|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun May 10, 2009 2:19 pm
In the Beginning, the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adams
Det är fritt att göra intresse anmälan i denna tråd. Lägger upp mer info under den kommande veckan.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun May 10, 2009 2:20 pm
The Wisdom of God Manifested in the Works of the Creation.
- Isaac Newton
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun May 10, 2009 2:21 pm
Lisa Simpson: I haven't stopped believing in God, I just think there's a different path to him...Or her. Marge Simpson: HER?! [addressing God] She's just kidding, Mister Lord!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon May 11, 2009 3:32 am
|
Graviton of WINGS Vice Captain
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon May 11, 2009 4:35 am
Det är ett forum rollspel där spelarna är gudar.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon May 11, 2009 4:38 am
Vad gör man? Har det några likheter med "Skapa en värld" från förut? När?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon May 11, 2009 4:47 am
Graviton of WINGS Vad gör man? Har det några likheter med "Skapa en värld" från förut? När? Men är en gud, vad man vill göra är väl upp till varje spelare. Jao. Tänkte starta i slutet av denna vecka.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon May 11, 2009 5:02 am
Kan man hoppa in när som helst, dvs måste man säga att man är intreserad av att vara med nu eller kan man hoppa in senare? (Om det verkar intresant)
Finns det några skillnader mellan detta å Skapa en värld, förutom namnet?
Hur spelar man det, dvs måste man vara här specifika tider, måste man sitta här X antal timmar?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon May 11, 2009 5:59 am
Graviton of WINGS Kan man hoppa in när som helst, dvs måste man säga att man är intreserad av att vara med nu eller kan man hoppa in senare? (Om det verkar intresant) Finns det några skillnader mellan detta å Skapa en värld, förutom namnet? Hur spelar man det, dvs måste man vara här specifika tider, måste man sitta här X antal timmar? Ser hellst att men hoppar på från början, men det går alltid att hoppa in senare. Hoppar man in senare så kommer man vara en svagare gud (eftersom man inte var med vid skapandet) Det finns skillnader, men tanken är detsamma. Kommer spruta ut mer info under veckan allteftersom jag kommer på saker. Man kan vara hur mycket eller lite aktiv man vill. Man kan spela det när som hellst. En aktiv gud kommer givetvis kunna påverka mer, eftersom han är aktiv. Folk ska dock inte oroa sig för att inte kunna vara "nog aktiva", har en idé på ett system som kommer göra det rättvist för alla.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 12, 2009 3:24 am
Ok systemet blir ganska simpelt. Varje gud får en hög "creation points" eller "skapelse poäng". Varje sak en gud kan göra kostar en summa skapelse poäng, i slutet på varje vecka så fylls alla gudars skapelse poäng upp till en viss "threshold". De som är med från början får en större start mängd poäng.
Tex (detta är ett exempel har ej bestämt mig för hur mycket poäng man skall ha än)
Nils är med i början och börjar då med 100 sp och får en threshold på 10 poäng. Under första veckan så gör han av med 50 poäng på att tex skapa en realm åt sig själv, skapa ett land i material plane och skapa en ras. Han har då 50 poäng fortfarande andra veckan eftersom han ej gått under sin threshold. Då drar han av 45 poäng till och har 5 kvar. I slutet på veckan går han då upp till 10 poäng.
Detta begränsar hur mycket man kommer kunna göra på en vecka så att de som inte är lika aktiva fortfarande kan göra lika mycket som de som är aktiva. Samtidigt så kommer inte de som är inaktiva att spara upp en massa poäng, är du på ditt threshold value i slutet på veckan så ligger du kvar där.
Det kommer finnas sätt att öka sitt threshold givetvis.
Funderar just nu på fler aspekter över systemet, men har ni några frågor så fråga på. Frågor kan faktiskt skynda på min tankeprocess och ännu viktigare så kan ni komma på saker som jag inte har tänkt på.
Anledningen att jag skrev att folk fick göra intresse anmälan är ju för att jag vill se om det finns något intresse. Så de som läst tråden men inte skrivit något får gärna skriva något om de är intresserade.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 12, 2009 6:15 am
Är intresserade.
PS: Antar att The Void har med detta att göra?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 12, 2009 12:15 pm
Jao, the void är platsen där du befinner dig just nu. Du är en namnlös gud av ren kosmisk energi, innan du kommit under din Threshold så kan du inte ta fast form. Player: Allansson God: Namnlös CP: 70 < Threshold 7 > 7 General (from cosmic power) Du är fri att skapa en tråd i the void, du får kalla den vad du vill men den måste börja med "God:" och kan sedan fortsätta med vad du vill. Du ska inkludera informationen jag skrev här ovan i den första posten i den tråden.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue May 12, 2009 2:36 pm
Du är en namnlös gud av ren kosmisk energi, innan du kommit under din Threshold så kan du inte ta fast form. Player: Nils God: Namnlös CP: 75 < Threshold 7 > 7 General (from cosmic power) Du är fri att skapa en tråd i the void, du får kalla den vad du vill men den måste börja med "God:" och kan sedan fortsätta med vad du vill. Du ska inkludera informationen jag skrev här ovan i den första posten i den tråden.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed May 13, 2009 1:42 am
Låter intressant, å med DnD på is så kan det va kul med lite omväxling. Where do i sign?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|