Lyckligt ovetandes om Merels bakgrund började han träffa henne i hemlighet. Merel själv hade inget emot att umgås som två vänner med Abrahim, då hon fann ensamheten bedövande tråkig.
När Abrahim började berätta för sina vänner om Merel och hennes underbara skönhet så märkte han snabbt att han inte var den enda mannen som sökte hennes hand. Rivalitet blev vardag mellan män som en gång var goda vänner.
För att få slut på bråket bad Merel sin fader om hjälp;
"Far, vägled mig. Vem är min själsfrände? Är han bland dessa män?"
Terenan svarade;
"Kära dotter, endast landets bäste man kan mäta sig med din värdighet."
"Men vem är det?"
"Det avslöjas i sinom tid."
Under de kommande månaderna arrangerades ett tornerspel i Airther. Folk från hela Oriri kom för att tävla om den legendariska skönheten. Airther, Ark, Gorheim, Ichtar, Berghol och till och med andra Limianer från Maelean och Kardian ställde upp i spelen.
En trettio grenar lång gallringsprocess tog plats under en månads tid. Den sista grenen var, trots protester från Merel, en kamp på liv och död mellan de sista två kämparna. Abrahim och hans gode vän Lander.
Abrahim vann, men skonade sin motståndare. Lander, slukad av synd och lust, sökte anfalla Abrahim i ryggen. Lander stoppades av en åskådare - en enkel, svulten gatuhund. Hunden dödade Lander. Denna hund har följt efter Abrahim sedan dess.
Terenan utnämnde Abrahim Eilhart till vinnare och förtjänt av Merels hand. Vad de inte visste var att detta var i själva verket det sista testet. Abrahims svar var;
"Jag menar inte att motsäga er, du barmhärtiga Död, men det finns ingen man förtjänt av fagra mön Merels hand."
Han klarade det sista testet. Till publikens jubel utnämnde Terenan Abrahim till... ja, det hade han inte tänkt på. Det var ett laglöst land, löst sammanflätat. Vad betydde en titel där? Tanken splittrades när röster i publiken vrålade ut;
"Kung! Han är vår kung!"
Beskrivning: Abrahim Eilhart har enat Airther i en monarki med drottning Merel Terenan vid sin sida. De har enat landet och dess folk. Melianer, Limianer och Människor lever i frid, sida vid sida, med ett blomstrande handelsnätverk som världen aldrig tidigare skådat. Med Limianernas rikedomar och människornas ambition blomstrar det enade landet i välfärd!
Drottning Merel Terenan

Kung Abrahim Eilhart I

Airthers Enade Signum, Det Sammanvävda Folket

Cost: 2
Förklaring: En act för att föra landet samman (egentligen billigare då jag kan använda både demigudar, pengar och tidigare goda relationer, men en poäng just-in-case är väl fair game?) samt en poäng för drottningen Merel - en demigud av Terenans blodlinje som är känd för sin bottenlösa skönhet.