Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply The Void
Create: Aetherisk Blodmossa Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 3:26 am

Tillhör gruppen Blodmossa.
Demigod? Blodmossans Avatar.

Aetherisk Blodmossa:

Bakgrund: Över årtusenden, nästintill början av tiden så har det existerat blodmossa i olika sorter. Men ingen som denna.
Vieadron livets gud tar blodet från alla blodmossor och kombinerar det till en entitet och ingjuter sin kraft i det. Då han därefter häller det i Aetherias kärna där Blodmossan slår rot och börjar växa.

Planetens nya hjärta är fött och ur den som kommer Aetheria få liv.

Hur världen egentligen bör se ut ett överflöd med liv.

Väx och frodas ty jag är den som skänker liv

Utseende: Är väldigt lik en Blodmossa men skiftar i färger men den är primärt röd och köttsligt färgad det som är annorlunda med denna blodmossa däremot är att den evolverar och antar olika former. Exempelvis: om den når upp till ytan så kan det vara en benknota som sticker upp ur jorden eller varför inte en mun? Men Aetherianska blodmossan kommer hålla formen av en rund planet. Dess rötter är som artärer som absorberar omkringliggande föda och växer sig tjockare och mer invecklade.

Förhoppningsvis slut resultatet.
User Image

Typiska blodmosse rötter:
User Image

Egenskaper: Den kommer anpassa sig efter olika födoämnen beroende vad det finns att tillgå. Exempelvis solenergi eller jorden som den lever i.
Den har till uppgift att konsumera planeten och ersätta den vilket den gör i en rasande takt.
Den är extremt svår att ha ihjäl på grund av att den genererar kroppsdelar och tar bort döda delar genom att konsumera den. Blodmossan känner ingen smärta därför så kan man livnära sig på den utan att bli sedd som ett hot. Dricksvatten kommer bytas ut emot blod med samma effekt.
Blodmossan kan klara sig utan föda i flera guda år.

Cost < 5 > -1 för grupp

Frågor och kommentarer är välkomna
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 4:16 am

"Dricksvatten kommer bytas ut emot blod med samma effekt. "

Så den här saker gör att allt vatten blir blod också? Borde inte en sådan terraformning vara lite mer än 3 poäng?

TheGoblin
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 4:24 am

TheGoblin
"Dricksvatten kommer bytas ut emot blod med samma effekt. "

Så den här saker gör att allt vatten blir blod också? Borde inte en sådan terraformning vara lite mer än 3 poäng?

Möjligt
Men jag terraformerar inte hela världen direkt.
Den terraformerar allt till något organiskt.

kanske 5-6 poäng då?
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 4:26 am

Om dricksvatten försvinner kommer väl typ... allt att dö? Borde inte en sådan drastisk transformering räknas som att förstöra landyta och kosta poäng därefter? Bara en tanke. Mina Limianer kommer nog undan i vilket fall som helst blaugh

TheGoblin
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 4:36 am

TheGoblin
Om dricksvatten försvinner kommer väl typ... allt att dö? Borde inte en sådan drastisk transformering räknas som att förstöra landyta och kosta poäng därefter? Bara en tanke. Mina Limianer kommer nog undan i vilket fall som helst blaugh

som sagt så har jag skrivit att vattnet som blir blod kommer ha samma egenskap som vatten.

terraformering den äter ju bara? razz då skulle det bli konsekvens på alla andra blodmossor då?
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 4:40 am

Så det är mer en... kosmetisk förändring? I'm all for that!

TheGoblin
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 4:44 am

jo exakt. hur det nu är att leva på en gigantisk organism med blodbannor och sådant =S
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 8:17 am

Denna är ej som andra blodmossor. Andra blodmossor kan enkelt dödas. Andra blodmossor tillsammans äter en bråkdel av vad denna äter. Denna blodmossa kommer effektivt äta upp en hel värld och tydligen kommer den göra det på "mycket kort tid".

Skall jag ta och sätta en cost då?

< Cost 20 >
16 antal påverkade rutor land (93 rutor)
+4 för allt hav (hav är lite mer random)

Det är ok att argumentera emot denna kostnadssättning. Jag har dock använt denna typ av kostnadssättning tidigare då folk förändrat land (se "act: the great rejuvenation") och då klagade ingen.

Newberg
Captain

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 8:21 am

Newberg
Denna är ej som andra blodmossor. Andra blodmossor kan enkelt dödas. Andra blodmossor tillsammans äter en bråkdel av vad denna äter. Denna blodmossa kommer effektivt äta upp en hel värld och tydligen kommer den göra det på "mycket kort tid".

Skall jag ta och sätta en cost då?

< Cost 20 >

Det är ok att argumentera emot denna kostnadssättning. Jag har dock använda denna typ av kostnadssättning tidigare då folk förändrat land (se "act: the great rejuvenation") och då klagade ingen.

så det blir inte ens billigare om det sker över flera guda år? exempelvis på 3 eller 4a borde inte kostnaden bli mindre då?

Och jag förstör inte direkt landet helt utan jag skapar en varelse i kärnan som livnär sig slumpmässiga ting som en blodmossa? Den växer? så min poäng är att det jag skapar är bara en bråkdel av vad som igentligen kommer ske över en längre tid.

plus tog du med att det tillhörde en grupp också?
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 8:25 am

Du har helt rätt Daniel, fel av mig, det är ju en blodmossa.

< Cost 19 >
-1 grupp

Om allting gick att göra billigare genom att göra det långsamt då skulle ju folk kunna spruta ut inf mycket mer saker genom att göra dem långsamt. Jag tar betalt för slutresultatet.

Newberg
Captain

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 8:34 am

Newberg
Du har helt rätt Daniel, fel av mig, det är ju en blodmossa.

< Cost 19 >
-1 grupp

Om allting gick att göra billigare genom att göra det långsamt då skulle ju folk kunna spruta ut inf mycket mer saker genom att göra dem långsamt. Jag tar betalt för slutresultatet.

Så vad hade det för syfte att ta upp "att det sker på mycket kort tid" då?
Och inte är som andra blodmossor? Svår att döda? om du jämför med den ademantiva blodmossan som slår rot i adamantium som är så lätt att döda. så ja då skiljer det sig nog jättemycket.

Och jag kan inte begränsa den nu heller? typ betala en del nu för slutresultatet att den ska sprida sig på halva planeten? och sedan göra en act nästa vecka?
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 9:25 am

Jag är nog med Robin på det här. Grejen är stenhård och kan ******** upp ganska mycket - klart det ska vara dyrt. Absorberar all växtlighet, omvandlar vatten, totalt anpassningsbar, regenererar och klarar sig nästan inf utan näring.

Nja... jag vet inte. Känns som terraformning ändå.

TheGoblin
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 9:38 am

jo okej då.

men då kommer frågan vad gör jag av detta då? Raderar det eller?
pga har ingen möjlighet att betala.
PostPosted: Fri Aug 21, 2009 10:19 am

Jag ser helst inte att den hör terraformande blodmossan tar fäste på Aetheria, men jag tror nog jag skulle kunna hjälpa med en form av kompromiss.
Om vi poolar lite creation points i framtida veckor, kanske vi skulle kunna samarbeta i att skapa en plats där den här blodmossan kan leva.

Fråga till Robin: skulle kostnaden för en mindre måne, med enkel atmosfär och några enklare livsformer, vara billigare än att skapa en egen värld, eller skulle det vara lika dyrt?
Skulle det bli billigare att börja med en död sten till måne, som vi sedan spenderar framtida poäng för att terraforma?

Azolon
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 10:24 am

Azolon
Jag ser helst inte att den hör terraformande blodmossan tar fäste på Aetheria, men jag tror nog jag skulle kunna hjälpa med en form av kompromiss.
Om vi poolar lite creation points i framtida veckor, kanske vi skulle kunna samarbeta i att skapa en plats där den här blodmossan kan leva.

Fråga till Robin: skulle kostnaden för en mindre måne, med enkel atmosfär och några enklare livsformer, vara billigare än att skapa en egen värld, eller skulle det vara lika dyrt?
Skulle det bli billigare att börja med en död sten till måne, som vi sedan spenderar framtida poäng för att terraforma?

Ok jag kan tänka mig att kompromissa iaf. Det behöver ej vara aetheria utan kan likväl vara en annan planet eller liknande. smile

Men whats in it for you? Så att säga.
Reply
The Void

Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas