|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jan 23, 2008 5:04 pm
Homofile parforhold er like stabile og lykkelige som de heterofile, viser to nye studier. Og lesbiske kvinner er flinkest til å løse konflikter.
Det finnes mange myter og fordommer om mennesker med homoseksuell legning, blant annet at homofile parforhold er mindre stabile. Men ifølge studiene som nylig er publisert i tidsskriftet Developmental Psychology, er dette feil.
30 par med homoseksuelle og 30 lesbiske par ble sammenlignet med 90 gifte og ugifte heterofile par. Alle disse forholdene var godt etablerte, men de amerikanske forskerne inviterte også nyetablerte heterofile par med i undersøkelsen.
Deltakerne måtte svare på en rekke detaljerte spørsmål, som skulle avsløre hvordan samlivet fungerte i det daglige, og hvordan de taklet konflikter.
Da resultatene ble analysert, viste de svært små forskjeller mellom de tre gruppene.
Dårligst til å kommunisere og løse konflikter var de nyetablerte, heterofile parene. De homofile deltakerne rapporterte om færre konflikter og større hengivenhet overfor partneren enn de gifte parene. (©NTB)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Feb 29, 2008 4:29 am
Det æ bare tull! Det at to damer og to menner gifter sæ æ heilt patetisk! TENK PÅ BARNAN!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Mar 05, 2008 7:20 am
Det tror jeg nok; har aldri hatt mistanke om noe annet egentlig ^^ Har kjent en del homofile/lesbiske par opp igjennom, og mange har holdt sammen kjempelenge.
De er like kjærlige og flink foreldre som heterofile 3nodding Det kan føre til mobbing selvfølgelig, men visst det blir mer vanlig tror jeg også det vil bli mindre mobbing. Men det er bare min mening ^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Mar 18, 2008 2:24 pm
Blond Gold Digger Det æ bare tull! Det at to damer og to menner gifter sæ æ heilt patetisk! TENK PÅ BARNAN! DRA I HELVETE! Du e kjempedum å si "TENK PÅ BARNAN" når en mann og en dame e ikkje noe bedre enn to menner og to damer. Har du ikkje hørt om skiller med menner og damer?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Mar 21, 2008 10:33 am
Argumentasjon verdig Stortingets talerstol. Virkelig.
Jeg er glad det kommer slike undersøkelser. Det tilbakeviser ethvert argument KrF og FrP måtte ha mot felles ekteskapslovgivning og homofiles rett til å bli vurdert som adopsjonsforeldre.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Mar 28, 2008 12:19 pm
Hmm, dette stemmer sikkert 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Apr 29, 2008 3:45 am
Gargis Argumentasjon verdig Stortingets talerstol. Virkelig.Jeg er glad det kommer slike undersøkelser. Det tilbakeviser ethvert argument KrF og FrP måtte ha mot felles ekteskapslovgivning og homofiles rett til å bli vurdert som adopsjonsforeldre. Haha! Bra sagt Gargis. Uansett så kjenner jeg ikke noen homofile par med barn men jeg ser ikke noen grunn som får meg til å tro at de er dårligere foreldre enn hvem som helst andre hetrofile foreldre. Blond Gold Digger = Ignorant homofob?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat May 03, 2008 8:20 am
Tragisk unnskydlning fra homofobi er "jeg har ikke noe imot homofile, men tenk på barna!"
De vet at alle har akseptert homofile, så de kan ikke klage på det mer.
Har hatt ei vennie som budde på barnehjem. Tror du ikke at hon ble mobba eller?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jun 15, 2008 11:08 am
er får at homofile kan få gifte seg^^ og for min del er det helt greit at de kan adoptere også^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 22, 2009 8:53 am
E sikkert rektigt og. surprised Onkelen min e homo, har kjereste, eg har aldri sitt de krangla, og de e kjempelykkelige samen! 4laugh De har lyst te å gifta seg, så eg håbe at de får lov, harche fylt heilt me på nyhetene og sånt i det sista.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Oct 25, 2009 6:51 am
Blond Gold Digger Det æ bare tull! Det at to damer og to menner gifter sæ æ heilt patetisk! TENK PÅ BARNAN! Patetisk at at to som elsker hverandre så mye at de gifter seg? wow det der var bare utrolig umodent og fordomsfullt. Og man trenger vel ikke å ha barn selvom man gifter seg? Uansett så tror jeg at hvis de hadde adoptert et lite barn som ikke har en mamma og pappa og som bor på et dårlig barnehjem, så har det barnet det myyye bedre med homofile foreldre, enn med ingen foreldre. Beklager uttrykket, men sånne som deg gjør meg kvalm..
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |