|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jan 12, 2008 2:34 pm
Hier speelt het verhaal af van de mensen die niet wisten waar ze naartoe gingen. Ze landen op een vreemde planeet (deze heeft nog geen naam gekregen, en dat zal die ook niet krijgen) en gaan dan op weg naar iets dat ze nog niet kennen. Op de eerste vlucht bevinden zich meer dan 100 personen, waarvan niet iedereen het schip verlaat om de planeet te onderzoeken. Het schip heeft vechters, maar ook wetenschappers. Deze werken meestal samen voor elkaars veiligheid en voor de nieuwsgierigheid.
Er kunnen later ook nog mensen bijkomen, die in aparte schepen reizen.
Regels van deze RP: ~ Houdt je aan de guildregels. ~ Echt ingrijpende verhaalwendingen worden bepaalt door mij (of Cerinety). ~ Je mag je eigen reis zo maken als je wilt, maar als er meerdere deelnemers bijvoorbeeld onder een boom staan mag die boom niet op iemand anders vallen dan jezelf. ~ Je mag wel zeggen: de boom valt om, maar als er andere mensen onderstaan moeten ze zelf zeggen of ze wegspringen of niet ~ Je mag natuurlijk wel kennis met elkaar maken, dit motiveren we zeer. het moet wel een interessant verhaal blijven. ~ Dingen die ik openlaat mag je wel zelf invullen. ~ Dingen over mijn RP graag naar mij mailen (of naar Cerinety Vegete) ~ In dit topic wordt niet gediscuseerd alleen als het betrekking heeft tot het verhaal natuurlijk (gelieve dit onderaan aan te geven bijvoorbeeld door het te scheiden van de normale tekst met een lijn van streepjes).
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jan 12, 2008 2:35 pm
deelnemers: - Xalidin (gebruiker: XDmaster4)
 erg weinig over bekend komt nog
Cerinety (gebruiker: maiacaitlin)
 Met haar zwarte panter maatje, Shadows. Ze is een lucht elementor (iemand die het element wind onder controle heeft). Meer is er niet bekend.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jan 14, 2008 7:46 am
*XaliDin oftewel XD wordt wakker waneer er een druppel op zijn gezicht valt. hij staat op en kijkt om zich heen* waar ben ik hier, ... ik ken dit niet. *XD loopt verder het bos in en komt een groot stuk met omgevallen half verbrande bomen tegen.* hier kan ik wel iets mee, een huis is het voornaamst om mijn grootouders technieken te gebruiken.
- XD's voorouders waren alchemysten mensen die veel met drankje werken. in de loop der jaren is het alchemy ver achteruit gegaan. er zijn nog maar drie groote families die ooit met alchemy te maken hebben gehad. XD is lid van de XD familie en heeft een beetje geleerd van zijn opa Xeodon-
*XD begint met het bouwen van een huis en het zoeken van ingrediƫnten*
ik wou dat XiDi hier was
- XiDi was de tamme hond/rat van XaliDin en weet meer van alchemy dan zelfs XeoDon. hij is dan ook al 200 jaar oud, zijn soort is bijna uitgestorven. vermoord door mensen uit angst. want een hond/rat is niet het allerschatigste beest dat er bestaat.-
die kon mij zeker wat bijbrengen * ondertussen werd het donker en vond XD het genoeg voor vandaag* hhhm *hij ging tussen een stapel opgestapeld hout liggen en viel weer in slaap*...
|
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jan 15, 2008 7:28 am
Cerinety loopt in haar eentje langs een meer. Het water was helder, niet zoals ze het gewent was op aarde. Ze boog zich voorover en maakte een kommetje met haar handen. Ze dronk van het water dan heerlijk smaakte. 'Het lijkt wel bronwater,' zei ze tegen haar maatje Shadows die naast haar stond. Hij dronk ook wat van het water en gaf een blik van tevredenheid. Ze moesten ergens een plaats vinden om veilig te overnachten. Dus vertrok ze samen met Shadows het bos in. De bomen van het bos zaten vol met rare rooie bloemen die ze nog nooit eerder had gezien. Cerinety liep richting een struik met bessen. 'Hoe komen we er achter of ze eetbaar zijn,' ze keek Shadows aan. De panter had natuurlijk ook geen flauw idee. 'Ik denk dat we het moeten uitvinden door ervan te eten. Jou maakt het trouwens toch niet uit. Jij eet alleen maar vlees.' Cerinety haalde haar tas van haar rug en stopte er meerdere van de grote vruchten in. Met een tas vol eten trok ze verder het bos in. Dicht bij het meer blijvend. Ze nam de omgeving goed in haar op, zodat ze niet zo snel de weg kwijt kon raken. Na een tijdje wandelen belande ze bij de voet van een berg, die ze vanaf het meer nog niet had gezien.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Aug 30, 2008 11:11 am
hhhaammm *XaliDin wordt gaapend wakker, hij kijkt om zich heen en ziet dat het huis niet zichzelf gebouwd heeft "dat zou ook wel heel maf zijn", dacht hij.*
-de komende twee uur werkt XaliDin heel hard aan het kleine huisje waar hij zijn ding kon doen.-
zo bijna klaar, ik heb alleen nog een soort deur nodig en ingrediƫnten natuurlijk. *XaliDin trok het bos in op zoek naar planten en chemicalien, onderweg pakt hij een paar stenen op en verzamelt hij wat olie van bepaalde planten. dan komt hij opeens aan bij een vreemd stuk bos. "dit lijkt helemaal niet op het bos waar ik eerst was, mischien is hier iets bruikbaars", dacht hij. hij lipe op een grote rode bloem af en bekeek hem heel goed. opeens bewoog de bloem heel snel naar voren, XaliDin sprong opzij en werd net niet in zijn neus gebeten. hij dacht "deze plaats moet ik onthouden die bloemen komen mischien van pas". XaliDin liep verder en kwam onderweg nog wat vreemde plantjes en mineralen tegen. net toen hij besloot terug te gaan zag hij een struik met flinke vruchten, ongeveer twee keer zo groot als een appel. XaliDin had het onderzoekers gen in zijn bloed zitten dus nieuwsgierig als hij is plukt hij een vrucht en snijdt hem open. er zat een donkerblauw/grijze subsantie in. hij pakte een flesje water van zijn riem, hij had nu alleen nog maar flesjes water, en goot het in de vrucht. opeens vatte het water vlam en kwam er een grote rookwolk. toen het water verdwenen was bleef er een mooie beige vrucht over. hij goot er nog een beetje water over maar er gebeurde niks.* het kan vast geen kwaad * zij hij, en hij nam een hap. er gebeurde inderdaad niks *als maar niemand verzint er zomaar een hap van te nemen* zei hij zachtjes. "ach er is niemand hier behalve ik" dacht hij vlug daarna...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 31, 2008 8:56 am
Ik hield de lucht inde gaten voor mogelijke stormen of regenbuien. Ik moest namelijk nog steeds een verblijfplaats regelen. Het meer kwam uit bij een grot. Het verbaasde mij dat er een rivier uit een berg kwam. Ik volgde de rivier verder de berg in en vond aan mijn rechter hand een inham die leidde naar een ruimte van een redelijk formaat. Tastend naar eventuele grote stenen op de grond liep ik de ruimte door. 'Deze plek is geschikt om te slapen. Nu moet ik alleen gras of bladeren gaan verzamelen en drogen om op te slapen. Natuurlijk heb ik ook hout nodig voor een vuurtje.' Ik liep de ruimte weer uit, 'en we hebben een grote bron van water.' Shadows en ik liepen de grot weer uit om een begin te maken aan onze missie. Het verkennen van deze omgeving.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 31, 2008 12:45 pm
XaliDin was nog steeds aan het rondlopen om zijn uitrusting uit te breiden. hij kwam onderweg nog een paar andere dingen tegen die niet echt heel boeiend waren maar mischien wel handig. hij liep en liep en toen kwam hij bijn een mooie heldere bron. "da's behoorlijk heftig helder water" dacht hij, zoals hij wel vaker maffe uistspraken dacht.
hij ging op een steen zitten en begon wat plantjes te malen en te mengen. hij kende heel veel drankjes uit zijn hoofd met dank aan zijn grootvader.
zo was hij een tijdje bezig totdat hij iets in de grond gedrukt zag staan. "het lijkt wel op een voetafdruk van een menselijkachtig wezen" dacht XaliDin weer bij zichzelf. toen hij beter keek zag hij ook nog een ander soort poot " zou dit beteken dat ik toch niet helemaal echt alleen hier ben" vroeg hij zich twijfelend af. "ik ben nog geen vijandelijk wezen tegen gekomen eigenlijk geen een wezen, dus het zal vast geen kwaad kunnen".
*HALLO IS DAAR IEMAND* riep hij opeens heel hard, er vlogen een paar vogels op maar verder gebeurde er weinig. *HALLO* riep hij nog eens en toen wachte hij maar af.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 01, 2008 1:19 am
Ik liep verder het bos in op zoek naar bladeren. De enige vraag was hoe ik het weer mee terug ging nemen. Ik begon met het zoeken van dode droge bladeren, maar kwam er al gauw achter dat het pas geregend had, alles wat op de grond lag wa vochtig. Ik maakte een stapel van dode bladeren en gevallen takken. Door de lucht vloog een groep vluchtende vogels. Shadows zette een hoge rug op. Meestal als een groep vogels zo wegvliegt is het geen goed nieuws. Snel verzamelde ik nog wat takken en bladeren en begon al vegend mijn weg terug te banen naar mijn schuilplaats.
PS: het is een panter. De poot van een panter is ongeveer net zo groot als een hand, kan dat nou niet echt een pootje noemen razz
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 01, 2008 10:23 am
toen hij geen reactie kreeg stond hij weer op en dacht in zichzelf "deze plek moet ik onthouden" hij stond op en liep verder. hij volgde de poot en voet afdrukken, en werd niet veel wijzer en ging dus maar even zitten om nog wat aan zijn drankjes te werken, hij pakte ook meteen een stok dat hij als wapen kon gebruiken voor als het nodig zou zijn.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 01, 2008 1:05 pm
Binnen knapte ik de grot op. Ik had nu een slaapplek en ik had genoeg hout om de nacht door te komen. Shadows keek aandachtig hoe ik te werk ging en met windsturing de takken in kleinere stukken hakte. 'soms zou een mes of bijl ook geen overbodige luxe zijn....' Ik zuchte toen ik zag hoeveel hout in nog moest splijten. 'morgen doe ik de rest wel, shadows.' Ik stond op en liep de ruimte uit, tijd om verder de grot te onderzoeken. Shadows en ik liepen verder naar binnen de rivier stroomopwaards volgend. Hoe verder we liepen hoe kouder het werd. 'Ik wou dat ik wat warmers mee had genomen.' Met windsturing, probeerde ik het vocht uit de buurt van mijn huid te houden om verdere afkoeling tegen te houden. Na een kwartier het water te hebben gevolgd kwam ik uit bij een reusachtig meer, midden in de berg. Het water viel er naar beneden van een gat boven het meer. Uit het zelfde gat kwam ook licht, wat mij de mogelijkheid gaf om alles beter te bekijken.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Sep 02, 2008 1:41 pm
het werd al laat zag XaliDin en hij vondt het ook wel eens tijd om terug te gaan naar zijn bijna volledige huisje.
hij liep dus weer via dezelfde weg terug.
eenmaal aangekomen, ging hij liggen en viel vrij vlot in slaap.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Sep 04, 2008 4:36 am
Op mijn gemak liep ik dezelfde weg weer terug als richting het meer. Tegen de tijd dat ik aankwam bij mijn ruimte zag ik geen licht meer verderop. 'Het is waarschijnlijk al avond. Morgen moeten we maar gaan bijhouden hoe snel de zon hier opgaat en ondergaat.' Ik liep de ruimte binnen en ging liggen op me iets minder comfortabele stapel bladeren.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 06, 2008 8:18 am
XaliDin werd wakker, het was weer licht.
"et word hier vrij snel ligt en donker, kheb nog geen 5 uur geslapen. ik weet het niet zeker maar kwa tijdbepalen heb ik geoefend, ik heb namelijk een best wel slimme inhoud in me hoofd anders had ik niet voor alchemyst test kunnen slagen."
opeens voelde Xali's kleren nat, toen hij beter keek zag hij dat de kurken op zijn flesjes water los zaten. "hhm vreemd" dacht hij "ik heb natuurlijk wel water nodig" dus XaliDin vertrok weer naar het meer waar hij eerst was
...
daar aangekomen ging hij op een boomstam zitten en ging wat met zijn flesjes bezig.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Sep 06, 2008 10:14 am
Ik werd wakker en moest me eerst orienteren waar ik ookal weer was. Shadows lag naast mij te slapen. 'Oja de grot.' Shadows schrok wakker van mijn stem en stond meteen overeind. 'Sorry, maatje. Laten we wat eten zoeken.' Ik kwam overeind en rekte mij uit. Terwijl ik uit de grot liep bedacht ik me hoe hoog de zon al aan de hemel stond. 'eigenaardig, deze planeet draait wel erg snel om haar as.' Ik liep rustig langs het water om te kijken of er vissen waren om te vangen. Na tien minuten staren gaf ik het op. We moesten een andere oplossing zoeken voor het eten. Ik kon wel wat eten van de planten, maar daar zat meer risico aan dan het vlees van een dier.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|