Act: Dreams of War

I en gemensam dröm/vision, samlar jag Heimholl alliansens största ledare, generaler, överstepräster och mäktigaste magiker.
I drömmen samlas de tillsammans i min tronsal i Enigma Halls. Jag sitter på min tron, med Mishann och Akra Blackflame vid var min sida.

"Jag är inspiration, kunskap och makt. Jag är Drakath; jag är perfekt!
Välkomna. Jag har samlat här är för att tala med er om djupt viktiga händelser.
Tiden har kommit för er att återgå i strid.

De Velariska horderna sprider sig över kontinenten, och det är bara en tidsfråga innan de kommer att vända sig emot er, mina mest trogna undersåtar.
Heimhol alliansen har enats i sin tro till mig, och nu måste ni ställa er rygg i rygg med de andra rikena!
Den Therianska alliansen krigar redan mot de blodtörstiga Velarierna. Sänd bud till dem, och skänk dem stöd.
Sänd ut era spioner och spejare för att finna velariernas svagheter!
Samla era vapen, rustningar och krigsmaskiner! Samla Blackflames odöda, Gorheims stål och Berghols magi!
Sist, men inte minst, ska ni samla erat mod, för velarier är bland de allra mest avskyvärda av varelser, och de kommer inte att ge upp i sista taget!

Drakar, Atharer och Människor! Marschera in i de velariska länderna!
Låt våra tänder slita sönder halsen på dessa monster!
Befria de Arkiska folket från det velariska förtrycket!"

Innan de vaknar ifrån visionen ger jag dem tid att diskutera och planera kriget tillsammans, och jag undanröjer alla tvivel om att gå i krig.

Cost: 1