|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Aug 03, 2013 5:02 am
Na een relatie van 8 jaar ben ik dan 'alleen'. Best raar. Vanaf mijn 16e heb ik altijd een levenspartner aan mijn zijde gehad, en toen ik 20 ben zijn we ook direct gaan samenwonen.
Nu woon ik bij mijn moeder en staat ons huis te koop. Zodra het verkocht is mijn eigen plekje zoeken. Maar hoe is het om ineens 'alleen' te zijn en 'alleen' te wonen.. Ik voel wel ergens een leegte.. en hoe raak je tevreden met alleen zijn? Zijn er mensen die alleen wonen of gewoond hebben, voelde jullie je eenzaam? En wat deden jullie op de dagen dat je vrij bent? Ergens merk ik dat ik toch veel plezier/eigen waarde haal uit het contact met anderen. Ben ook geneigd om m'n agenda zo vol te plannen dat ik niet alleen hoef te zijn en niet hoef na te denken.. Hoe wordt je gelukkig met jezelf? xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 04, 2013 3:08 am
Ik zou zeggen zoek dingen die je leuk vind om zelf te doen en hou je jezelf daar een tijdje mee bezig. Verder zou je vaker met je vrienden af kunnen spreken
Verder weet ik het niet zo ben pas samen met mijn vriend voor 2 jaar en daarvoor was dat eigenlijk wat ik deed XD
Succes in ieder geval
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 04, 2013 3:35 am
ik ben pas sinds een jaar niet meer alleen. Daarvoor altijd. Ik was daar wel gelukkig mee (en nu ook, for the record) en op vrije dagen lekker uitslapen, hobbyen, shoppen.... juist NIET met vrienden afspreken. Ik ben niet zo'n sociaalbeest. Juist meer van rust. Als je alleen bent, kom je soms in aanmerking voor huurtoeslag en dat soort dingen. Vergeet that niet smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Oct 30, 2013 6:11 am
altijd wel alleen geweest nooit echt erg gevonden, 8 maanden een relatie gehad (eerste "echte" relatie), januari dit jaar ben ik gedumpt. nu vind ik "alleen zijn" een stuk erger dan voorheen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Oct 31, 2013 11:33 am
ik denk dat het makkelijker is om iets nooit te hebben gehad, dan wanneer je het wel hebt gehad. Want dan weet je wat je mist. Maar ja, zou je het liever niet hebben gehad?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 26, 2013 3:09 am
nop had het voor geen goud willen missen, maar nu "mis" je het wel echt, en dan hoef je niet echt de persoon in kwestie te missen maar wel het "samen zijn" met iemand :3
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Dec 05, 2013 3:56 am
Vanaf mijn 16e/17e heb ik eigenlijk het grootste deel van de tijd altijd wel een relatie gehad. Daarvoor was ik ook altijd wel alleen, maar ik woonde toen (en ook nu nog steeds) thuis, dus hoe het is om alleen te wonen weet ik niet. Ik weet wel dat ik, toen ik geen relatie had, vaker afsprak met vrienden en ook altijd wel dingen deed voor mezelf (boek lezen, hobbyen, gamen, enz.) om mezelf te vermaken. Het lijkt me inderdaad een heel raar idee als je zo lang al samen bent geweest om dan ineens "niemand" meer te hebben naast je. Denk dat ik daar zelf ook behoorlijk moeite mee zou hebben.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Feb 22, 2014 2:11 am
Mmm.. ik lees dit nu terug, en om jullie een update te geven. Ik weet nog steeds niet hoe het is om "alleen" te zijn.
Mijn "friend with benefits" is tegen zijn wil in toch verliefd geworden. Hij zat in eenzelfde pakket (woonde tijdelijk bij zijn moeder) alleen was zijn relatie al langer uit, maar woonde zij nog samen. We hebben er voor gekozen na een aantal maanden relatie direct samen te gaan wonen. Strange, ja, fijn, ook. Het is allemaal erg snel gegaan, maar het samenwonen is wel heel fijn.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Feb 22, 2014 2:41 am
Soms gaat het zoals het moet gaan. Het gaat er om dat jullie je beiden hier prettig bij voelen. Ik hoop dat dit voor jullie gaat werken
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |