Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Kramfors Goto Page: 1 2 3 4 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Lord Hawk

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 11:57 am

Hej på er alla nördar ute i världen biggrin ! (eller ja ute i Sverige och Norge =P) Efter en liten request jag fick så ska jag försöka ge en liten sammanfattning på vad som händer här i Kramfors nördmässigt och jag ska göra mitt bästa till att vara aktiv och uppdatera den.

Ska först dra igenom folk som jobbar med aktuella rollspel:

Jag har hållit på med min fantasy-kampanj värld Ias dit många har gjort karaktärer. Även om inte många riktiga spelmöten har spelats (2 totalt tror jag) så har folk spelat sporadiskt och ett litet roligt gäng äventyrare har trotts allt bildats. För tillfället håller jag på att skrädarsy vilka regler som ska gälla i spelet eftersom det är ett ganska high-powered fantasy och GURPS (som kampanjen spelas i) har mycket regler som bryts enkelt (eller förhindrar) om inte alternativa regler används.

Niklas Spelledde Vampire: the requiem kampanj denna helg i sin kampanj Billboard. Vi spelade hos mig (!!!) och det gick bra, alla som var planerade att var med var med =). Förhoppningsvis fortsätter vi snart igen för vi blev nyss Vampyrer twisted

Björn har påbörjat en riktig Eon-kampanj! Första äventyret Regnsynd spelade vi för runt en månad sedan. Kampanjen kommer att spännas över en rad färdigjorda äventyr till Eon (Jag tror till och med det kan vara alla). Det andra äventyret som står i turordningen heter Sorgernas Brunn och kommer köras så fort tillfälle ges.

Daniel (Också känd som RF) är färdig med ett one-shot äventyr (ganska säker på att det skulle vara det) som han kallar Anomalie (Ska spelas i GURPS). Med sitt debutt-äventyr har Daniel lovat oss massa kluriga pussel och allmänt fina scenarion som kommer psyka oss och våra karaktärer. Enligt planering ska det spelas den 1:a Maj.

Övrigt:
Vi bestämde oss för att ta med oss vårat magic till skolan i frdeags och sedan lirade vi, kändes faktiskt jäkligt kul då det var ett tag sen man spelade.
Sedan vill jag bara lägga in som notis, även om jag nu tror att det bara är Nils som är intresserad, att jag idag beställde The Twin Snakes till GC på en auktion på tradera, vilket ska bli gudomligt kul att få testa biggrin

(Jag faktiskt gjort klart ett äventyr till en mecha kampanj för ett tag sedan nu. Den baseras på mecha serien Robotech men jag har inte haft chansen att speleda, tänkte bara nämna att den fanns.) - Ville ha denna del kvar ;P

Sedan om ni är intresserade tänkte jag också skriva vilka som spelar i vilka rollspel här (detta är iaf som jag tror att det blir):

Anomalie - SL: Daniel. Spelare: Niklas, Allanson, Matti, Björn.
Eon - SL: Björn. Spelare: Niklas, Daniel, Lars, Allanson, Matti.
Ias - SL: Matti. Spelare: Niklas, Lars, Daniel, Stefan, (Ottoson, Allanson har kar.)
Vampire - Billboard - SL: Niklas. Spelare: Matti, Lars, Björn.

Uppdatering(13/04): Uppdaterade övrigt.
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:04 pm

Får man posta här? ^^ (själva postandet av frågan gör väl frågan överflödig kan tänkas >.<)

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:07 pm

Coolies, var du med på regnsynd ?
Premade äventyr är oftast sketa bra så jag kan anta att detta är bra.

Vi spelade ju det premada äventyret Diamant päronet, vilket inte blev så bra, men efter att ha läst igneom det senare så kan jag säga att det var bra XD

Mja ni börjar ju närma er slutet av skoan nu, då brukar de spruta ut uppgifter XD

Skoj att höra och se vad ni gör/inte gör >.<
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:18 pm

Newberg
Får man posta här? ^^ (själva postandet av frågan gör väl frågan överflödig kan tänkas >.<)

Hehe, jo jag antar att det är det forum är till för... rolleyes

Lord Hawk

Lord Hawk

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:25 pm

nilP
Coolies, var du med på regnsynd ?
Premade äventyr är oftast sketa bra så jag kan anta att detta är bra.

Vi spelade ju det premada äventyret Diamant päronet, vilket inte blev så bra, men efter att ha läst igneom det senare så kan jag säga att det var bra XD

Jo och Björn speledde väldigt bra och var väl inläst på äventyret smile Enda problemet var väll att jag valt ett namn som en viktig npc hade så det blev ofta situationer som "Riddare Varg... jag menar Riddare Archbar drar fram sitt svärd". En rolig detalj med detta är att även jag är en riddare XD

nilP
Mja ni börjar ju närma er slutet av skoan nu, då brukar de spruta ut uppgifter XD

Jupp skitdrygt, har projektrapport jag måste göra klart... eller som ska vara klar =/

nilP
Skoj att höra och se vad ni gör/inte gör >.<

Hehe, tyckte det faktiskt var kul att skriva detta av någon anledning smile
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:30 pm

jao du brukar ju gilla att vara riddare ^_^ som pallar demon attacker. Stoooora demoner.

Kul kanske för att du då hörde av dig till folk du känner, som att skriva ett Vykort, fast med dagens teknologi O.O

nilP

Lord Hawk

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:43 pm

nilP
jao du brukar ju gilla att vara riddare ^_^ som pallar demon attacker. Stoooora demoner.

Hehe ja wink . Jag blev faktiskt lite Riddare för att det behövdes den här gången för ingen var en krigare-ish karaktär. Fast han är lite annorlunda en den gode Fahren från Drakar och Demoner. Tänk dig att han är mer en ung bortskämd och rik riddarslyngel som hatar att behöva göra något och ser ner på alla. Hans lathet höll faktiskt på att reta gallfeber på Björn XP Men det roliga är att han är typ ett underbarn då det gäller att slåss och är typ. karaktären som är bäst på att slåss av alla karaktärer Björn haft, vilket innebär att ifall någon faktiskt får honom att göra något så äger han allt stenhårt twisted .
Nästan allt iaf ;P
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:46 pm

he sounds fun.
Vad är det som gör honom så bra på att slåss då ?
Oftast då man gör en War class så brukar de bli sjuka i slakt skillz så XD

nilP

Lord Hawk

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:54 pm

Hade en jäkla tur med slagen och björn var snäll =P Fick typ fördelar som gjorde att jag kunde bli mästare (upp till 18 i skillen!) på vissa vapenslag och typ råstark som ökade min skada. Sedan fick jag någon fördel som gav mig plus i stridsvana. xd

Jo du menar det, jag blev förvånad att riddar-yrket var så bra som den var, i slutändan hade jag typ 15 stridsvana eller något, det som man vanligtvis har typ 0 som vanlig människa eller typ 5 om man är hyffsat stridsvan =P
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 12:59 pm

Ja just de, ni kör EON 3 right?
då skall jag inte säga så mycket då jag typ spelat det en gång, kom inte ens ihåg att man hade Stridsvana i det XD

åh neotech skulle vara skoj att köra. ^_^

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Thu Apr 03, 2008 2:03 pm

Måste ta och köra Ultraman med alla som inte spelat det på sommarlovet razz
PostPosted: Fri Apr 04, 2008 12:41 pm

Newberg
Måste ta och köra Ultraman med alla som inte spelat det på sommarlovet razz

Skulle vara kul att testa =) Fy fan vad jag längtar efter sommarlovet!

Lord Hawk

nilP

PostPosted: Fri Apr 04, 2008 2:30 pm

Jag längtar efter jobb.

Så gör ni nått denna helg eller ?
PostPosted: Sun Apr 06, 2008 9:23 am

nilP
Jag längtar efter jobb.

Så gör ni nått denna helg eller ?

Jao, vi spelade Vampire med Niklas smile
Hemma hos mig !!! eek

Lord Hawk