Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply The Void
Create: Golems

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Azolon
Crew

PostPosted: Sun Aug 30, 2009 5:23 pm

Golem
Varelser formade ur världens fundamentala krafter. Skapta av magiker i behov av mäktiga tjänare.

User Image
En enkel eld golem.

En golem är en förkroppsling av en elementar kraft, som animeras med hjälp av en magisk ritual.
Golems kan se väldigt olika varandra ut, beroende på hur de designades vid sin skapelse.
De skapas genom att man drar kraft ur Sea of Essence och ingjuter de i noga förbereda ämnen som bildar en golem.
Oftast har man byggt en färdig 'docka' som man ingjuter med de elementara krafterna.
Både eld golems, storm golems, och jord golems kanaliserar sina krafter väldigt lätt genom olika metaller, särskilt järn, och detta gör det vanligt att man gör golems ur just järn. Men även andra ämnen använda. Exempelvis är svavel och aska anligt för skapandet av eld golems, och jord golems brukar ofta vara skapta ur andra mineraler och stentyper.

User Image

En väldigt avancerad golem, skapt ur olika elementar krafter.

De kan variera i styrka beroende på hur mäktig magikern som genomför ritualen är, och hur mycket tid som lagts ner till att förbereda ritualen.
Olika golems har olika egenskaper beroende på vilket element som de är binda till, och vissa golems kan till och med själva kanalisera de krafterna.
En normalt kraftig golem, är själv stark nog att själv kunna besegra fem tränade män i strid, utan att själv ta alltför mycket skada. Det går även att skap svagare golems, som enkla assistenter, eller starkare, som riktiga monster till krigsmaskiner.

Golems är i vanligtvis inte särskilt smarta, men de besitter tillräckligt med intellekt för att kunna förstå och lyda order ifrån sin skapare, och vissa av dem besitter djurisk list och enkla instinkter. En golem är fullständigt lojal till sin mästare. vanligtvis är detta magikern som skapade den, men kontroll över en golem kan enkelt tilldelas en annan person, tillfälligt eller permanent.
Utan en mästare som beordrar dem kommer de att fortsätta fullfölja sin senaste order. Om de inte har någon order, så kommer golemen att bli fullständigt passiv, tills dess att deras beståndsdelar förtvinat och energin som binder de disiperar.

User Image
En enkel jord golem.

Enkla och primitiva golems kan börja uppstå när Ether Bestar ifrån Sea of Essence smiter igenom portal moln till världen och lyckas förlänga sin existens genom att binda sig själva till olika ämnen. De är väldigt sällsynta, och lever inte i mer än några veckor, men under den tiden är de väldigt farliga och anfaller alla varelser som inte är som de.

Nekromantiker kan ta hjälp av nekromanti för att ingjuta nekromantisk kraft i golems, eller skapa dem ur ett förberett lik istället för en 'docka'.

---

Drakath talar till magiker i Berghols, Gorheims och Blackflames och till atharerna i Sea of Essence, och ger dem hemligheten till att skapa Golems.

"Jag är inspiration, kunskap och makt. Jag är Drakath; jag är perfekt!
Ta emot denna gåva. Skåda hemligheten bakom dessa mäktiga skapelser.
Enkla tjänare och mäktiga krigsmaskiner!"

Cost: 3
Varelser
+2 ganska mäktiga
PostPosted: Sun Aug 30, 2009 5:33 pm

Jag tror det borde räcka med 2 poäng. Jag kan dock föreställa mig ärkejävligheten av en Järngolem skapad av ett dussin sadistiska magiker eek

TheGoblin
Crew

Azolon
Crew

PostPosted: Mon Aug 31, 2009 4:19 pm

Cost: 2
Varelser
+1 ganska mäktiga
Reply
The Void

Manage Your Items
Other Stuff