Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply The Void
Create: Subras - Doppelgangers

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Azolon
Crew

PostPosted: Sun Aug 30, 2009 11:22 am

Doppelgangers
Skapad ifrån människor.

Under en period av veckor, väljer Drakath ut ett hundratal personer, utspridda över världen som han börjar experimentera med; de mest ljus skygga och lömska personerna, de som lever i civilisationens mörka sida och som ingen skulle sakna.

Under kvällarna försänker Drakath deras medvetande i djup, drömlös sömn. Guden experimenterar med deras kroppar för att se hur tåliga de är och till vilka gränser kroppen kan ändras utan att den dör. Han tar deras fysiska former och böjer de till oigenkännlighet.
Många av de första försöken resulterar i att kroppen bryts ner till formlösa pölar av hud, blod och kött, de som fortfarande kan tänka klart drabbas av oändlig smärta innan galenskapen tar fäste. Dessa experiment dödas snabbt, innan någon upptäcker dem.

Till sist finner guden en balans där det mänskliga sinnet kan hantera en delvis formbar kropp. De som överlever experimenten förlorar sitt ursprungliga utseende, men välsignas med förmågan att ändra sitt eget utseende.

Efteråt så ger jag även samma förmågor till ett fåtal av de nekromantiker som verkar i hemlighet, och till några av de spioner som arbetar för Berghol, Gorheim och Blackflame.

"Jag är inspiration, kunskap och makt. Jag är Drakath; jag är perfekt!
Den fysiska världen är ett fängelse för en besjälad varelses sinne, ett fängelse som låser kroppen till en viss form.
Jag har välsignat er till att kunna böja era kroppar efter egen vilja. Ej längre er era kroppar bundna till en och samma form.
Sök kunskap, sök perfektion. Använd er nya makt i mitt namn."

User Image

Doppelgangers:

De originella Doppelganger är människor som utsatts för ett gudomlig experiment i att forma den fysiska kroppen utefter sinnets vilja. De tappade sitt originella utseende och blev till gråhyade humanoider med vaga drag, men i utbyte fick de förmågan att se ut som vilken annan person de vill.
De kan enkelt ändra sitt utseende till att se ut som andra humanoida varelser eller särskilda personer. Förmågan är en del av deras kropp, men är även bunden till deras själ; för när en Doppelganger dör så återgår kroppen till deras gråa grund form.

Doppelgangers kan para sig med de andra folken, genom att själva anta formen av de raserna.
Det är ungefär 50% chans att barnet antingen blir en doppelganger eller av den andra rasen, med lite större chans om det är modern som är doppelganger.

Eventuella matchningar.
Atharer: Nej Doppelgangers kan inte ändra sig själva till energi
al Asadi: Ja.
Människor: Ja.
Mitra: Ja.
Gor'dahn: Nej.
Velarier: Nja. Doppelgangers kan bli INFEKTERADE av velarier.
Limianer: Ja.

En gravid doppelganger är fast i kvinnlig form, de kan fortfarande ändra utseende och ras, men de är låsta till att vara kvinna tills dess att graviditeten är över.

En doppelganger utvecklar inte sin förmåga att ändra utseende fören de blivit ungefär 8 år gamla.
De lever lite längre än vanliga människor, och kan bli upp till 150 år gamla. Det är inte fören de sista 50 åren som de börjar plågas av ålderdom.

Stats: se Changelings i Eberron Players Guide, D&D 4th Edtition.

Cost: 5
Subras
PostPosted: Sun Aug 30, 2009 11:27 am

Cool, men ondskefull, bakgrundsstory.

allansson
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Sun Aug 30, 2009 11:32 am

Vad händer om den parar sig med en Velarie?

Eller rättare sagt vad händer om en velarie parar den ^^?
PostPosted: Sun Aug 30, 2009 11:38 am

Dain_Saral

Så då erkänner du att ingen villigt skulle para sig med en velarie? XD

Newberg
Captain

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Sun Aug 30, 2009 11:41 am

Newberg
Dain_Saral

Så då erkänner du att ingen villigt skulle para sig med en velarie? XD

va nej razz har bara svårt att se hur en varelse parar sig med en velarie razz

Kanske lite då^^ men alla folk kan inte vara goda eller hur?
PostPosted: Sun Aug 30, 2009 11:45 am

Dain_Saral

Så då erkänner du att velarier är onda? XD!!

Newberg
Captain

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Sun Aug 30, 2009 11:49 am

Newberg
Dain_Saral

Så då erkänner du att velarier är onda? XD!!

Fan vad du märker ord! Jag vägrar! scream
PostPosted: Sun Aug 30, 2009 12:10 pm

Jag kommer nog aldrig att kunna lita på en Doppelganger. Seriöst, de är ju creepy. Hälften är spioner och nekromantiker - och de är de vi vet om! Tänk bara vad mörkerantalet av dem kan dölja. Eller hur de beter sig när de till sist flippar ut... ninja

Och ja, Velarier är onda. Det vet alla.

TheGoblin
Crew

Azolon
Crew

PostPosted: Sun Aug 30, 2009 12:14 pm

Dain_Saral

Uppdaterar med en lista med raser som en doppelganger kan få barn tillsamans med.

Atharer: Nej (Doppelgangers kan inte ändra sig själva till energi)
al Asadi: Ja.
Människor: Ja.
Mitra: Ja.
Gor'dahn: Nej.
Velarier: Nja. Doppelgangers kan bli INFEKTERADE av velarier.

Som jag förstått de så "parar" sig velarier med andra folk genom att lägga ägg i deras döda kroppar, som föder larver som sedan blir till nya velarier. Så det blir nog ingen större skillnad där gentemot annat folk. larverna skulle nog inte få förmågan att ändra form pga:

Azolon
Förmågan är en del av deras kropp, men är även bunden till deras själ

så om en velarie* parade sig med en doppelganger skulle det nog hända precis samma sak som när en velarie parar sig med en människa.

*räknar även med homovelarier och andra velariska subraser.
PostPosted: Sun Aug 30, 2009 2:39 pm

Glömmer du inte någon ras? crying

TheGoblin
Crew

Azolon
Crew

PostPosted: Sun Aug 30, 2009 2:47 pm

... var säker på att jag hade skrivit dit limianerna...

*uppdaterar*
Reply
The Void

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces