Welcome to Gaia! ::

All Dutch People Enter

Back to Guilds

One of the oldest and biggest Dutch Languaged Guild of Gaia. No fee, always welcome! 

Tags: Dutch, Netherlands, Nederland, Belgium 

Reply Last Chance - Hier komen alle oude topics (Recycle Bin)
Cosplay!? Welke cosplays heb jij? en wat is het? Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Doe jij aan Cosplay?
  Ja, tuurlijk. Het is zo leuk
  Nee, geen geld voor.
  Nee, wat is cosplay?
  ja, maar ben net nieuw met cosplay
  Nee, vind ik niet leuk/geen interesse
View Results

Dark Lady of Justice

Dangerous Prophet

5,450 Points
  • Forum Sophomore 300
  • Full closet 200
  • Signature Look 250
PostPosted: Thu Mar 25, 2010 1:23 pm

Hallo beste Dutch Gaia Fans!

Deze post gaat over Cosplay. Wat het is en welke jij thuis in de kast heb liggen? of op je kast of naast je bed...? xD

Wat is Cosplay?

Hmm.. ik zeg wiki het of google het razz voor de mensen die het niet weten. http://nl.wikipedia.org/wiki/Cosplay

"Cosplay (コスプレ, kosupure) is een Japanse subcultuur waarbij men zich verkleedt als een anime-, manga- of computerspelpersonage.

Het woord is ontstaan onder Japanse otakujongeren, en is afkomstig van de woorden costume (gekostumeerd) en play (spelen)." Van Wikipedia.org

Mijn cosplay lijst :

L - Death note
Kasumi - Dead or Alive (xbox game)
Toon Link - Super Smash Bros. Brawl
Akatsuki member - Naruto
Wa lolita - Een lolita style ( yakuta of kimono kort met lolita style )
Kimono (het ontwerp is incompleet, werk ik nog aan... )
Punk lolita (het ontwerp is incompleet, bijna af )

Ik maak mijn cosplays zelf. Sommige ontwerp ik dus ook zelf. Het is soms moeilijk om een cosplay te dragen, omdat ik een bril draag. Maar ik hou mijn bril vaak op als ik cosplay, ook al vind het soms lelijk staan. Lenzen zal een optie kunnen zijn indd.

Ik zou graag van andere willen weten welke cosplays ze in de kast hebben liggen.
PostPosted: Fri Mar 26, 2010 10:41 am

ik zou lolita eigenlijk geen cosplay willen noemen tenzij het van een personage is overgenomen. ik ben zelf lolita en geen fan van loli-cosplayers, maarja XD

ik heb geen cosplays maar ik zou er wel willen XD.
misschien
Kamui Gakupo (vocaloid)
of
Mitsuki / Full Moon (Full Moon o Sagashite)

Neo Sideralis

Desirable Genius

Mimzy

Shy Animal

28,775 Points
  • Bunny Hoarder 150
  • Partygoer 500
  • Converting 100 items 100
PostPosted: Fri Mar 26, 2010 10:47 am

hmm ikm heb maar ingevuld vann nee geen intresse maar ik heb wel intresse allee nog nooit gecoslplayt mij lijkt het wel sppr gaaf
PostPosted: Sat Mar 27, 2010 3:40 am

In mijn ogen vind ik het niks. Ik heb ook nog nooit een mooie goeie cosplay gezien.

(Behalve op deviantart, Dôh, die lui zijn pro. )

pompoennetje

Neo Sideralis

Desirable Genius

PostPosted: Sat Mar 27, 2010 3:43 am

ik vind deze wel goed

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
PostPosted: Sat Mar 27, 2010 4:14 am

Ik heb er geen tijd voor XD Maar lijkt me wel super leuk om kostuums te maken!!

kittyocean
Captain

~[Hikari]~

Shy Poster

PostPosted: Sun Apr 04, 2010 4:14 pm

Voor cosplay die ik zou willen doen...
Toon Link maar dan zonder pruik en dus met mijn eigen bruine haar (zitten wel blonde highlights in). Met dan een rode tuniek / muts omdat groen me gewoon niet staat en een blonde of gele pruik ook niet.
Momo Hinamori van bleach (wel met pruik)

Eventueel een Final Fantasy of Kingdomhearts character.
Dacht al eens aan Xion of Tifa (ac & kh stijl)

