Welcome to Gaia! ::

Valkyrie profile, Yggdrasill and the northern mythology.

Back to Guilds

Reply Valkyrie profile-Silmeria (Play 2)
What do you think about the scenery in valkyrie profile 2???

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

What do you think about the scenery in valkyrie profile 2???
  better...
  same thing...
  ridiculous...
View Results

devildestinyman
Vice Captain

PostPosted: Fri Mar 17, 2006 11:27 am

Here is a same scenery in valkyrie profile 1 and the 2...
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.
User Image - Blocked by "Display Image" Settings. Click to show.

What do U think about these pictures????
PostPosted: Fri Mar 17, 2006 4:46 pm

The places seems the same. But, I still prefer the2d version cause it look more like draw. And I love the idea of playing in a draw.

_________

Le lieu semble etre le meme. Par contre, niveau graphisme, j'ai une preference pour la version 2d (celle du 1 quoi) parce qu'elle a plus l'air faite en dessin. Et moi j'adore l'idee de jouer dans un dessin !

Harlysama
Crew

Benjimaru
Captain

PostPosted: Sat Mar 18, 2006 1:07 am

stare
For me it's the same thing or almost! And Harly in Valkyrie Profile the background was a 3D CG redraw in 2D! (Sorry for my english)

stare
Pour moi c'est la meme chose ou presque! Et Harly le decor dans valkyrie Profile est une CG en 3D et redessine en 2D!
PostPosted: Sat Mar 18, 2006 4:36 am

Benjimaru
stare
For me it's the same thing or almost! And Harly in Valkyrie Profile the background was a 3D CG redraw in 2D! (Sorry for my english)

stare
Pour moi c'est la meme chose ou presque! Et Harly le decor dans valkyrie Profile est une CG en 3D et redessine en 2D!

(V le comme il essaie de faire le connaisseur sa me fait pitie des fois... stare )

I love the scenery of the second story because I love Star ocean 3 and I know what this mapdesigner's team is able to do... heart
I love these graphisms and I think there are lots of work's hours (...work's year sweatdrop )

devildestinyman
Vice Captain

Harlysama
Crew

PostPosted: Sat Mar 18, 2006 6:13 am

Benjimaru
Et Harly le decor dans valkyrie Profile est une CG en 3D et redessine en 2D!

Well, the effect is the same, isn't it? It seems like we play in a draw ! Like I said.
_________

Peu importe, de toute facon l'effet est le meme, on a l'impression de jouer dans un dessin comme j'ai dit. On s'en fiche de savoir comment c'est fait, c'est l'effet final qui compte.
PostPosted: Sun Mar 19, 2006 4:35 am

Harlysama
Benjimaru
Et Harly le decor dans valkyrie Profile est une CG en 3D et redessine en 2D!

Well, the effect is the same, isn't it? It seems like we play in a draw ! Like I said.
_________

Peu importe, de toute facon l'effet est le meme, on a l'impression de jouer dans un dessin comme j'ai dit. On s'en fiche de savoir comment c'est fait, c'est l'effet final qui compte.

Well done Harly...but do you believe we'll be able to move into the village like we did in the first valkyrie profile???

ok alors ... bien joue harly mais tu crois ke nous pourrons bouger dans le village comme dans le premier valkyrie...c vrai k ct dur a comprendre... sweatdrop

devildestinyman
Vice Captain

Harlysama
Crew

PostPosted: Sun Mar 19, 2006 11:09 am

It seems we can (just look at the image you've shown us xp )!

On dirait bien qu'on peut (suffit de regarder l'image que t'as poste xp ) !
PostPosted: Thu Mar 23, 2006 12:26 pm

Harlysama
It seems we can (just look at the image you've shown us xp )!

On dirait bien qu'on peut (suffit de regarder l'image que t'as poste xp ) !

Non mais tu as pas compris ce que je veux dire dans valkyrie 1 leneth se balade sur la carte et il y a des fleches ki disent "rear" ou "front"...
Alors ma question est: est ce ke tu crois ke justement sa sera pareil pour le deux???

devildestinyman
Vice Captain

Harlysama
Crew

PostPosted: Sat Mar 25, 2006 5:59 am

Yes, I think that will be the same (rear and front).

Oui je pense que ce sera le meme systeme mais je suis pas sure. En tous cas c'est mon avis.
PostPosted: Sun Mar 26, 2006 3:23 am

Harlysama
Yes, I think that will be the same (rear and front).

Oui je pense que ce sera le meme systeme mais je suis pas sure. En tous cas c'est mon avis.

I hope it won't be ...
I prefere the star ocean system...

devildestinyman
Vice Captain

Harlysama
Crew

PostPosted: Mon Mar 27, 2006 10:48 am

Finally, I don't think that'll be the same system with "rear" and "front", but i still think that will not be like in star ocean 3. I think that'll more be a platform-like style of playing with the "jump" admit but with less possibilities in the field than in SO3.

Finallement j'ai change d'avis et je ne pense pas que y aura un systeme de "rear" et "front" mais ca ne sera pas non plus dans le meme genre que Star ocean 3. A mon avis ce sera plus genre plateforme avec le "saut" admit mais avec quand meme beaucoup moins de liberte que pour SO3 !
PostPosted: Tue Mar 28, 2006 5:01 am

Harlysama
Finally, I don't think that'll be the same system with "rear" and "front", but i still think that will not be like in star ocean 3. I think that'll more be a platform-like style of playing with the "jump" admit but with less possibilities in the field than in SO3.

Finallement j'ai change d'avis et je ne pense pas que y aura un systeme de "rear" et "front" mais ca ne sera pas non plus dans le meme genre que Star ocean 3. A mon avis ce sera plus genre plateforme avec le "saut" admit mais avec quand meme beaucoup moins de liberte que pour SO3 !

As FFX-2 I don't think so...
I will be disapointed... crying

devildestinyman
Vice Captain

Reply
Valkyrie profile-Silmeria (Play 2)

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items