Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Månadens Frågor: 1 Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

nilP

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 11:08 am

1: Spelar då något rollspel aktivt just nu ?

2: Om ja på fråga 1: IRL eller via nätet (eller annat sätt X_X )

3: Har ni något coolt att berätta något nördigt häftigt som hänt, typ skaffat ny dator, magic samling, rollspels grej?

4: Detta är som vissa kan se en remake av den gamla topicen Vecans Frågor (VF) men som aktiviteten är just nu antar jag att ett Månadens Frågor (MF) passar bättre, men är det direkt nödvändigt, kommer vi få reda på vad ni gör ? (lite av en test på hur många som kollar stället så att säga)

5: Vad skulle du vilja hände i Rollspel/nördväg ?

6: Kan forumet användas, eller internet (som de flesta vet så spelar vi redan en del rollspel på internet) till Punkt 5?

7: Något ni vill ändra på i forumet ?

8: Något ni vill använda forumet till ?

9: Hur går livet ?

10: Vad vill ni bli när ni blir stora ?
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 11:17 am

nilP

Ja.
Spelar: DnD
Spelleder: Shadowrun

nilP

Via nätet.

nilP
3: Har ni något coolt att berätta något nördigt häftigt som hänt, typ skaffat ny dator, magic samling, rollspels grej?

Mja DnD är skitcoolt, min char rockar som alltid, han kanske inte gör så mycket skada å s**t som andra men han är nice ^_^
Wrestlemania 24 var nyss, det var grymt bra som vanligt. Jag å Carlsson satt å synk såg det. Om nån annan vill joina oss när vi ser på PPV'er är det bara att hojta.

nilP
4: Detta är som vissa kan se en remake av den gamla topicen Vecans Frågor (VF) men som aktiviteten är just nu antar jag att ett Månadens Frågor (MF) passar bättre, men är det direkt nödvändigt, kommer vi få reda på vad ni gör ? (lite av en test på hur många som kollar stället så att säga)

Direkt nödvändigt nej, men det är ju alltid roligt att se vad "alla" håller på med ^_^

nilP

Hurrg, att jag läser så mycket på WoW RPG som möjligt och börjar SL'a en cool grupp ^_^

nilP
6: Kan forumet användas, eller internet (som de flesta vet så spelar vi redan en del rollspel på internet) till Punkt 5?

Ganska självklart Ja.

nilP

Jag tycker det är bra just nu, ser helst att Aktuellt tråden ändras till kanske MF (eller hellre VF) eller liknande, men eftersom aktiviteten är väldigt låg så får den vara kvar.

nilP

Inte just nu. Terra var skoj men just nu lägger jag all min tankeverksamhet mot andra projekt, men skulle något starta skulle jag inte ha något emot att joina (så länge det är vettigt ofc)

nilP

Det funkar, behöver få in pengar då kommer det rocka fett !!

nilP

Fortfarande Hitman, kan sänka mig till Mercenary nu dock.

*edit* post nr 5K !! woot grattis nils. Tack tack.
*edit2* fixade in en sak till på fråga 3

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 11:21 am

Ja, flera. SL'ar D&D och spelar Shadowrun, kommer förhoppningsvis få spela lite wow snart också ^^

Online såklart ^^

Har börjat läsa Drizzt serien.

4: Detta är som vissa kan se en remake av den gamla topicen Veckans Frågor (VF) men som aktiviteten är just nu antar jag att ett Månadens Frågor (MF) passar bättre, men är det direkt nödvändigt, kommer vi få reda på vad ni gör ? (lite av en test på hur många som kollar stället så att säga)

Ja eftersom nu kommer alla som är aktiva säga till de som inte är aktiva "omg det finns frågor, svara svara!" så nä det är väl inte ett bra sätt att kolla den sanna aktiviteten XD

Att 4th släpptes. (D&D 4th edition)

Ja, det är klart man lär kunna tanka 4th över internet smile

Ja, jag vill lägga upp hypnos gif filer som tvingar folk att posta.

Tycker dess nuvarande syfte räcker, informations spridning. Alla försök till att använda det till annat har misslyckats.

Jao, rätt hyffsat, skulle inte vara fel att träffa en tjej, måste nog ta och nörda mig lite mindre o_O.

Rik.
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 11:29 am

meeen vad skall man med en tjej till, man kan ju inte äta dem ... eller ja ...
De kan ju inte dra in pengar ... men va fan.
De kan inte ... vad kan en tjej egentligen inte göra ? o.O

anyway noooooooo bli inte mindre nördig, vem skall jag då prata med ?

WoW bör det bli, snart. Får se om jag måste byta dator då kan det bli lite försenat men det skall starta !! inom en snar framtid.

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 11:33 am

nilP
meeen vad skall man med en tjej till, man kan ju inte äta dem ... eller ja ...
De kan ju inte dra in pengar ... men va fan.
De kan inte ... vad kan en tjej egentligen inte göra ? o.O

anyway noooooooo bli inte mindre nördig, vem skall jag då prata med ?

WoW bör det bli, snart. Får se om jag måste byta dator då kan det bli lite försenat men det skall starta !! inom en snar framtid.

Finns många saker som tjejer kan göra som bara är äckligt när killar gör det (jag talar givetvis om matlagning)

Nä, får nog ta och hitta en tjej som kan ta mig för den nörd jag är ^^

Yes, looking forward to WoW, och mja hitills verkar det ju bara vara jag (och snart klars) som faktiskt skickat in allt :s
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 11:36 am

Pfffth, är det inte så att de flesta "pro" kockarna är män ? (förutom "Lovely" Nigella)

Mjao det får vara så.

Jao det har varit segt med "anmälningar" jag måste se till att sätta en dead line, måste bara veta att jag kommer klara den själv. Håller på och gör en hel del saker IRL som slower ner mitt WoW skapande.

nilP

Lord Hawk

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:11 pm

1: Spelar du något rollspel aktivt just nu ?

Japp, så ofta som det blir här i Kramfors.

IRL, får väll se om det blir något via nätet i framtiden, inte helt omöjligt =P

Njae, ehh... jag drog nyss hem Punisher tidning 1 till 36 som jag ska tugga mig igenom ;P

Hmm, det är nog lättare att få tag på vissa via msn och ta reda på vad som händer.

Jag skulle faktiskt vilja ha ett JoLAN, brukar vara kul =) (aka. alla nördar på LAN... och helst hos Jonas ;P)

Njae, inte direkt. Om vi inte börjar spela något spel tillsammans typ, fast fortfarande inte samma sak.

Det är bra som det är, problemet är bara att ofta har man inte tid och ibland glömmer man helt enkelt. Fast nu pratar jag ur egen synvinkel.

Inte till något annat än vad det redan används till.

Ifall jag överlever dessa återstående månader av skolan så går det fint smile

Hehe, kul fråga. Just nu verkar det som jag vill bli klinisk-farmaceut när jag blir stor blaugh
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:22 pm

Lord Hawk
Hmm, det är nog lättare att få tag på vissa via msn och ta reda på vad som händer.

Hur får man då tag i allansson, då man heller ej har pengar på mobilen eftersom de slukas upp av spårvagns åkande ?

Skoj med Punisher, en av de sakerna jag ej läst crying

Det är bara att joina oss när vi spelar Wc3 ^_^

nilP

Lord Hawk

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:32 pm

nilP
Lord Hawk

Hur får man då tag i allansson, då man heller ej har pengar på mobilen eftersom de slukas upp av spårvagns åkande ?

Flaskpost? Eller så kan jag be honom ringa dig också smile
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:41 pm

meh orka prata med honom XD
Han kommer aldrig med nått vettigt anyway >.<

nilP

Lord Hawk

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:46 pm

Haha okej, jag kan säga det till honom blaugh
"Ring absolut inte Nils för du kommer aldrig med nått vettigt i alla fall!"
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:48 pm

ha ha låter skit bra.

Men om jag känner honom rätt så kommer han ringa mitt under rollspelandet XD XD XD

nilP

Lord Hawk

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:56 pm

jao förmodligen... men men, i'm just the messenger blaugh
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 1:00 pm

Jao, men det låter bra, säg det ^_^

nilP

_MFKR_
Crew

PostPosted: Fri Apr 04, 2008 7:52 am

nilP

1) Ja

2) Internet

3) Håller på att fixa ihop ett nytt Chronopia äventyr som ska köras i sommar. Väntar oxå spänt på nya nummer av X-men (och sidotidningar) och Secret Invasion.

4) Nödvändigt, nej. Men kul och förhoppningsvis så hör vi av lite folk som annars är inaktiva...

5) Är rätt nöjd med hur det är nu, fast folk som är med å spelar kan kanske försöka vara bättre på att hålla tider.

6) Tror inte det eftersom de som inte passar tiderna är troligtvis inte framför datorn just då.

7) Skulle gärna se mer aktivitet (as usual), men annars är det okej. Skulle gärna se lite återupplivade trådar i underhållnings subforumet.

8 ) Kan inte komma på något...

9) Hyffsat, har åkt på lite sjukdomar de senaste veckorna och haft ett antal tentor. Ska dra till Linköping näste helg å ha skoj =).

10) Rik XD.
Reply
Arkiv

Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas