|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 08, 2013 8:44 am
Duss hoe ga ik beginnen...
Toen ik met mijn huidige opleiding begon kwam ik een meid tegen waarmee ik vriendinnen werd( noem haar maar S), dit ging al de jaren dat zij ook op de opleiding goed. We zagen elkaar op school en soms ook buiten school. We hielpen elkaar met de dingen waarmee we zaten en we luisterden naar elkaar, na een jaar kwam er een andere meid ( word verder T genoemd)en t ging altijd goed we hadden lol en deden dingen samen.
Totdat S van school afging omdat ze met haar ziekte (waardoor ze vaak moe was) haar zware stage niet kon halen. We hielden contact en t ging ok, totdat ik een vriend kreeg waar ik uiteindelijk bij ben gaan wonen. Ik had wat minder tijd voor haar, maar ik probeerde wel contact te houden, ik woonde immers aan de andere kant van nederland en ik stuurde weekelijks een mailtje uit met de vraag hoe het met de vrienden groep ging en ik vertelde hoe het met mij ging. Al die tijd heb ik geen reactie van S gehad. Op een gegeven moment na een tijdje belde ik S en vloog ze tegen me uit en vond ze dat ik meer aandacht aan haar moest besteden en haar persoonlijk moest benaderen en er voor haar moest zijn omdat zij er altijd voor mij was. Na ja, ok na het een keer te hebben uitgepraat ging het weer, ik probeerde meer contact met S te houden door middel van whats app, dat ging een tijd goed, omdat ik elke keer het contact zocht, zij kwam zelf niet om het gesprek te starten, ik moest het zowat uit haar trekken, op een gegeven moment had ik het weer druk met school en kwam het er niet echt meer van.
Nu vandaag na anderhalve maand niks van S te hebben gehoord, (in de tussentijd wel gereageerd op fb-posts van haar enzo) schrijft ze een blog op haar blog pagina die ze deeld op haar fb. S schrijft hoe slecht ik ben en wat er allemaal verkeerd aan mij is(zowel lichamelijk als over hoe ik ben), dat ik er nooit voor haar was en dat zij er altijd was voor mij. Ze loopt me enorm zwart te maken. En daar boven op schrijft ze dat ze over mij heeft lopen roddelen met T. Het doet enorm pijn en maakt me boos om te lezen dat mijn "vriendinnen" zo over me denken en praten. En ik weet helemaal niet wat ik hiermee aan moet. Ik zit in tranen en snap het niet, een vriendschap kan toch niet van een kant komen.....
(ps in de blog noemt ze geen namen maar t is wel duidelijk dat ze het over mij heeft)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 09, 2013 9:30 am
(Je hebt deze post in Entertainment gezet - ik denk dat Discussies wel wat gepaster is wink )
Whoa, dat is best heavy, maar van wat ik nu lees: Zij zijn je vriendinnen niet. Echte vriendinnen doen dat niet. Of ze is jaloers, Of ze zit zo slecht in haar vel dat ze het op jou afreageert. Hoe moeilijk het ook is: sluit dat scherm en kijk er niet meer naar om.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan hoor. Ik heb 3 vriendschappen moeten verbreken en dat doet zeer. JIJ wil deze narigheid niet, ZIJ komen er mee out of the blue.
Echte vrienden begrijpen het als er iets in het leven veranderd en steunen de ander daarin. En ja, je mag zeggen dat een ander wat weinig tijd aan je besteed, maar dan moet je zelf ook over de brug komen.
Zoals je al zei: echte vriendschap is tweerichtingsverkeer
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Nov 09, 2013 1:05 pm
Oops sorry >.<
Dat is waar, maar die andere "vriendin T" gaat ook naar die conventies en voor haar ben ik er ook altijd geweest en ik heb haar nog niet gesproken hierover en zoals S in haar post had geschreven dat ze me zouden negeren (wat ik erg kinderachtig vind) en ik ben bang dat ze me ook gaan zwart maken aan de gezamelijke vrienden die we hebben. ( i know horror gedachten, maar ik weet hoe gemeen meiden kunnen zijn, doordat ik al best lang gepest ben geweest. Ik ben hier heel bang voor)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 10, 2013 4:56 am
we verplaatsen hem wel morgen ofzo smile
Meiden die erg onzeker zijn gaan een ander zwartmaken. Dus als ze dat doen, zegt dat al meer over hun. En wil jij vrienden die zich zo gemakkelijk laten beivloeden, dat ze niet meer zelf denken?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 10, 2013 10:27 am
Wat een lage -piep- streek.
