|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jul 18, 2006 2:03 pm
Omistatko? Millaiset? Mistä? Milloin? Vahvuudet? Jne.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 19, 2006 2:09 am
On. Ja vähänkö vihaan (siis itelläni). Etenkin kun on näkö päässyt taas huonontumaan, niin pitää pitää laseja melkeinpä koko ajan. sad Nää on tällaset Orumin hieman kulmikkaat, joissa violetin/viinipunaisen väriset ohuet sangat. Sain nää 17-vuotiaana, eli on ehtinyt jo nelisen vuotta olla. Ekat lasit. Vahvuus on laseissa nyt -1, mutta pitää kyllä sanoa, että eihän näillä nää enää mihinkään. crying Pitää hankkia uudet. Ottaisin mielelläni sellaset sangattomat linssit, tai sitten ihan piilarit.
Ja laserleikkaus jahka rahaa ja näön huonontuminen pysähtyy.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 19, 2006 3:13 am
Vission "suklaanruskeet" puolihengettömät, eli vain ylhäällä kehys, ja tietty sivuilla, vahvuudet taitaa olla vasemmassa +1,25 ja oikeessa +1,20 tai jotai sellasta, kaukolasit kuitenki... joskus talvella piti ottaa lasit ja nää oikeestaan käy mun imagoon...ihan jees siis, ainoo vaan että nää on aina ihan likaset kun sorkin kaikkee...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 19, 2006 4:47 am
joo omistan razz Vahvuus -1,75 ja merkki Dkny. Hailakan violetit sisältä sinertävät biggrin siis hengelliset on vaik hengettömiä haluaisin heart Lasit mulla on ollu jo kohta kaksi vuotta :S
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 19, 2006 5:12 am
NordicDream Vission "suklaanruskeet" puolihengettömät, eli vain ylhäällä kehys, ja tietty sivuilla, vahvuudet taitaa olla vasemmassa +1,25 ja oikeessa +1,20 tai jotai sellasta, kaukolasit kuitenki... joskus talvella piti ottaa lasit ja nää oikeestaan käy mun imagoon...ihan jees siis, ainoo vaan että nää on aina ihan likaset kun sorkin kaikkee... Plussa taitanee olla lähinäköön.. (korjatkaa mua jos oon väärässä)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 19, 2006 5:17 am
mää en yhtää muista miten ne menee ne jutut joten saatan hyvinkin olla väärässä mrgreen tiedän vaa että näillä laseilla nään paremmin kauas ja kun nään paremmin ni ei tuu pää kipeeks...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 19, 2006 11:35 pm
NordicDream mää en yhtää muista miten ne menee ne jutut joten saatan hyvinkin olla väärässä mrgreen tiedän vaa että näillä laseilla nään paremmin kauas ja kun nään paremmin ni ei tuu pää kipeeks... En miekään varmuudella muista. wink Mulla tulee pää kipeäksi lähinnä lasien pitämisestä. Kun tuntee, että on lasit tossa nenällä, ni tulee jännitettä tohon kulmien väliin, ja sit alkaa vähän särkee. Yksi syy, miksi en tykkää pitää laseja. wink Sama tulee myös aurinkolaseista.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jul 20, 2006 6:15 am
Myönnän omistavani silmälasit. Ensimmäiset lasini sain kun olin neljännellä luokalla, eli vuonna -94. Silloin käytin niitä vain lukiessani. Vuotta myöhemmin piti jo alkaa käyttämään laseja ihan koko päiväisesti. Nyt 12 vuotta myöhemmin tilanne on seuraava: Molemmissa silmissä -3,5 sekä hajataitteisuutta vasemmassa -3,5 ja oikeassa -3,25 = -7 molemmissa silmissä.
Kehykset ovat 3 vuotta sitten hankitut mustat Emporio Armanit. Muodoltaan suorakulmiomaisen soikeat. Linssit on likaiset melkeenstä 24/7, sillä olen aika laiska pesemään lasejani.. rolleyes
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 22, 2006 1:05 am
En omista, mutta tarvitsisin. Autolla ajaessa ja televisiota katsoessa (lähinnä tekstitystä) tarvitsisin... sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jul 22, 2006 11:54 am
Mulla ei ihan vielä ole tarvetta laseihin...mutta kun joutuu näpertämään tietokoneen ääressä niin paljon että en kyllä ihmettele jos ne jossakin vaiheessa pitäisi hankkia. sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 24, 2006 8:01 pm
-1.75 molemmissa silmissä ja laseissa on vielä jotain hajataittokorjausta tms. Miinushan tarkoittaa likinäköisyyttä, ja plussa kaukonäköisyyttä.
Silmälaseistani en kyllä mitään detaileja muista, ku on tullu pidettyä piilareita melkeinpä vuosi nyt päivittäin.
Pitäisi täältä Hong Kongista ostaakin uudet lasit, ku ovat täällä yli puolet halvempia ku Suomessa. Kaveri osti juuri lasit ja makso niistä vaan 150€. Toimitus oli suoraa hotellille saman päivän aikana vielä.. ah, palvelua! rolleyes
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 5:44 am
ööö, eli siis jos silmässä on miinusta, ni on likinäköinen, eli ei nää kauas, eli sillon laseissa on plussaa, jotta näkö korjaantuu nollaksi, vai onko laseissa miinusta ja silmissä ei oo mitään miinuksia tai plussia, vai silmissä on plussaa ja mitä missä milloin meen sekasin! xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Jul 31, 2006 2:31 pm
Omistan. Mustat nämä.. En osaa enempää selostaa ulkoisista olemuksista biggrin Taitavat olla kolmannet sankani nämä. Linssejä uusittu enemmänkin. Sain (?) silmälasit joskus kahdeksan vuotta sitten ykkösluokkani jälkeen. Ikävää. emo Vahvuuksiakaan en muista. Tuossa talvella minä sain taas vahvemmat.. Varmaan joku -4 tai -5. Enpä ole varma.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Aug 01, 2006 9:25 am
Nyt taitaa olla -1 ja -1.25 tai jotain. Näkö kummasti parentui kun huomattiin että mun näkö olikin parempi kuin oli luultu, ja sieltä löydettiin syy mun päänsärkyihin.
Orumin ovat, ja kolmannet. Tyylikkään mustat ja sopivat minulle, muille liian vinot. 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Aug 06, 2006 4:25 am
pari vuotta sitten hankitut ensimmäiset lasini, vahvuus -1 eli pidän päässä paitsi pitkään lukiessa.
Muoto on tämmöinen... jännä, väri ihmeen ruskea. Aika pienet. Kokeilin kyllä jättilaseja, mutteivat pärstääni sopineet... emo
Varsin pienipäinen taidan olla, kun ei lasit pysy päässä vaikka sangat on väännetty 90 asteen kulmaan eikä melkein kenellekään muule mahdu päähän... sweatdrop
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |