Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply The Void
God: of Life Vieadron Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Wed May 13, 2009 10:03 am

God: Fader liv eller Vieadron

Fader liv vilket folken har namngivit honom.
Men hans självutnämnda namn är Vieadron

Vieadron står för skapelse och livskraft han ser sällan något som fel om det gynnar en varelses överlevnad.

Vieadron har två sidor en där han söker fred och rofylld tillväxt och en där han söker den råa styrkan att övervinna och utvecklas.

Han är en väldigt neutral gud och han skänker sina välsignelser till de starka eller de som behöver styrka.

De som följer honom söker styrkan att finna en plats i livet och att sprida liv i alla dess former. Men även en plats i det som kallas för paradiset.

Livets gud hörsammar alla böner oavsett om de är från en av sina egna barn eller en människas.

Vieadron är väldigt mån om sina intressen och tycker inte alls om att någon beblandar sig med dem.

User Image

Achievements
Bum Stage Complete
Planting Your Seeds
Shaping Up
Novice Creator
Awesome power

Lesser Gods
Undin

Special Keyword
Race, Life, Realm, Sea,

< Threshold 14 >
7 General
7 Special

< Current 13 >
General: 7
Special: 7
< Groups >
Valderguiser
Blodmossor
Livs inkarnationer

Vecka då
månne 9
subras 5
Vecka nu
Act: Safeguard 5
ACT: Förödelsens ord 5

Player: Daniel
Color: 00FF00
PostPosted: Sat May 23, 2009 7:57 am

Realm 20 poäng
Klimat: Bäckar, sjöar, berg, skog. väldigt tropiskt klimat med stora djungler som fungerar som en utopia av liv.

Form: en stor rundad Ö som sträcker sig åt vardera håll och den slutar i en gigantisk dimma som vilket gör att då man går igenom den så kommer man tillbaka till ön.

Innehåll:
Det finns allt möjligt djurliv här från insekter till björnar, fisk och fåglar.
Speciella egenskaper: Liv i det här realmet förökar sig mycket snabbt.
Det finns en äng där jag kan lägga mina skapelser i vila/ stasis tills det är dags att väcka dem.
Jag har kraften i mitt realm att böja/forma livet så som jag ser bekvämt. exempelvis tvinna skogen till ett hus eller dylikt och kommendera djur.

Platser: Det finns en brun i en glänta vars vatten har en stark helande faktor och smakar ljuvligt. Man kan känna hur livet pulserar i en då man dricker det.

Gläntan har egentligen ingen fysisk plats utan man hittar den om man söker efter den. Då man söker efter den så kommer man hitta den.

Mellan två gigantiska träd är en portal skapad som leder in och ut ifrån mitt realm. Den finns i utkanten av den stora landmassan till ö.

Det finns en kraftig ek i mitten av ön vilket fungerar som ett släktträd över mina kreationer.

kopplat till the void nu. Skapad i the void.

Efter en act av mig så har jag öppnat dörrarna till nya platser.
Kopplad till gudaplanet.
Kopplad till världen.

Jag döper mitt realm till Andorheim

Act < Cost 3 >
Kopplar mitt Realm Andorheim till världen och gudaplanet.

En utgångsportal kan endast öppnas där det finns liv.
Drottningsblod krävs blandat med vatten som ska drickas och då kommer en dimma med epicentrum runt den som druckit att formas och om personen går igenom dimman så kommer denne att dyka upp i Andorheim.

Kopplar Andorheim till gudaplanet.
Om jag tänker på gudaplanet så kommer portalen leda dit.

Dain_Saral
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Tue May 26, 2009 3:27 pm

Ras: Velarier
< Cost 15 >
Drottning och hennes Barn

Skapelsemyt:
I det tomlösa void planerade mina bröder och jag skapelsen av världen i ett försök att göra tomrummet lite mindre.
Men vad de inte visste var att jag planerade att skapa de först födda.
Jag skulle skapa det första livet och mina barn kommer veta att de är de äldsta, skapade i Andorheim ett fäste av liv i tomrummet.

Jag vandrade upp till livets brunn i Andorheim och kände hur livet pulserade i vattnet när jag greppade om dess sidor.

Med en skinande dolk drog jag blod mitt blod och lät det rinna i brunnen.

Det börjar skapas en hinna av kött över vattnet och rörelser började ta form under den.

Och Guden tog till orda.

"Skapad För överlevnad!
Skapad För storhet!
Livet kommer alltid finna en väg!
Och den Starkes rätt kommer följas!
Kraften att aldrig ge upp!
Att ständigt hitta nya vägar!
Res dig! Min först födde dotter!
Visa att du vill leva och led dina barn mot livet!"

Tre blixtar förkunnade födseln och ur hinnan bröt sig den förste Drottningen fri och hennes namn var Velarie.

Efter henne vandrade hennes folk, folket som en dag skulle kallas Velarier Födda ur livets brunn, närda av gudens blod och fria av egen kraft.

Skapas i mitt realm Andorheim

Introduktion
Rasen är i sin helhet mycket inriktad på Den starkes rätt och följer den med hjärnhand.

Denna ras är väldigt anpassningsbar och miljö spelar inte så stor roll då de ofta antar de egenskaper av de ting som de åt av under larv-stadiet och tidigare DNA de fått från sin drottning. Allt för att förstärka hivet.

Drottning/ En vacker humanoid varelse som en gång varit en kvinnlig drone som genom att döda den
förra drottningen har tagit dennes plats. Eller ätit upp sina kvinnliga systrar till drönare.
En drottning är mycket starkare en en vanlig drone och är utrustad med en skorpionsliknande svans vilket den injektserar ägg i lik/kroppar med. För reproducering krävs kött eller organisk materia.

Drottningen kan leva i över 200 år om hon inte blir mördad av sina döttrar. var av det är en anledning till att de kvinnliga drönarna vill ta drottningens plats de förlänger då sin livstid avsevärt.

Utseende: Får guldbetäckningar över kroppen med inslag av skimrande rött. (tänk demonen i beowulf) Även en drottnings utseende varierar beroende på vad de åt av i larv-stadiet.

Ägg/ Läggs i lik/kroppar
Utseende: Gråaktiga med ett slemmigt skal man kan se hur blod pulserar i ådror över ägget och om någon skulle lysa med en lampa så skulle man kunna urskilja en larv där inne.

Larvas/ Serveras födoämnen så som kött innan den går in i nästa stadium.
Utseende: två armar som har tre klobeklädda fingrar vilket de använder för att greppa och förflytta sig med. De har en mun som liknar en igel. De ser ut som ett köttstycke och man skulle kunna missta dem för det. När de nått en längd på cirka en meter så går de över till ett puppa stadium.

Puppa/ Fäster sig vid en plats för att Evolveras.
Utseende: Spinner in sig i en gråaktig kokong under utvecklings stadiet.

Drönare/ Humanoida varelser som antar drag efter vad de åt under larva stadiet men karikatyren är någorlunda den samma. Men de har en färgtäckning över ryggen Grönt för manliga drönare och Röd för kvinnliga drönare. De har fri vilja men männen känner en stark "moderskärlek"
Det är inte ovanligt att de strider sinsemellan och det slutar oftast med dödligt utfall.
Om de inte blir brutalt nedslagna så har en drönare en livslängd upp till 20 år innan den dör.
Kvinnliga drones har inte samma moders känsla och planerar i princip alltid hur de ska överkasta drottningen och ta hennes plats.

Utseende, Humanoid form, skiftar beroende på vad de äter under stadiet som larv, exempel äter de en varg så får de en annorlunda byggd käke som liknar en varg och luktsinnet från vargen samt kanske en svans
och håriga ryggar.
Men de behåller jämt en human form.
Om de äter andra larver under tillväxten så kommer de mest likna en humanoid igel. Den kommer vara köttsligt röd till en början för att sedan anta en kopparröd färg, den kommer ha två svarta ögon eller inga alls, armar med 3 klor på handen. Den kanske eventuellt inte utvecklar några ben utan hasar sig fram eller så tar de efter ben från moderns sida då det finns anlag för det (bönsyrseben) vilket är mer sannolikt.
Munnen liknar en igel-mun det är ett runt hål med tänder runtom och en lång rund köttig tunga.
Drottningen däremot har en scorpion svans om man ska jämföra med alla andra drönare.

De gemensamma dragen hos rasen är:
Två svarta ögon, igel liknande mun, håligheter till öron, armar med klo försedda händer (3 fingrar med långa klor på sina långa fingrar). De vandrar omkring på bönsyrseben
Håret består av poröst ben som växer utifrån skallen.

I och med att de tar efter det de åt som larver så kan många utseende attribut ändras.

Mentalitet: De arbetar för rasens bästa och de manliga drönarna känner sig starkt lojala till drottningen men för det har de egen vilja
och kan välja att lämna hivet för att leva utan sin drottning. Rasen besitter intelligens som en människas men använder den inte för att göra komplexa vetenskapliga studier utan de är mer primala. drönarna bygger hem åt drottningen där hon lägger ägg. Rasen fungerar ungefär som människor utöver att de verkar leva i kollektiv och inte ha så mycket för forskning men det hindrar inte att det finns ett par egen tänkare.

De behöver inte endast äta kött men om de blir tvungen att välja så blir det helt klart kött.

Religionen de har är shamanism och de följer efter reglerna den starkes rätt även i sitt rättssystem.
De har tradition att hylla sin skapare vid slutet av varje år genom att ha en gigantisk festmåltid.
De som har bevisat sig dugliga inför guden har enligt legenderna möjlighet att komma till det förlovade landet Andorheim där mat och lycka är överflödigt.

Starka kvalitér: Sjukt anpassningsbara och tar efter eventuella färdigheter av det de äter under larv-stadiet. Är väldigt aggressiva och strider slutar oftast med att någon dör.

Svaga kvalitér: Är primala de tycker inte om utveckling så som metall osv utan föredrar att evolveras och se vad det för dem.
Kan vara svåra att ha att göra med men det är inte omöjligt att komma på god fot med dem. som sagt de som alla andra sällskap behöver ha sällskap.
PostPosted: Sun Jun 07, 2009 3:19 am

varelse: Valderguiser

Utseende: En fyrbent varelse med med en lång svans. Dess ben består av svärd liknande klor från under knät och upp. käft med sylvassa tänder.
Se bild nedan.

User Image

Mentalitet: Valderguiser är en jägare och är mycket snabb. Väldigt akrobatisk, bra på att klättra och hoppa.
Försöker oftast ligga i bakhåll eller jaga ner sina byten. De kan arbeta i grupp.
De är köttätare.
Honorna lägger 1-2 ägg och det sker under parningstiderna på våren.

De är relativt fega och ger sig oftast inte in i strider de vet att de inte kan klara av. men om de känner sig hotade eller trängda så aggerar de mycket aggressivt.

Storlek:

User Image

Svaga sidor: Tycker inte om eld. Den är klen då det gör upp för dess snabbhet. De trivs i princip alla klimat utom kyla där de antagligen skulle frysa ihjäl.
De har inga problem med fukt eller värme så de skulle kunna existera på exempelvis öknar också, så länge det finns vatten att dricka.

-2 grader börjar bli för kallt, +50 börjar bli för varmt

Starka sidor: Snabb och primalt intelligent den kan tänka vilket byte som skulle vara lättast att ta eller hur man kringgår eventuella vakter de e rent utsagt listiga.

Dain_Saral
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Sun Jun 07, 2009 3:49 am

Grupp Blodmossa:

En slags organisk växt som ser ut som en mossa fast en mer fläskig sådan.
Den sätter sig på stenar och mineraler/metaller som den sedan bryter ned till näring till sig själv. Den frodas av stenar, mineraler, solljus och vatten efterprodukten som blir är köttliga bölder som växer på mossen. Dessa bölder innehåller blod men dessa bölder skapas endast då blodmossan har "mognat".
Den försöker konstant att tränga undan annan växtlighet för att kunna komma åt sten eller mineraler på marken.

Blodmossen klarar sig bra utan solljus men kommer ta till 4 veckor att växa och mogna utan den.

Den sprider sig med hjälp av att djur och liknande äter den för blodet innehåller kapslar med blodmossa i.

Omogen blodmossa luktar och smackar inge gott och man blir illamående av den.
Det som utmärker den då den är omogen är att den har en lila aktig tonfärg över sig.

När den är mogen ser det ut som rått kött och bölderna är fyllda med blod och luktar nydött.
Blodmossan växer väldigt fort den når mognad på 1-4 veckor beroende på vädret. när den har mognat så spricker bölderna och blod kommer rinna ut ur mossen.

Växer endast på sten och mineraler om blodet skulle spridas ut på andra växter kommer de ta upp näringen och fröna som kommer med blodet kommer försöka att ta sig via växtens rotsystem för att hitta sten eller mineraler.

Utseende på eventuella rötter.
User Image

Svaga sidor: Tycker inte om skarp sol så mycket den bränns och torkar ut. vilar under vintern.

Skapas vid grottor, revor, klippor omgivning där det finns sten och
PostPosted: Wed Jun 10, 2009 3:20 pm

Skapar en personlig budbärare/demigod som kommer fungera som min väktare.

Maferus Voidworm

The voids egna städare.

Skapelsemyt: Guden sträckte sin arm ner i brunnen av liv och drog upp en lång strimma vatten som han sedan slungade ut i the void där den började ta form, livnärd av tomrummet omkring sig uppenbarade sig en gigantisk mask. Maferus var född.
Maferus kravlar sig genom oändligheten och livnär sig på the void samt delar av dess innehåll.

Utseende: ca 9 mil lång och ca 700 meter i diameter mätt från tjockaste delen. mot svans tippen så smalnar den av och går ihop. Den har inga scales utan ett väldig tjock lager hud (Den är som en dagmasks hud men väldigt seg) som skyddar den.

Munnen öppnar sig i fyra delar och döljer en ingång till magen. (se bilderna)

User Image

User Image

Dess ögon sitter på sidorna bakom munnen. Dessa ögon är fästa vid snigel antenner som den kan dra in i kroppen då den gräver eller inte behöver använda sig av synen.
Den har en fuktig rödgrön färgning över hela kroppen.

Mentalitet: En rätt så ointelligent varelse som följer gudens kommandon eller före bringar händelser i världen.
Den krälar omkring och äter av tomheten i the void och eventuellt det som kan finnas i det exempel mindre entiteter osv. Den lämnar restprodukter i form av energi.
Maferus personlighet är som att slänga sinnesstämningen envishet i en kropp när den väl har fått för sig något så försöker den att slutföra det. I princip det ända som kan stoppa honom då är en order ifrån guden.
Men Maferus bryr sig inte så mycket om någonting egentligen bara han får äta så är han nöjd.

Kul Fakta:
Maferus namn används ofta i valeriernas ordspråk, här följer några exempel.
Du är lika matglad som Maferus.
Ett mål värdigt Maferus.
Stå inte där som Maferus utan mat.
osv.

Egenskaper: Sjuk regeneration och återskapande av bortfallna kroppsdelar.
Om den skulle förlora en kroppsdel så kommer den kroppsdelen att förvandlas till ett levande varelse dvs med hjärta, hjärna, lungor osv.
Ett slumpmässigt critter. Ju större delar som faller av desto större varelse bildas.
den kan bli frammanad av mitt folk i en lång ritual genom att öppna en väg för varelsen där den kan komma ut.

Dain_Saral
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Wed Jun 17, 2009 9:21 am

< Cost 0 >

Hör till gruppen blodmossa.

Denna Blodmossa är rödfärgad och lever på stenar som de bryter ned för näring.

Stenblodsmossan sprider sig då en av dess bölder spricker och blod rinner ur den. Då den senare börjar slå "rot" på en sten.

Denna växt kväver och tränger undan den lilla växtligheten i sin omgivning men lämnar träd och större växter ifred.

Denna blodmossa är ätbar men endast under vissa perioder då blodmossans bölder är sprickfärdiga annars så kommer personen/djuret som äter dem få enorma magsmärtor och kallsvettningar.

Mer frågor om denna varelse/växt?
Det står lite allmänt om arten om ni läser inlägget om gruppen blodmossa.
PostPosted: Wed Jun 17, 2009 9:44 am

< Cost 5 >

Homovelariernas födelse: Hivets röst

Följt av Velariernas utveckling och spridning så kom de i kontakt med människorna.

Från detta möte så kläcktes de första äggen i en mänsklig bärare och här föddes nästa släkte av Velarier, Homovelariena.

Utseende: Homovelarierna har tagit till sig mänskliga drag de har nu en riktig käke med tänder. Deras händer har nu fem fingrar och något kortare klor.
De bär fortfarande färg kännetecknet för att visa att de är Velarier.
Öron har nu utvecklats och är inte längre endast ett par håligheter. Deras ögon är mörka och de har en grå iris.
De har nu vanligt hår istället för porösa bendelar.
Benen har nu antagit formen av en människas men tårna har krökta klor.

Drottningen ser väldigt vacker ut och det är mycket möjligt att människor tror de bevittnar en gudinna då dem ser henne vilket skulle vara en extremt sällsynt händelse då det oftast sker i samband med måltid och äggläggningen.

Genitalier har nu utvecklats hos männen och kvinnor.

Om en man skulle interagera med en kvinna så skulle detta resultera i att ur ägget så kommer en larv att födas som kommer livnära sig av kvinnan likt en parasit. Denna larv skulle sedan utvecklas till en Homovelarie.

Om en Homovelarisk kvinna skulle interagera med en man så skulle kvinnan ge upphov till 10-20 larver som kommer parasitera på henne för att sedan slå sig fri från kroppen. Under denna period då hon är "gravid" så
kommer hon att ha en oaptitlig hunger för att ge näring till sina barn.

Men däremot en Homovalerisk drottning föder barn som valeriska drottningar alltid gjort genom att injektera dem i andra organismer.

Personlighet: De försöker att interagera med sin omvärld på ett mer neutralt sätt.
De har fortfarande samma principer som velarierna med den starkes rätt osv.
Dessa Homovelarier drar sig inte att använda exempelvis svärd eller pilbåge men i stridens hetta så kan de lika gärna gå bärsärkagång med sina klor.

Men de känner fortfarande samhörighet med Velarierna pågrund av att även de är Velarier och som alla Velarier är de underställda en drottning.
Eftersom de är samma folk har de inget emot varandra rent rasmässigt. Även om åsikter kan skilja sig men de kan umgås och vara del av samma hive.

Vid krigsföring mot människor brukar de sända in de manliga drönarna för att våldföra sig på kvinnorna i byn eller städerna för att sedan låta dem föda Homovelarier Medan de eventuellt har ihjäl männen i byn.

Ett straff som drottningen kan dela ut mot kvinnorna i hivet är att en homovelariekvinna ska interagera med en man ur hivet för att sedan på ett plågsamt sätt föda nya ättlingar och i processen antagligen dö.

Homovelarier använder sig mer av list och lögn för att hjälpa hivet. exempelvis förhandla passage genom ett land för att de ska etablera sig i landet brevid som inte det första landet är förtjusta i.
Eller erbjuda dem andra fördelaktiga förslag för att uppnå något syfte som Homovelarierna vill lyckas med.

Dain_Saral
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Wed Jun 17, 2009 9:46 am

Narim Velaris: Havets vandrare

Velarierna nådde tillslut havet och de blickade ut över det till synes oändliga vattenmassan.
Deras drottning Narim kände sig oerhört fascinerad av havet och beslöt att de skulle forma en koloni där och snart fann de att havet var fullt med liv det med. Inte så konstigt egentligen tänkte de då de själva har hört historierna om livets brun och hur de själva fötts.
Det var i denna veva som drottning Narim gav folket kraften att sprida sig över havets vågor.

Narim Velaris är Velarier födda från fiskar av olika slag.

Utseende: Kroppen har börjat täckas med fjäll och de har fått simhud mellan fingrarna. De har devolverat sina ben till en svans (likt nagas i wc3).
De har utvecklat gällar så de kan andas under vatten men detta gäll system kan fungera som vanliga lungor också, men de föredrar att vara i vattnet.
Narimerna besitter även mörkersyn då de kan hända att de hamnar på djup vanliga inte kan se i.
De kan lukta sig till under vattnet om någonting är skadat (blöder).

Utöver detta så ser de ut som vilka Velarier som helst.

Personlighet:
De gillar att ligga och lurpassa på byten.
Narim Velarie är väldigt nyfikna och stannar oftast inte på samma ställe utan vandrar gärna runt i havet på jakt efter nya platser att bosätta sig på.
PostPosted: Fri Jun 19, 2009 12:08 pm

Varelse: Leviatan

Ej en unik varelse.

Utseende:
User Image

Stort monster som vandrar i haven.

Fakta:
Kan uppnå en ålder upp till 70 år.
Parar sig med andra Leviater vart 5 år.
En honan lägger 1 till 3 ägg som hon sedan vaktar tills de fötts.
Brukar flyta upp till ytan och eventuellt spolas upp på stränder.

Personlighet:
Aggressiv. Matglad men behöver inte äta på flera dagar efter ett riktigt mål då ligger den och jäser. Under den tiden så bryr den sig i princip inte om någonting om det inte stör dess vila.

Den ger sig på det mesta som rör sig. Den sväljer fiskstim hela samt tuggar i sig en och annan val. Men den jagar inte aktivt enstaka småfiskar.

Svaga sidor:Den tycker inte om is. Alltså finns den inte vid polerna.

Dain_Saral
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Sun Jun 21, 2009 8:15 am

Act: One step ahead
Skickar några av mina drottningar och deras följe från mitt realm till Aetherias kontinent Gemina för att befolka den. Plats där portalen öppnas är markerad med en svart cirkel.

Portal öppnings plats

Sprid livet över världarna låt inget stå er väg att uppnå fulländning.
Kom ihåg att jag vakar över er.
PostPosted: Sun Jun 21, 2009 8:28 am

0

Hör till gruppen blodmossa.

Denna Blodmossa är gråfärgad och lever i skuggan där de undviker direkt sol. De lever på blod ifrån varelser och de behöver inte mycket blod för att växa till sig de har något som kallas hemosyntes de bryter ned blod till ofantliga mängder energi som de sedan använder sig av för att växa och sprida sig då den slagit rot.

Går in i hibernation då dess födoämne börjar ta slut. den har då uppfylda bölder och gör inget mer den förbrukar alltså nästintill ingen energi på grund av att den inte försöker växa.

Blodsmossan sprider sig då en av dess bölder spricker och blod rinner ur den. Då den senare börjar slå "rot" i en varelse eller blodpöl.

Denna växt kväver och tränger undan den lilla växtligheten i sin omgivning men lämnar träd och större växter ifred.

Denna blodmossa är inte ätbar.
Blodmossans bölder innehåller små vassa taggar som spräcker bölden med blod i då någon kliver på den. På så sätt sprider den sig genom levande varelser då varelsen tillslut dör och blodmossan kommer att föröka sig på dödsplatsen samt dess omnejd.

Blodmossans sporer sprids genom blodet hos offret och tar cirka 2-3 timmar innan den har utvecklats till en ung blodmossa och börjat äta sig igenom celler i kroppen.
Om det är så att man blivit stucken så bör man försöka få bort det så fort som möjligt innan alla sporer har pumpats runt i hela kroppen.

Mer frågor om denna varelse/växt?
Det står lite allmänt om arten om ni läser inlägget om gruppen blodmossa.

Dain_Saral
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Tue Jun 30, 2009 9:24 am

Create: Absylon

Fader Liv skapar en boll av ren creation som han slungar mot Ver'Nestorian.

Bollen syns från början på himlen som en röd fallande stjärna, dock så börjar den komma närmare och närmare, tills den slut brakar ner i havet.

Den tar en snäv bana över så gott som hela planeten innan den kraschar ner i havet väster om Oriri.

Så snabbt den når vattenytan börjar mark med växtlighet att bildas, bollen dyker snabbt då den nuddar vatten ytan och resultatet är en ny bit landmassa.

Eftersom bollen är gjord av kreation så skapas området djur och växter inom bara några sekunder efter nedslag.
Landet här är väldigt fertilt på grund av bollen med creation. Så djurliv har väldigt lätt att föröka sig på denna kontinent.

Legend: Det finns en legend om en varelse som skapades när klotet av energi kolliderade med planeten men att den genast förseglades i landet. Entitetens namn var Sylon och många menar att hans ande fortfarande vandrar över Absylon i väntan på att åter komma till liv och tjäna sin skapare.

Man brukar säga vid naturfenomen i landet beror på att Sylon rör sig i sin sömn.

Absylon

Landmärken:

Absylons västligaste del kallas för Absylons Huvud.

Absylons nordliga del kallas för Absylons Vinge. Vid denna del blåser det väldigt mycket från stilla briser till kraftiga vindar.

Absylons sydöstra del kallas för Absylons Gadd där är det mycket varmt och uppbyggt av ett ökenlandskap.

Landet har berg och sjöar.

Sjöar

Sjön på den västra delen kallas för Tidender då den växlar storlek när vatten rinner ner från berget.

Sjön som ligger centralt som liknar en klo försedd tass kallas för Clutch med en ö i mitten som kallas Sylon hjärta.
Sylon var nedslagsplatsen för den livs energi som slungades ut av Livets Fader vid skapelsen. det sägs att ön besitter mystiska krafter.

Den största sjön vid öster kallas för Fiskenslycke.
Varför den har fått det namnet beror på att det finns tunnlar under sjön som leder ut till havet vilket många fiskar använder för att simma in och ut från havet till Fiskenslycke. på grund av detta så kan man ibland lyckas fiska upp en havsfisk på kroken. Om man har otur kanske man råkar fiska upp en Leviatan.
PostPosted: Thu Jul 02, 2009 9:12 am

Soliders race improvement.

Soldater:

Drottningarna kan nu föda speciellt utformade soldater som föds med ett exo skelett som fungerar som en rustning samt är större och starkare än vanliga drones de kan regenerera sig till viss del.

Dessa soldater används som livgardister eller till speciella uppgifter som krig.
Drottningen själv väljer då det ska produceras krigare då det läggs ägg.
Deras färgtäckning på ryggen är lila utöver det som bestämmer vilket kön de tillhör.

Dain_Saral
Crew

Reply
The Void

Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out