Sorry, maar dat zou ik echt niet pikken. Je mag best laten weten dat zulke kinderachtige nare streken niet door de beugel kunnen. Niemand verdient het om zo behandeld te worden, ongeacht haar problemen. Ik zou zeggen: zeg er iets van tegen haar, blokkeren en zoek mensen die wel jouw vriendschap waard zijn.
Zoals Kitty al zegt: dat zijn geen vriendinnen.
Ik heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt wat niet relevant is maar ik herken je wel. Indien je geïnteresseerd bent; het staat hieronder: Ik kreeg een relatie toen ik 17 was met mijn huidige vriend, en mijn toenmalige beste vriendin was a ) strontjaloers b ) onwijs onzeker over zichzelf of c ) boos (Ik weet het niet) maar zij heeft ook de meest nare dingen over mij gezegd: dat ik haar in de steek liet (ik zag haar namelijk een hele dag in de week minder. AYE CARAMBAAAAA), dat ik alleen nog maar met mijn vriend omging (ahum) en weet ik het allemaal. En toen kreeg ze zelf een vriend, en sindsdien heb ik nooit meer iets van haar gehoord. Heel erg jammer, maar voor mij wel een dikke punt. Inmiddels zijn we zes jaar verder. Als ik haar ooit tegen kom zal ik nog wel hallo zeggen, maar meer ook niet. Ze bekijkt het maar, ik weet wel beter. Ik ben degene die in de steek is gelaten.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Nov 10, 2013 11:27 am
MOVE SUCCESFULL ^_^
en idd het is een enorme lage streek, had niet verwacht dat zij zo laag kon zakken en zoiets te doen, had het dan nog in mijn gezicht gezegd.
Ik ben op het moment erg geneigd om te doen alsof mijn neus bloed en bijde mensen over een week een berichtje te sturen met "hey hey, hoe is t." Reageren ze dan na een week niet dan nog een keer, dan nog niet dan zeg ik tegen S hoe ik erover denk, en dat ik het jammer vind dat ze zo over me denkt en dat ik niet had verwacht dat zij zo laag kon zakken. En ik denk ook niet dat ik ubberhaubt een vriendschaps relatie met haar kan hebben op die manier...
Goed idee of kan ik beter erop springen of het gewoon compleet negeren....
En well de rest van de vrienden groep is niet zo beinvloedbaar en heb de mazzel dat ik daar al was meer contact mee had (t zijn mannelijke vrienden en op de een of andere manier is het makkelijker om daarmee een vriendschap te hebben)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 11, 2013 1:42 am
ik zou naar die andere vrienden maar 1x mailen. En ik zou S meteen dan maar zeggen wat ik er van vindt. Houd er rekening mee dat ze jouw bericht zal doorspelen naar je andere vriendinnen, mogelijk geknipt of uit context gerukt. Dus wees voorzichtig met het opstellen. Vermijd zoveel mogelijk het woord 'jij' en houd alles bij jezelf. Zeg wat het met jouw doet en dat je het zo jammer vindt dat je op deze manier een vriendin moet verliezen. Als je namelijk 'jij' erin zet, wordt dat gezien als een verwijd en 'zie je nou wel, ze geeft mij de schuld!!'
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Nov 11, 2013 6:00 am
meteen zeggen dat het een lage streek is en dan kappen ermee. als ze je nog als vriend willen nemen ze zelf maar contact op, een lage streek moet je niet pikken als vriend zijnde,
als ze een echte vriendin was (klinkt harder dan ik ermee bedoel) en ze had problemen met je gehad had ze dat wel persoonlijk tegen je gezegd.
ik zou zelfs een comment hebben geplaatst met dat die vriend maar eens normaal moet gaan doen en anders maar opflikkert.
zowiezo kinderachtig als vrienden je kwalijk nemen dat je meer tijd doorbrengt met je vriend dan met hun. sure ze hoeven het niet leuk te vinden, maar iedereen doet dat. ik spreek mijn vrienden ook dagelijks en ga vaak langs, toen ik vorig jaar een relatie had werd dat ook veel minder, heb ik ook wel opmerkingen van gehad maar dan zei ik gewoon, jij zou precies hetzelfde doen. en dat begrepen ze dan wel...
njah in ieder geval sterkte ermee, een vriend "kwijtraken" is nooit leuk, en zeker niet op zon manier.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Nov 12, 2013 8:05 am
ik en die 2 andere meiden waren de enige meiden in de vrienden groep, de mannelijke vrienden weten van niks en een heb ik gesproken en die snap het ook niet helemaal maar doet gelukkig normaal.
Verder ga ik beginnen aan een brief waarin ik aangeef hoe ik erover denk en dat ze het best in mijn gezicht had mogen zeggen in plaats van openlijk op internet en dat ik het erg kinderachtig vind hoe dit allemaal door haar is opgeschreven en dat ik niet had verwacht dat ze zo laag kon zakken. En hoe ik er verder over voel Verder zal ik nog proberen contact te zoeken met de andere vriendin... Krijg ik geen reactie dan zoekt die het maar uit, ben er altijd voor haar geweest en als het dan zo moet prima (ben t ook zat dat mensen zo reageren (of eerder mij negeren)) Zal verder nog wel normaal doen als ik haar tegenkom maar verder ook niet, vind het jammer want we waren goede vriendinnen maar wss klikt t gewoon niet....
Miss ben ik te ver van ze vandaan gegroeid, in die 3 jaar ben ik een heel andere kant opgegaan dan dat ik eerst in gedachten had, heb een ongelovige vriend gevonden en ben gaan gamen en wat andere dingen zoals D&D gaan doen. En er waren daar al wat opmerkingen over van die 2 tegen mijn mannelijke vrienden waarom die zoveel gamen. (Ik snap nu waarom XD) Maar ik was altijd al wat anders dan de 2 meiden kon het beter vinden met de mannen in de vrienden groep (ik ben nooit echt een meisjes meisje geweest)
En wss zijn haar blogs een teken van aandachts zoeken want t gaat allemaal over haar mening wat zijn denkt enzo, niks mis mee maar om dan mensen te gaan afkraken om hoe ze zijn kan je ook voor jezelf houden of een close friend maar niet t internet. (verder had ik gedacht dat ze wel volwassen genoeg is om t in mijn gezicht te zeggen maar nee toch niet) en ironisch genoeg had ze een post op haar blog over dat ze vind dat we niet zo moeten oordelen -.-"
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 13, 2013 12:59 am
klein puntje wat ik aangeef om er over na te denken... voor het geval dat zij dat voor je voeten gooit:
je geeft aan dat je had gewild dat zij dit in je gezicht had gezegd, ipv via berichten online. Maar jij schrijft een brief? Wat maakt jou anders dan haar in dit geval? Nodig haar anders uit voor een persoonlijk gesprek.
En ja, ik weet dat je anders bent, maar ik wil niet dat zij een lage streek terug geeft, dus ik wil dat je op alles voorbereid bent smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 13, 2013 2:33 am
kittyocean klein puntje wat ik aangeef om er over na te denken... voor het geval dat zij dat voor je voeten gooit: je geeft aan dat je had gewild dat zij dit in je gezicht had gezegd, ipv via berichten online. Maar jij schrijft een brief? Wat maakt jou anders dan haar in dit geval? Nodig haar anders uit voor een persoonlijk gesprek. En ja, ik weet dat je anders bent, maar ik wil niet dat zij een lage streek terug geeft, dus ik wil dat je op alles voorbereid bent smile het verschil zit hier wel dat zei het openbaar en onpersoonlijk doet, en als je een brief schrijft is het nog steeds onpersoonlijk (en ik vind dat op een onpersoonlijk bericht een onpersoonlijke reactie hoort) en zolang dat je het niet online zet voor iedereen om te lezen zak je in ieder geval niet zo laag. dat je anders bent wil niet zeggen dat ze je online zwart mogen maken. ik zou het heel erg vervelend vinden als iedereen in mijn vriendengroep hetzelfde is. juist een beetje anders is leuk!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 13, 2013 5:36 am
Zij heeft het open en bloot online gegooid zonder mijn ubberhaubt persoonlijk erop aan te spreken of te bespreken.
en dat bespreken of mijn erop aan spreken had ze ook via een email of brief of whatsapp of facebook pms mogen doen, maar vind het gewoon zo laag dat ze mijn zo online belagelijk maakt, ze vermeld mijn naam niet maar er zijn niet zo veel meiden die zij kent waarmee zij op de opleiding gezeten heeft en ik ben de enige met rood haar.
