Queen Mishanniathrix
Demigod

Mishann har varit mycket i sitt liv, och tagit sig an många roller.
Atharisk magiker.
Utvald att bli drake
Härledare av armér.
Drotting över Gorheim.

Det som varit gemensamt under allt detta är att hon alltid varit trogen Drakaths ideal, och följt sin guds påbud.

Nu har Heimholl Alliansen enats under en gemensam tro, The Order of the Dragon, och Drakath har bestämt sig för att skänka dem en värdslig guide och härskare, värdigt hans undersåtars tilltro.

User Image

Drakath ingjuter Mishann med nya elementara krafter och förnyar hennes energier, fyller hennes hjärna med ny kunskap och skärper hennes sinnen.
Henne elemententara energier expanderar, och den eld som brinner i hennes hjärta får sällskap av andra krafter.
Hon besitter nu krafter även över de tre andra klassiska ellementen; luft, vatten och jord.
Mishanns kropp anpassar sig efter förvandlingen, och hennes fjäll tar an en gyllene ton, som skiner från hennes samlade kraft. Fjällen blir lika starka som adamantium, likt hennes nya klor och tänder.
Hennes krafter kommer att hålla hennes kropp i top trim, och alla skador regenerar hon inom minuter.
Mishann kan nu aldrig dö av ålder, utan kommer att vare en evigt sändebud och guide för Drakaths vilja på jorden.

Hennes nya intellekt sträcker sig långt bortom vanliga dödliga. Hennes förståelse i varelsers psyke och tankesätt, samt hennes förmåga att dra logiska slutsatser och se sammanhang gör det möjligt för henne att med exakt precision kunna gissa sig till framtida händelser. Det är väldigt sällan hennes gissningar har fel; hon kan praktiskt taget förutspå framtiden.
Tillsammans med hennes nya intellekt får hon även en fanatisk lojalitet emot Drakaths påbud och ideal. Hon kommer bokstavligt talat bli till gudens mest trogna tjänare.

"Jag är inspiration, kunskap och makt. Jag är Drakath; jag är perfekt!
Mishann, min dotter, du har tjänat mig väl.
Jag har tidigare i ditt liv belönat dig med den kropp du nu besitter.
Nu är det åter dags för dig att ta emot mina gåvor och tjäna mig.
Du ska bli till Mishanniathrix, den främsta av drakar!"

Cost: 2
1 Demigod
+1 makt