Welcome to Gaia! ::

Suomi Kilta - Det Finska Gillet - The Finnish Guild

Back to Guilds

Reply POLLIMERI - Joka jäsenen Galluppitaivas
Leipominen! Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Mitenkäs on?
  Tykkään ihan hirmuisesti! <3
  Ihan kivaa se on...
  En välitä.
  Kauheata!
  Kukkanen!!!
View Results

Wozie

PostPosted: Tue Jul 11, 2006 11:00 am

En nähnyt tällaista täällä, joten päätin tehdä uuden...

Itse leivoin viime viikonloppuna korvapuusteja kolme satsia, melkein sata tuli niitä pyöritettyä. Tykkään muutenkin leipomisesta, yksi suurimmista paheistani on taikinan syöminen... blaugh

Yllättävää kyllä onnistun leipoessani, siskoni ja äitini kirjaimellisesti polttavat kaiken ruoan mihin koskevat... siitä johtuu varmaan miksi pidän palaneista ruoista... sweatdrop

Tykkäät sie? Lempiruoka, jonka leivot tai kokkaat? Mitä et missään nimessä leivo?
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 1:37 am

Leipominen on ihan kivaa. Tykkään kyllä enemmän kokata ihan oikeaa ruokaa. Mitään erityistä suosikkia ei sinänsä tuolta saralta ole. Kaikkea on kiva säätää ja on aina kiva kokeilla kaikkea erilaista. Reseptikirjat kovassa käytössä siis. biggrin

Tosin nyt on jäänyt kokkailut ja leipomiset pitkäksi aikaa täällä, kun ei ole keittiötä oikeastaan. Riisikeittimellä säädän risottomössöjä murkinaksi melkein päivittäin, kun muuta ei oikee pysty tehdä omin avuin. rolleyes
Onneks parin kuun päästä pääsee muuttamaan isompaan kämppään jossa on ihan oikee keittiökin. razz

Beixuelong

Sini X

6,500 Points
  • Elocutionist 200
  • Forum Sophomore 300
  • Forum Regular 100
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 2:23 am

mulle ei yhtään kolise tuo ruuanlaitto tai leipominen, en tiedä miks, mutta ei vaan kolise yhtään...koulussa se oli viel ihan hauskaa kun kavereitten kaa tehtiin kaikkee kivaa mut ittestään en jaksa yhtään kokkailla. Sit jos joku kaveri on täällä ni tehdään jotain tyyliin pizzaa tai pizzaleipiä tai jotain mut muuten tyydyn vaan lämmittelemään jotain einesjuttuja...
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 1:01 pm

Leipominen ynnä muu ruokaan ja sen laittamiseen liittyvä on minulle yhtä helvettiä. En koskaan onnistu missään ja tuotteeni joko palavat tai paistuvat muodottomiksi möykyiksi (pienenä aloin itkemään kun hieno pullapoikani olikin... jotain ihan muuta, kun sen uunista otin pois).

Olen niin huono, että poltan vedenkin pohjaan. Minä varmaan joko kuolen nälkään tai saan ruokamyrkytyksen sitten kun asun yksin. crying I'm too young to di~e!

Liffy Glitter

meppu
Crew

PostPosted: Thu Jul 13, 2006 9:33 am

Leipominen on ihan mukavaa, mutta mukavampaa on syödä toisten tekemiä leipomuksia. Ala-asteella ja yläasteella tykkäsin leipoa paljon enemmän kuin nykyään. Kulta yleensä hoitaa meillä leipomiset ja muut kokkaukset, mie autan katsomalla vierestä ja syömällä taikinaa. blaugh
PostPosted: Fri Jul 14, 2006 3:57 am

Leivottiin just hitonmoinen läjä korvapuusteja täällä sellaseen kansainväliseen juhlaan. ihmiset tykkäs ihan hirveesti, tuli paljon kehuja. smile

Ei se suomalainen ruoka ihan NIIIN pahaa siis oo... wink

Shinrin Minto

Wicked
Captain

PostPosted: Sat Jul 22, 2006 1:14 am

Keittokirjat ja kokeilu on minut ruuanlaitossa opastanut tähän missä nykyvään olen. Ja leipominen on ihanaa. Sitä vaan ei meinaa koskaan jaksaa aloittaa, vaikka lopputulokset onkin herkkua.
PostPosted: Sat Jul 22, 2006 11:59 am

Enemmän tulee kokattua kuin leivottua,mutta ihan mukavia touhujahan noi molemmat on. Kokeilen aika paljon uusia juttuja ja yleensä maustepurkkia tulee käytettyä todella runsaasti...elikkä vanhemmat eivät juurikaan mun sapuskoista välitä,toisin kuin siskoni.

Carmen LaVihta

Jorke

PostPosted: Sat Jul 22, 2006 12:30 pm

Ihan kiva niitä pullia ym. on tehdä mutta tulee syötyä puolet siitä taikinasta itse 3nodding
PostPosted: Wed Oct 25, 2006 1:27 am

se oli kivaa silloin yläasteella, mutta nyt jäänyt vähemmälle.
koska ei ole aikaa.
ei jaksa/viitsi/raaski ostaa tarvikkeita.
syöminen ei enää kiinnosta.
tulee sotkua.
ei jaksa siivota...

wic

Brutal Witch

KaZu-93

PostPosted: Fri Jun 08, 2007 4:49 am

Tykkään leipomisesta. Kaikkein hauskinta on vaan heittää aineksia kulhoon omasta oäästä (heh heh, omasta päästä, no tajusitte kyllä) katsomatta mitään ohjetta mrgreen . Joskus onnistuu, ja joskus... rolleyes No kyllä mulla on useimmiten tuolla tekniikalla onnistunut ja ihan hyvääkin on tullut. pirate Tykkään leipoa melkein kaikkea... ei nyt heti tule mieleen mitään, mitä ei haluais leipoa... ehkä jotain juustoon liittyvää confused
PostPosted: Sat Jun 09, 2007 11:24 am

On se ihan ok, vaikken mikään mestari olekaan. Kerran onnistui Tiikerikakku täydellisesti ja pari kertaa ovat suklaamuffinsitkin onnistuneet. Vaikka yksi suklaamuffinssiyritys muistetaan kyllä ikuisesti... Aukaisin uunin oven liian aikaisin ja yhtäkkiä kaikki lässähtivät alas. Eivät kypsyneet lässähdyttyään ollenkaan vaikka olivat siellä ikuisuuden, ja lopulta sitten syötiin niitä lusikoilla. Vaikka mitäs tuosta, onhan se taikinakin hyvää. xP

Amitia

Adventuring Dragon

17,325 Points
  • Megathread 100
  • Lapin Patrol Kastra: Victory! 250
  • Spirit of the Smackdown! 100

Minya40

PostPosted: Mon Jun 11, 2007 1:21 am

Leipominen on tosi kivaa! Kavereitten kanssa kun leipoo (HUOM ilman ohjetta) kakkuja, on tosi kivaa. Rakastan leivoksia heart Ne on vaan niin hyviä mrgreen
PostPosted: Sun Sep 09, 2007 12:26 am

meppu
Leipominen on ihan mukavaa, mutta mukavampaa on syödä toisten tekemiä leipomuksia.

Allekirjoitan, syöminen on huomattavasti hauskempaa kuin itse tekeminen. Sen takia en uskallakaan tehdä mitään makeaa; se kun menee niin nopeasti. Juustopatongit ovat leivontasuosikkejani^^

Ainoka

1,300 Points
  • Gaian 50
  • Member 100

Taxet
Crew

PostPosted: Sun Sep 09, 2007 4:41 pm

Leipominen tulee kuulumaan työnkuvaani, joten rakastan aivan älyttömästi! surprised

Ihan totta! Voin jopa senkin verran kehuskella että olin ainoa joka sai tehtyä mokkapalojensa kuorrutteen kökkö-vapaaksi luokallani. wink
Reply
POLLIMERI - Joka jäsenen Galluppitaivas

Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces