Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
<DnD 4th>::<Ostra> Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

nilP

PostPosted: Sun Aug 10, 2008 9:35 am

Kvirum Huvudstaden i landet Ostra.
Kvirum är staden där alla äventyrare kommer starta sitt äventyr och även befinna sig några äventyr framöver då stadsportarna är stängda för ALLA!

Anledning är att nu när kriget dragit sig undan har även de flesta soldater äntligen få kommit hem vilket gör att många vägar är helt oskyddade mot de otaliga banidet som stryker runt ute i skogarna, därför anses landet för farligt för folk att resa i. Detta kommer att fortsätta tills Kungen gör något åt saken.

Systemet blir som man kanske förstått DnD 4th, vilka spelare som är med vet ingen än inte ens jag. Medela gärna om ni vill vara med. När de väl drar igång kan vi köra/kommer vi köra 3 av fyra helger i månaden, om inget annat händer dvs.

Inga direkta restriktioner, man gör char med mig efter de regler jag säger, enbart grundbokens raser.
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 11:49 am

Jag får se, har sagt att jag ska testa köra med Robin för det första. Vet inte riktigt om jag gillar online-rollspelande än (eftersom jag inte testat) eller hur mycket tid jag kommer ha över, det vill säga hur aktiv jag kommer kunna vara. Därför tänker jag för det första testa köra med Robin först. Men jag kanske kan hoppa in senare då jag vet bättre =)

Lord Hawk

Master Molder of WINGS
Crew

PostPosted: Sun Aug 10, 2008 11:52 am

Jag är på. ^^.
Dock så kan jag inte garantera att jag kan vara med VARJE helg. Men de flesta.
Men 3 av 4 helger ska inte vara nån större fara.
När blir det tänkt att vi ska köra?
biggrin

Alltid intressant att köra Shadowrun.
Ska dock se. Det kan bli att jag har lite svårt att klämma in mer rollspelande än 2 dnd4 och så. Men det får vi se. ^^
PostPosted: Sun Aug 10, 2008 12:02 pm

Självklart kommer SR mötet klämma bort ett DnD möte då. Och jag har för tillfället ingen aning när DnD kan börja köras, har en hel del kvar att göra så. Nån gång, jag ville bara kolla om folk kände för att köra, samt kanske börja göra gubbar nån gång.

*edit* Vilket fall så var SR äventyret ett ONE SHOT aka det kommer ta upp en/två dagar av ex antal år av era liv.

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Sun Aug 10, 2008 1:12 pm

Vet inte hur mycket tid jag har över till att spela över internet om jag skall börja spela irl regelbundet, dock är jag intresserad av one-shot äventyret. Bara att säga ett datum i god tid så man vet när det händer.
PostPosted: Tue Aug 12, 2008 4:33 pm

Av ren nyfikenhet, vad för slags kampanj skall ditt d&d 4th bli? Eller är det hemligt? smile

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Tue Aug 12, 2008 5:11 pm

Standard Fantasy really. Början av allt (och förhoppningsvis så mycket som möjligt) kommer utspela sig i/mellan två länder som legat i krig med varandra väldigt länge men för tillfället är det en nybliven "fred" men chansen för att ett nytt stor skaligt krig ligger nära och minsta lilla händelse skulle kunna starta det igen.

SÅ äventyrarna/äventyraren kommer att ränna runt där, skall förhoppningsvis finnas en hel del att göra ^_^ särskilt för en äventyrare som kan tänkas vilja hjälpa människor, då det finns mycket att rensa upp efter ett krig.
PostPosted: Sat Aug 16, 2008 5:01 pm

Sounds nice :3

Master Molder of WINGS
Crew

nilP

PostPosted: Tue Aug 19, 2008 7:47 am

Kampanjen växer då jag dagligen kommer på små delar i den.

Som sagt så består den nuvarande "världen" utav två länder i nybliven "fred" med varandra, det är egentligen inte nån som sagt att det är fred eller några avtal slutits, men efter ca 100 år av konstant krig så har det mattats av, men det gör då att våldigt små saker kan få hela kriget att blossa upp igen, så spelarna får se till att vara så diplomatiska som möjligt om de skall resa mellan byar/länderna.

Och ja det som utgör stommen till allt är då självklart huvudstäderna samt alla byar runt om i de krigs härjade länderna. Krig för ju med sig en hel del otrevliga saker, stråt rövare som vardrar så gått som fritt på båda sidorna, byar som har upplevt mardrömmar som ingen kunde tro kan i en magisk värdl tendera att få ganska stora konsekvenser. <******** up INFO for you>
Som de flesta vet brukar jag ta rätt god tid på mig innan jag startar upp en kampanj och så lär fallet bli även denna gång, jag kommer antagligen att böra IRL spela delar av kampanjen med okänt antal individer och sedan kommer det att övergå till Internet spelande.
PostPosted: Wed Aug 20, 2008 4:20 am

Mokay.
Men jag har redan en char som jag vill köra. xD
Så jag vet vad jag ska göra för nåt iaf. P:
Jag vet inte men jag tror att nike också har det. biggrin

Master Molder of WINGS
Crew

zteel
Crew

PostPosted: Wed Aug 20, 2008 12:16 pm

Jag är gärna med på både på D&D 4th och Shadowrun. Har ofta tid på helgerna. så jag spelar gärna på dessa med. Har även några ideér till chars som jag gärna vill prova.
PostPosted: Wed Aug 20, 2008 1:40 pm

zteel
Har även några ideér till chars som jag gärna vill prova.

teeeeell meeee

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Tue Aug 26, 2008 3:24 am

nilP
zteel
Har även några ideér till chars som jag gärna vill prova.

teeeeell meeee

s**t, Ante skrev nått, du lär få vänta en månad eller två innan han skriver nått igen ^^
PostPosted: Tue Aug 26, 2008 3:30 am

Newberg
s**t, Ante skrev nått, du lär få vänta en månad eller två innan han skriver nått igen ^^

Har redan fått svaret på vad "några" av hans ideer var, det var EN (gick inte ante natur å lärde sig räkna ?) Idé och den inkräktade på BÅDA de andra spelarnas karaktärer XD

nilP

zteel
Crew

PostPosted: Fri Aug 29, 2008 10:31 am

nilP
Newberg

Har redan fått svaret på vad "några" av hans ideer var, det var EN (gick inte ante natur å lärde sig räkna ?) Idé och den inkräktade på BÅDA de andra spelarnas karaktärer XD

Tja, tänkte mest bara vänta ifall du hade någon synpunkt på förslaget (som att det inkräktade på de andra karaktärerna?), men nog kan jag skicka alla jag har på en gång om du vill det.
Reply
Arkiv

Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces