Skapad ifrån människor.
Under en period av veckor, väljer Drakath ut ett hundratal personer, utspridda över världen som han börjar experimentera med; de mest ljus skygga och lömska personerna, de som lever i civilisationens mörka sida och som ingen skulle sakna.
Under kvällarna försänker Drakath deras medvetande i djup, drömlös sömn. Guden experimenterar med deras kroppar för att se hur tåliga de är och till vilka gränser kroppen kan ändras utan att den dör. Han tar deras fysiska former och böjer de till oigenkännlighet.
Många av de första försöken resulterar i att kroppen bryts ner till formlösa pölar av hud, blod och kött, de som fortfarande kan tänka klart drabbas av oändlig smärta innan galenskapen tar fäste. Dessa experiment dödas snabbt, innan någon upptäcker dem.
Till sist finner guden en balans där det mänskliga sinnet kan hantera en delvis formbar kropp. De som överlever experimenten förlorar sitt ursprungliga utseende, men välsignas med förmågan att ändra sitt eget utseende.
Efteråt så ger jag även samma förmågor till ett fåtal av de nekromantiker som verkar i hemlighet, och till några av de spioner som arbetar för Berghol, Gorheim och Blackflame.
"Jag är inspiration, kunskap och makt. Jag är Drakath; jag är perfekt!
Den fysiska världen är ett fängelse för en besjälad varelses sinne, ett fängelse som låser kroppen till en viss form.
Jag har välsignat er till att kunna böja era kroppar efter egen vilja. Ej längre er era kroppar bundna till en och samma form.
Sök kunskap, sök perfektion. Använd er nya makt i mitt namn."

Doppelgangers:
De originella Doppelganger är människor som utsatts för ett gudomlig experiment i att forma den fysiska kroppen utefter sinnets vilja. De tappade sitt originella utseende och blev till gråhyade humanoider med vaga drag, men i utbyte fick de förmågan att se ut som vilken annan person de vill.
De kan enkelt ändra sitt utseende till att se ut som andra humanoida varelser eller särskilda personer. Förmågan är en del av deras kropp, men är även bunden till deras själ; för när en Doppelganger dör så återgår kroppen till deras gråa grund form.
Doppelgangers kan para sig med de andra folken, genom att själva anta formen av de raserna.
Det är ungefär 50% chans att barnet antingen blir en doppelganger eller av den andra rasen, med lite större chans om det är modern som är doppelganger.
Eventuella matchningar.
Atharer: Nej Doppelgangers kan inte ändra sig själva till energi
al Asadi: Ja.
Människor: Ja.
Mitra: Ja.
Gor'dahn: Nej.
Velarier: Nja. Doppelgangers kan bli INFEKTERADE av velarier.
Limianer: Ja.
En gravid doppelganger är fast i kvinnlig form, de kan fortfarande ändra utseende och ras, men de är låsta till att vara kvinna tills dess att graviditeten är över.
En doppelganger utvecklar inte sin förmåga att ändra utseende fören de blivit ungefär 8 år gamla.
De lever lite längre än vanliga människor, och kan bli upp till 150 år gamla. Det är inte fören de sista 50 åren som de börjar plågas av ålderdom.
Stats: se Changelings i Eberron Players Guide, D&D 4th Edtition.
Cost: 5
Subras