Shure ze heeft het recht van vrij spreken maar kom op dit schrijf je gewoon niet op internet.
En @ kitty zij zal niet komen, en als ik die kant op ga sta ik voor een dichte deur.
Ik heb namelijk al een keer eerder een aanvaring gehad, en in eerste instantie wilde ze dat niet uitpraten en was ze me over de telefoon aan t bashen( mij de schuld in de schoenen stoppen en zeggen wat ik allemaal fout had gedaan volgens haar, heb toen mijn excuus aangeboden en uit eindelijk gaf ze toe en starte we overnieuw) Maar ook dat heeft ze in die blog geschreven en dat ik niks had verbeterd nou sorry hoor maar probeerde iig elke 2 weken contact met S op te nemen, maar omdat ik dus wss een maand niks van me had laten horen vond zij dat ze over mij slechte dingen mocht schrijven en op internet posten.
Op een of andere vage manier heeft ze me nooit vergeven wat ik toen had gedaan en was het al een tijd ongemakkelijk als ik contact met haar had (alsof het moest omdat ik anders een ruzie zou krijgen met haar), ik bedoel dat ik toch ook niet goed.
Verder heb ik haar al eens uitgenodigd (oa voor mijn verjaardag) maar ze vertikt het om te komen, ze geeft al main reden dat het te ver is en Ik ben wel elke keer naar haar geweest al we bij elkaar kwamen met de vrienden groep. Dat steekt bij mij ook heel erg, ze zal zelf niet komen en ik weet zeker dat zij niet met mij wil spreken als ik naar haar toe ga....
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Nov 14, 2013 1:48 am
Als ze alles online zet, kun je er donderop zeggen dat ze (passages van) de brief ook online zet. Wees daar alleen bewust van. Wat zij doet, kan niet door de beugel, maar ik wil niet dat ze het nog erger maakt. Daarom zeg ik dit smile Verder sta ik volledig achter je smile
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Nov 14, 2013 9:58 am
Thanks voor de eye openener smile
Ik ga denk ik maar een paar zinnen schrijven en dan komt t meer in de trant van:
Het spijt me dat ik moet lezen hoe jij over mij denkt, ik had gedacht dat een vriendin mij dat wel persoonlijk kon vertellen (via mail of whatsapp) maar blijkbaar kon t niet en moest het op internet gezet worden. Ik ga verder geen woorden vuil maken aan de inhoud van de blog, maar ik zeg wel dat je me hiermee erg gekwetst heb. Er zijn mischien wel delen van waar maar dat maakt het niet minder kwetsent. Het spijt me als ik niet aan de regels kon voldoen, om regelmatig contact met je op te zoeken. Ik vind het jammer dat t zo moet eindigen. Verder wens ik je veel succes met je opleiding en je gezondheid.
..... Zoiets.... denk ik (ik ben hier slecht in >.<) Ik wil niet verder gaan vermelden dat een vriendschap 2richting verkeer is met de angst dat ze dat in haar blog kan vermelden dat, ik hypocriet ben of zoiets... Verder heb ik het wel gehad met haar, ze heeft alle tijd gehad om mij aan te spreken en in plaats daarvan doet ze het zo.... Heb het gehad met haar >.>
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Nov 15, 2013 12:55 am
ik vind het eigenlijk wel een mooi stukje. Je houdt het bij jezelf, al hou je wel de sneer 'dat ik niet aan de regels kan voldoen'- hiermee geef je aan dat je vindt dat ze belachelijke eisen stelt. Klopt dat ook en ik weet niet of het beter is dat wat genuanceerder te doen....
En ik zie haar dit zo online plaatsen. En als ze de moed heeft het intact te laten, zegt het heel veel (positiefs) over jou, mijns inziens.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |