kan fan inte gå långsammare...

ha ha sant sant.

har aldrig varit en av dem som gillat Lost så där jäääte mycket (Jonas vet vad jag gillad serien förut ninja ) dock så är det enkelt att fastan för serier ^_^

inte för att jag gillar den men typ ja den är väl lite kul att se.
PostPosted: Sat Dec 16, 2006 4:53 pm

Legions_

Varför skulle handlingen speedas upp för att de har uppehåll? O_o

Newberg
Captain

Feints-

PostPosted: Sat Dec 16, 2006 5:36 pm

Jo jag vet Nils. Vafan serien har som sagt inget att sätta upp mot Sunset Beach!

Jo du förstår Robin, med tanke på att det fan känns som om Lost går bakåt i händeleseförloppet, och inte på ett bra sätt som Memento, men på ett dåligt, som med att det är en kommerciell serie som försöker mjölka ut så mycket pengar som möjligt genom att dra ut på skiten.

Det kan liksom inte gå segare än vad det gör...
PostPosted: Sat Dec 16, 2006 5:39 pm

Har du överhuvudtaget sett säsong 3?

Meh, jag gillar serien ^^

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Sat Dec 16, 2006 5:40 pm

Serien blir dock bättre skall sägas.

Och så här i efter hand finns det mååånga serier som är så mycket sämre och mycket mer utdragna.
PostPosted: Sat Dec 16, 2006 5:51 pm

Jo givetvis, men jag tycker fortfarande att de kunde speeda upp den så sjukt mycket. Och nej, har bara sett första och delar av andra säsongen.

Feints-

Newberg
Captain

PostPosted: Mon Dec 18, 2006 8:09 am

Ok, nu tycker jag vi drar igång den här tråden igen ^^

Jag kommer säga 4 serier, nästa poster säger vilken som ska bort och en bra motivering varför och sedan skriver han 4 nya serier, det gör inget om samma serier kommer med flera gånger.

Redderiet
Sunset Beach
Twin Peaks
Tre Kronor
PostPosted: Mon Dec 18, 2006 8:13 am

Newberg
Ok, nu tycker jag vi drar igång den här tråden igen ^^

Jag kommer säga 4 serier, nästa poster säger vilken som ska bort och en bra motivering varför och sedan skriver han 4 nya serier, det gör inget om samma serier kommer med flera gånger.

Redderiet
Sunset Beach
Twin Peaks
Tre Kronor

Twin peaks, skall bort eftersom jag inte sett nått av den, resterande serier har jag sett ALLT av whee

X - Files (Arkiv X)
Special Unit 2
Milenium
Sunseat Beach

nilP

_MFKR_
Crew

PostPosted: Mon Dec 18, 2006 8:54 am

nilP

X - Files (Arkiv X)
Special Unit 2
Milenium
Sunseat Beach

Special Unit 2 ska bort eftersom det är den enda av serierna som sändes på en kanal som inte längre sänds!

Star Trek
Star Gate SG1
Red Dwarf
Battlestar Galactica
PostPosted: Mon Dec 18, 2006 9:00 am

Jag, Lejon och Allanzzon har nu börjat kolla på första sesongen av Masters of Horror och jag har nu tänkt att börja recensera de olkia avsnitten.

Avsnitten är 45 minuter långa och sändes först som en tv serie och det är därför jag valt att använda tv-serie posten för detta och inte film posten.
(Alla länkar inehåller Spoilers så om ni vill se serien bör ni inte läsa allt.)
Första delen heter: Incident on and Off a Mountain Road
Avsnittet som startar hela serien går snabbt igång som en hederlig slacher horror (ala Halloween, fredag den trettonde eller liknande) med en mördare som antagligen skulle kunna ha stora chanser att fortsätta på en nice mördar streek om han fick vara med i någon odrentlig spel film. Huvud personen gör en helt ok Jamie Lee Curtis efter apning ibörjan men allt eftersom man får reda på mer om henne så ändras hon.

Det är det som är det riktigt bra delen i detta avsnitt personen som man trodde att man hade listat ut var egentligen något mer.

Nice avsnitt som har en del otroligt snygga scener (kolla gärna efter dimman vid stugan, samt den väldigt uppen bara blodiga scenen med en viss arbets maskin)

Problemet är ju helt enkelt att det är en slacher men med den nya skolan, det är inte en Mike Mayers som smyger i bakgrunden den första halvtimmen (de har inte ens tid för en sådan sak) utan allting slängs rakt i ditt ansikte. Inte det sättet jag tänker mig att saker skall göras men den var helt ok.

7/10 (egentligen 6 men jag älskar slachers wink )

nilP

nilP

PostPosted: Mon Dec 18, 2006 9:01 am

_MFKR_
Special Unit 2 ska bort eftersom det är den enda av serierna som sändes på en kanal som inte längre sänds!

Star Trek
Star Gate SG1
Red Dwarf
Battlestar Galactica

6an ??

SG1 skall bort för den har en huvud person från en annan extremt bra serie !!

MacGyver
TMNT
He-Man
Sunseat Beach
Reply
Arkiv

Goto Page: [] [<] 1 2 3 ... 4 5 6 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items