User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
PostPosted: Mon Apr 12, 2010 1:17 am

volgend jaar misschien zo cosplayen:
User Image
User Image

Dashinator

Otherworldly Genius

14,225 Points
  • Beta Citizen 0
  • Beta Gaian 0
  • Grunny Grabber 50

xAlfredxThexHerox

PostPosted: Sat May 28, 2011 5:58 am

Ik cosplay absoluut! ^_^. Ik ben door de jaren heen wat verbeterd en heb ook wat oude outfits van de hand gedaan, maar momenteel hangen in mijn kast:

-Een crossplay van Amaterasu (Okami). M'n eerste Kimono en ik ben er trots op ook ^_^.
-America/Alfred F. Jones (Hetalia). Waarschijnlijk nu m'n favouriet, ga hem deze zomer in America cosplayen! ^_^.
-Michael (Angel Sanctuary).

Verder vind ik het ook leuk om zelf dingen te bedenken en te maken, dus heb ik ook een aantal niet direct op characters gebaseerde dingen rondhangen.
PostPosted: Sun May 29, 2011 10:50 am

Dus je gaat in amerika als America cosplayen XD? Awesome!

kittyocean
Captain

Rihnn

Sparkly Hoarder

PostPosted: Sun May 29, 2011 12:12 pm

Ik doe zelf niet aan cosplay c;
Ben wel vanplan om een "faun" costuum te gaan maken voor de EFF volgend jaar :]

Maar ik vind zoveel mensen zo hard falen als ze gaan cosplayen o.o
dan ziet het er gewoon echt niet uit xD
Je moet echt wel veel geld hebben wil je echt wat goeds neerzetten, of heel handig zijn met de naaimachine ;o
PostPosted: Mon May 30, 2011 5:45 am

Daar ben ik het niet mee eens. Maar goed, ik zie eerder hoeveel energie iemand in zijn werkstuk heeft gestoken, dan het eindresultaat. Ik kan een kledingstuk gemaakt door een 15jarige, helemaal zelf gemaakt, mooier vinden dan een gekocht kostuum dat 100% op een anime character lijkt

kittyocean
Captain

XDmaster4
Vice Captain

Loaded Pants

13,500 Points
  • Jack-pot 100
  • Battle: Knight 100
  • PAAANNNTTTSSS 100
PostPosted: Sat Jun 04, 2011 12:53 pm

tot nu toe heb ik twee van me eigen characters gecosplayed naar cons, ik zat te denken om

of als luffy van one piece een keer te gaan (al stikt het daar vaak al van bij cons)
of als sollux van mspaintadventures, sollux is gebaseerd op mij sterrenbeeld, en ik ben verliefd op mijn 3d bril die ik als zonnenbril gebruik, alleen moet ik nog kijken waar ik die hoorntjes en trollshirt kan vinden, dus weet niet.

maar meeste van mijn cosplay costuums zijn niet heel boeiend, het boeiendste wat ik aan heb gehad is een bloody labcoat, naar tsuna vorig jaar.

maarja is wel grappig
PostPosted: Sat Jun 04, 2011 2:13 pm

Vind het wel leuk om te zien en al, maar zelf doe ik niet aan cosplay.

xz791

kittyocean
Captain

PostPosted: Sun Jun 05, 2011 3:11 am

XDmaster4
tot nu toe heb ik twee van me eigen characters gecosplayed naar cons, ik zat te denken om

of als luffy van one piece een keer te gaan (al stikt het daar vaak al van bij cons)
of als sollux van mspaintadventures, sollux is gebaseerd op mij sterrenbeeld, en ik ben verliefd op mijn 3d bril die ik als zonnenbril gebruik, alleen moet ik nog kijken waar ik die hoorntjes en trollshirt kan vinden, dus weet niet.

maar meeste van mijn cosplay costuums zijn niet heel boeiend, het boeiendste wat ik aan heb gehad is een bloody labcoat, naar tsuna vorig jaar.

maarja is wel grappig

Haha, mijn eerste en enige cosplay was als Kitty Ocean van Serenay Moon, mijn eigen serie XP Had zelfs mijn haar oranje geverfd. Maar je zag het zo slecht, dat na twee weken mensen vroegen of ik mijn haar had geverfd... (examenstunt 2001)
Reply
Last Chance - Hier komen alle oude topics (Recycle Bin)

Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff
Gaia's Games