Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply POLLIMERI - Joka jäsenen Galluppitaivas
Kauanko olet harrastellut animea/mangaa? Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Näin monta vuotta!
  10+
  8-10
  5-7
  2-4
  0-1
  Ihan äskettäin aloitin.
  En tunnusta MITÄÄN! :yarr:
  En tiedä.
  En harrasta.
  Olen kissa! <(^:^)>
View Results

Liffy Glitter

PostPosted: Tue Jul 04, 2006 8:42 am

Tämähän on siis juuri sitä varten että saadaan nähdä montako wannabenoobia täällä on... no ei stare Huono vitsi, huono vitsi. Tosi huono.

Laskekaa tuohon mukaan pikkunassikkana(tai vanhempanakin) katsotut Hopeanuolet ja kumppanit, jos tahdotte. Koska minulla ei ollut tuolloin hajuakaan siitä että se oli jotain ihmeenkummaa "animea", niin en lisää omiin laskuihini.

Niin ja mukaan voi laittaa pitkää tai lyhyttä kertomusta siitä, miten päädyitte "alalle".

Itse kiinnostuin joskus viidennellä tai kuudennella (mikä tekee nyt siis 8-9v, sovittakoon että 8.5), videopelien kautta.
PostPosted: Tue Jul 04, 2006 1:16 pm

(Seitsemänvuotiaana olimme perheen kanssa Thaimaassa, jossa ostin Sailor Moon -tarroja. Siitä se alkoi.

Jouduin kuitenkin 'peittämään' tykkäämiseni koulussa koska se ei ollut silloin muotia, pojat kiusasivat minua laukustani, joka taisi olla Magic Knight Rayearth-tavara.

Ennen kuin menin kouluun näin Totoron telkkarista ja vaikka en osannut lukea, pidin elokuvasta.

Kai minua silti wannabenoobiksi voi sanoa, kun vasta nyt olen ruvennut katsomaan kunnolla animea ja mangaa... sweatdrop )

Virallisesti kaiketi kaksi vuotta sitten. Ostin silloin Chobits-mangat...

Wozie

Wicked
Captain

PostPosted: Wed Jul 05, 2006 4:11 am

Kaikki alkoi arcana.keenspace.com nettisarjakuvasta. <3

Jotenkin sen kautta tutustuin muutamiin arcana-faneihin, jotka aloittivat uutta ropea, mihin lähdin sitten mukaan. Ja heidän kauttaan tutustuin animeen yleensä. (tais olla yami no matsuei ja gravitation ekat animet mitä latailin)

Sen jälkeen lainailin kaiken mangan mitä lahden kirjastosta käsiini sain, sitten ilmestyikin Ranma½ suomeksi ja aloin vähitellen ostamaan myös ulkomaista mangaa. Nyt 100+ mangapokkaria kaapissa, joista vain Ranmaa ja nyt sitten myös tota Evangelionia suomeksi. Mutta en silti sanoisi itseäni miksikään hardcore faniksi. Kuiteskin enempi kuin "wannabe~"... whee

Jottaan 5+ vuotta oon nyt aktiivisesti mangaa/animea 'harrastanut'.
PostPosted: Wed Jul 05, 2006 8:59 am

Höm. En tarkkaan muista mutta joku 2-4 vuotta sitten. Dragon Ballin näytteet silloin tuli ja sain tietää sanasta manga ( eek ) sitten myöhemmin veli kertoi Narutosta ja Jungle wa Itsumo Hale Nochi Guusta ja sain tietää sanasta anime ( eek ). Minäki taidan kyllä olla vähän wannabe blaugh

Jorke

Shinrin Minto

PostPosted: Wed Jul 05, 2006 11:13 pm

Ei kyllä osaa yhtään sanoa. Tosiaan kattelin pienenä just noita Hopeanuolia ja Galaxy Express 999:ä ja muita, ja sen kyllä muistan, että tykkäsin niistä enemmän kuin muista piirretyistä (vaikken sillon animesta ymmärtänyt hölkäsen pöläystä). Sitten anime on siitä etiäpäin aina vedonnut jotenkin enemmän kuin muut, vaikken sinänsä aktiivisesti niitä ole aina katsonutkaan. Ja se, kuinka kauan olen aktiivisesti katsonut.. Eehh, ehkä jostain yläasteen loppupäästä? Ei ole kyllä yhtään tarkkaa muistikuvaa, koska se on tapahtunut niin vaivihkaa, mutta sanotaan, että sellaset 6-7 vuotta. Ehkä.
PostPosted: Thu Jul 06, 2006 12:12 am

Niin, ja lainasin animea kavereiden isoveljiltä, yksi oli semmoinen robotti/auto -juttu josta näytetään nykyään jonkinlaista versiota tv:ssä, ja sitten yksi, jonka tapahtumat muistan vieläkin, harmi kun en tiedä nimiä.

Noita lainailin siis ehkä noin kahdeksanvuotiaana, ja pidin niistä. Piirsin hahmoja, joilla oli todella isot ja joskus pelkät pitkät viiru -silmät.

Ja kyllä katsottiin pokemonia kun se alkoi... xp

Wozie

EasyAsHacked

PostPosted: Fri Jul 07, 2006 7:44 am

En todellakaan muista, kuinka kauan. Olen ollut tietoinen animesta ja mangasta nyt... *laskee* yhdeksän vuotta, mutta varsinainen harrastamiseni voidaan katsoa alkaneeksi n. 5-6 vuotta sitten.
PostPosted: Tue Jul 11, 2006 5:22 am

Tossa alku vuodesta '06 kiinnostuin mangasta ja animesta oikein kunnolla vaikka olinki jo ennen sitä nähny Henkien Kätkemän pari kolme kertaa 4laugh kaveri osti pikkujoulu lahjaks Time Stranger Kyokon ja siitä se ajatus sitten lähtikin^^ Tosin aina oon tykänny anime/manga tyylisistä piirroksista.

Sini X

6,500 Points
  • Elocutionist 200
  • Forum Sophomore 300
  • Forum Regular 100

thoughtless`

PostPosted: Sun Jul 23, 2006 7:55 am

Joskus kakarana näin Totoron ja Punaisen Sian telkkarista, molemmat otettiin nauhalle mutta Sika on kadoksissa. Hopeanuolta kaverilla tullut kateltua. Niitä oon katellut aina nauhalta mutta joskus vitosella aloin innostua mangasta, vaikken mitään ostanutkaan, katselin ja ihastelin netissä kaikkia kuvia... Ranmaa aloin ostamaan kun se ilmestyi mutta oon lopettanut johonkin osaan 13, melkein kaksi vuotta sitten ostin ensimmäisen enkun kielisen mangani. o:
Aika vaikea vuosissa sanoa. >.<
Edit: Aijuu, Pokemon kanssa.
PostPosted: Sun Jul 23, 2006 8:57 am

Penskana kyllä tuli katottua Muumeja ja TaoTaota ja Maija Mehiläistä vaikka ei niitä vielä silloin tullut yhdistäneeksi animeen. Totoronkin näin joskus skidinä ja ihastuin siihen ikihyviksi. heart Kiinnostukseni mangaa ja animea kohtaa heräsi Pokemonin myötä.*köh* Kuinkas monta vuotta siitä nyt sitten onkaan, ainakin 6... rolleyes

Carmen LaVihta

Saryann

Star Seeker

15,975 Points
  • Partygoer 500
  • Protector of Cuteness 150
  • Love Machine 150
PostPosted: Mon Aug 14, 2006 11:25 am

Siinä lukion alussa isoveljeni antoi minulle Evangelionin jaksoja katsottavaksi... Oliskohan siitä nyt 5-6 vuotta aikaa...

Sitä ennen olin nähnyt tietysti Pokemonia, Totoron, Maija Mehiläisen ym. mutta vasta Evangelionista (jonka jälkeen seurasivat Vision of Escflowne & Rurouni Kenshin) lasken varsinaisen anime/manga-kiinnostuksen alkaneen.
PostPosted: Wed Aug 16, 2006 2:02 pm

Tuossa 99/00 aikaan tiedostin lopullisesti, että jotain hirveän mielenkiintoisen oloista, jota sanottiin animeksi on olemassa. Meni silti vielä sinne 2000-01 akselille, ennenkuin lopulta pääsin lajityyppiin tutustumaan. Ensin ihanstuin mangaan... (Inuyasha... :Roll smile ja sitten animeen. Berserk! razz

Eathlinn
Crew

Drafan89

PostPosted: Sat Sep 16, 2006 11:44 pm

itse aloitin animen ja mangan (enimmäkseen animen) harrastamisen noin 3 vuotta sitten ylä asteella kun törmasin netti tv-kanavaan "love hina 24/7" tuli se sarja katottua sitten yli 5 kertaa läpi smile sitten etsin netistä anime yhtaison ja löyysin animevaltakunna-sivut ja siitä lähtien olen lataillut anime koneelleni smile ja pari mangaa on tultu luettua...
PostPosted: Thu Oct 05, 2006 2:52 am

Olen wannabenoobi! Eli en smile Alotin mangan harrastamisen jo vuosia sitten.. Anime tuli myöhemmin kun sain paremman koneen ja pystyin lataamaan netistä Animea 24/7, kunnes lisensointi tuli ;< .. Noh onneksi vielä kun tietää mistä etsiä niin myös löytää sarjoja.

Niin, ensimmäiset manga kirjani ostin jo vuonna 96-97..... Ranskasta. Dragon Ball Z ftw mrgreen

Deltae

Ainoka

1,300 Points
  • Gaian 50
  • Member 100
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 6:59 am

.....olen kissa. Miau.
Reply
POLLIMERI - Joka jäsenen Galluppitaivas

Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff