Dragontown kommer vara ett DnD4th sönder moddat system som körs i staden Dragontown. Till att börja med tänkte jag väl mest lägga upp moddar och ändringar här för att sedan KANSKE prata om staden. Inga garantier, jag har tänkt att starta upp detta ganska snart och då varva det med vanliga DnD. så att det skulle bli 1/2 gånger i månaden.
Mods
Så gott som alla klasser kommer plockas bort, de kommer att finnas kvar på ett eller anant sätt men inte alls som klasserna är nu.
Powers kommer att bli mycket färre, det kommer gå tillbaka till en tid då vi sa "Jag hugger" mer. Men förhoppningsvis ser inte folk det som ett problem, jag tycker ju då istället att för många powers blir ganska jobbigt över internet och därför vill jag reglera det lite. Så man kan förvänta sig en högst två powers från början och sedan kommer det inte stiga i så stora mängder, och hur man får powers kommer också vara anorlunda.
Ingen direkt magi, några magiker kommer inte existera.
Endast människor.
HP systemet kommer att ändras mycket (eller readikalt som andra skulle säga) man kommer med största sannolikhet inte gå upp i HP vi level up (OM leves ens kommer existera) och mna kommer nog tåla en hel del mindre än i vanliga DnD.
Levels? Tror jag kommer plocka bort levels, jag ser hellre att man får poäng som man sedan spenderar på att köpa olika förmågor. Medans skills kan tänkas bli ett system baserat på Morrwind/erebaltor. Dvs man blir bättre då man använder det.
![]() |
|
|||||
|
||||||
|