Prins Rhind Terenan, arvtagare av Airther
Den Rättmätige Arvingen, Folkets Son, Dödens Prins
Beskrivning: Prins Rhind Terenan är sonen till Drottning Merel och Kung Abrahim. Han är en Melian, men har mer Limianska drag än mänskliga. Han har dock inte fått sin moders vackra utseende, och inte heller sin faders personlighet. Nej, Rhind är en mycket vis och tillbakadragen man.
Protester bröt ut bland folket att deras blivande kung aldrig skulle dö, och därmed aldrig stiga ner från tronen. Rhind talade då och sade;
"Jag kommer att välja mig en maka. Så länge hon står vid min sida kommer jag att regera. Med hennes död kommer jag att avgå, ty då är kungen död."
Rhind kommer så småningom att bli kung, men han tänker inte låta sig vara det längre än sin makas livstid.
Krafter: Rhind är vis och har en god förmåga att tolka det som händer runtomkring honom. Han är musikalisk, uppmärksam och en god lyssnare. Han skriver böcker för att underhålla sitt folk och han är en obotlig romantiker. Precis som de andra i blodslinjen har han förmågan att gå mellan dödsplanet och den verkliga världen, men när hans maka så småningom dör kommer han att spendera mer tid i Dödsplanet, med henne, i Adaras.
Cost: 0
Förklaring: -1 för Blodslinjen! Sen kommer jag iofs skapa en maka till honom också, men hon kommer inte att få en egen tråd, utan kommer snarare mest synas i familjeträdet (som har uppdaterats!).