Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply The Void
Act: The end is just the beginning

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Wed Sep 09, 2009 4:38 am

Act: The end is just the beginning.

Världen tycks ha enats emot velarierna men dock så har velarierna bevisat sin duglighet inför mig. De har gjort så mycket mer än att visa sig starka, de har även gett världen ett gemensamt mål och aldrig tidigare har världen haft så starka band mellan länder och raser.

Det har blivit dags för dem att återvända hem till en plats förtjänad i paradiset.

User Image

Alla velarier börjar känna hur deras blod bankar i en trivsam takt då de upplever njutning och välbefinnande. Och hur världen långsamt försvinner framför deras ögon då de somnar in. Nästa gång de vaknar så är de i Andorheims gröna slätter.

Detta påverkar alla Velarier utom Sylonvelarierna.

Cost <2>
Förklaring: Många som förflyttas men portalerna kan öppnas varhelst det finns liv så jag ser inte det som något problem.
PostPosted: Wed Sep 09, 2009 4:48 am

OMG! Velarierna TPar! eek

TheGoblin
Crew

Azolon
Crew

PostPosted: Wed Sep 09, 2009 5:04 am

Act: The Way Is Shut!
eller
You Shall Not Pass!

De enade folken skriker efter velariskt blod och Drakath vill se aktiv konflikt. Guden tänker inte låta velariena fly för att sedan omgruppera och återvända som ett ännu större hot.
Endast var tjugonde velarie påverkas och återvänder till Andorheim; de starkaste exemplaren och de som varit allra mest trogna till Fader Liv.

Cost: 2
Kontring
PostPosted: Wed Sep 09, 2009 7:55 am

Let his people go!

Fader Liv har äntligen tagit sitt förnuft till fånga och drar tillbaka velarierna från Ver'Nestorian. Detta är en handling som bara kan sprida lycka och fred för både Velarierna och de andra folken i världen. Eftersom denna handling gör världen ljusare så stöder Eruditius den till fullo och ingen ska stå i vägen. Givetvis kommer Eruditius att stoppa något försök att släppa in en velarie-armé igen.

Alla velarier återvänder till Andorheim och överallt där det funnits velarier skapas ett magiskt fält av ljus och liv som förhindrar både nekraater och andra odöda från att skapas där.

Cost: 4 (+2 extra bestående effekt)
Kontring av en kontring.

allansson
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Wed Sep 09, 2009 8:49 am

Yea tack Eruditus.

Den Velariska horden kommer inte längre vara ett hot mot folken på på planeten.
PostPosted: Wed Sep 09, 2009 9:02 am

allansson
Let his people go!

tråkigt... nu blir det ju inge roliga tärningslag i slutet av eventet.

men jag får väll nöja mig med det här, kanske.

Azolon
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Wed Sep 09, 2009 9:09 am

allansson
... överallt där det funnits velarier skapas ett magiskt fält av ljus och liv som förhindrar både nekraater och andra odöda från att skapas där.

Anti odöda/nekraater fält låter som en effekt som är oberoende från kontrandet. Det borde kanske kosta nått extra poäng? Bara en tanke.
PostPosted: Wed Sep 09, 2009 10:10 am

jag antar att om man skulle vilja förstöra bonus effekten någon gång senare, skulle det kosta lika mycket som hela acten?

Azolon
Crew

allansson
Crew

PostPosted: Wed Sep 09, 2009 11:52 am

Robin säger att det bara skulle kosta 2, för det är bara bonuseefekten du tar bort.
Reply
The Void

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff