|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 10:35 am
Skräckväldets Slut Terenan äcklades av de varelser hans folk och skyddslingar skulle ta upp strid mot. De våldförde sig på kvinnor, mördade, planterade sina säd i ofrivilliga kroppar och lät dem dö en smärtsam död. Det gick emot allt som Terenan stod för, och det smärtade honom att inse vad han var tvungen att göra.
Efter tre dagars meditation var hans beslut avgjort. Homovelarierna var fruktansvärda styggelser, som förstörde mer än de skapade. De var onda, och inte en del av världsordningen. Det fanns bara en sak att göra åt dem, och när Terenan till sist insåg den enda, slutgiltiga lösningen - så var han inte ledsen över det han behövde göra.
Han vandrade ut i Airthers skogar och knöt sina händer. Han viskade in mellan sina tummar; "Det är inte ditt fel att du skapades, men nu är din tid över. Du måste dö, och min klocka klämtar för dig." Han öppnade sina händer och lät meddelandet ta akt.
Över hela världen andades homovelarierna in i ett snabbt andetag. Homovelarierna dog. Deras säd dog. Naturen började bryta ner deras kroppar och inte en enda homovelarie vandrade vidare på planetens yta. De var utraderade och förstörda. Världen skulle aldrig mer behöva lida för deras njutning och förvridna syn på "ära".
Homovelarierna var döda, ty de hade förargat guden av Död. Sådan är den naturliga ordningen.Cost: 5 Förklaring: Förstörelse av något som kostar 5 (Homovelarier).
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 12:25 pm
Act: Safeguard Vieadron framträder som en humanoid varelse hos sin bror. Vieadron fångar hans dödliga ord med vilket Terenan tänkt begå massmord på en hel civilisation i en flaska av renaste kristall som han sedan sluter med en vacker svart lilja av kristall. Vilket hindrar den dödliga akten.

Vieadron uppmärksammade sin yngre broders hemska handling och vänder sig nu mot denne. Vem är du att döma de levande? Vem är du att inkräkta på mitt område? Ty livet är min domän varav du är ej behövd. Deras tid är ej kommen Terenan, det är upp till de dödliga att avgöra sådant. De kommer bli dina när deras tid är kommen och inte förr.
Ty som straff för din gärning så kommer jag inte längre hålla mitt löfte till dig och inte heller kommer du längre ha min tillit. Gå och lev med dina råttor som du verkar ha så mycket gemenskap med för jag är klar med dig.
Varav jag lämnar platsen med flaskanCost <5> Förklaring: Jag kontrar något som kostar 5
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 12:33 pm
Act: Glaskross
Terenan förargades över det försök att stoppa hans ord. "Massmord? Du har inkräktat på mitt område med dessa fruktansvärda skapelser. Du skapar död, inte liv. Jag är guden av Död, och mitt område är mitt och endast mitt. Deras tid är över, de var aldrig menade för den här världen. Gör det du var menad att göra. Håll dig till liv, så håller jag mig till död. Lägg ner ditt hyckleri!" Terenans ord krossade glaset och hans ord kom än en gång ut i världen. Homovelarierna var dömda att gå under med sin skapares högmod.
Cost: 5 Förklaring: Förstör det glas som innesluter Terenans ord. Kontrar en kontring.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 12:56 pm
Act: Förödelsens ord
Haha hyckleri? Vem tar du mig för? Livet är till för de som är starka nog att överleva och de veka dör. Vilket verkar passa dig perfekt med dina veka barn!
Ser du inte min obestridbara logik för varje varelse som dör kommer flera nya att födas. En som offras för att flera ska få leva vidare. Det finns ingen moral i det hela det finns inga förpliktelser det finns endast bara en vilja till att leva.
Vieadron tar till orda "Låt så vara du vinner låt se hur mycket lycka du kan bringa med din död!"
Cost: <5> Förklaring: Velarierna kommer inte påverkas av effekten utan själva den delen kontras så helt enkelt låter jag den få vandra amok nu.
Kontring av en kontring.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 1:10 pm
kostnaden att kontra går inte upp med 1 per kontring. Däremot så går effecten upp med 1 per kontring.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 1:12 pm
Newberg kostnaden att kontra går inte upp med 1 per kontring. Däremot så går effecten upp med 1 per kontring. Jaha jo då misstog jag mig förut då burning glory skapades. fixar till nu då.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 1:18 pm
Det var ett special fall eftersom olycka samt burning glory var effecter som därmed blev starkare av kontringar.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 1:19 pm
[Inte någon act, bara ord]
"Livet är till för att avnjutas. Det är en upplevelse innan döden sätter in. Det är en skinande pärla ur mörkret som är evigheten, en flamma som brinner och dör ut. Att släcka dessa ljus på ett sådant vidrigt sätt som dina avkommor gör är bortom all godhet. Det finns inget rätt i din art. De är byggda till att vara misstag."
Terenan tänkte efter en liten stund. "Förutom dina Sylonvelarier. Jag har faktiskt inget emot dem. Tack för att du släppte min besvärjelse lös, du kommer se att den är effektivare än du tror."
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 1:35 pm
Act: Redirect Death
Eruditius, en gud av ljuset, kan omöjligt låta dessa dödsenergier släppas lös utan ett mål. Motvilligt, kanaliserar han dessa energier och omdirigerar dem till sitt ursprungliga mål, Homovelarierna. Detta räknas som en del i att återbetala skulden till The Fallen Star.
Cost: 5 Förklaring: Simpelt, dennis act får samma mål som förut, Homovelarierna. Kontring av en kontring.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 1:38 pm
Men... va? Besvärjelsen drabbar bara Homovelarier, så det du gör har typ ingen effekt? Eller hjälper du till att kontra min ursprungliga act? Det är lite otydligt, dude blaugh För om du vill kontra det RF gjorde sist så ska du ju ge tillbaka min besvärjelse sin ursprungliga kraft - för just nu gör den liksom ingenting. Om du å andra sidan inte vill att min act ska gå igång så behöver du inte göra någonting.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 1:41 pm
RF:s senaste kontring fick jag för mig gjorde att din ursprungs-act påverkade alla, inte bara velarier. Så då tänkte jag låta det vara så, och skydda alla utom velarierna.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 1:42 pm
Jag tolkade det som att han lät min besvärjelse bara leka runt utan att göra något. För den har liksom target: homovelarier, och den skadar inget annat än dem. Om du vill att den ska träffa behöver du bara koncentrera den, eller rikta om den wink
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 1:45 pm
Jag tyckte det lät som att RF bara ville kontra delen av din act som specifierade homovelarierna, så den utan target skulle påverka ALLA, "vandra amok".
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 1:46 pm
"Velarierna kommer inte påverkas av effekten utan själva den delen kontras"
Alltså att den skadliga delen av min besvärjelse förstörs.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 1:47 pm
Varför skrev han då: "Vieadron tar till orda "Låt så vara du vinner låt se hur mycket lycka du kan bringa med din död!""
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |