Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Minnen Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 6 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Newberg
Captain

PostPosted: Thu Nov 09, 2006 2:54 am

Vad är erat bästa rollspels minne?

Jag är kluven mellan min drakar och demoner karaktär när han slåss med sjömonstret eller min drakar och demoner karaktär när han hoppar ut på båten från ön med trollen.

Finns en hel del roliga rollspelsminnen med Ante som spelledare också men frågan är om de är bra eller mest tragiskt roliga.

Vi måste förresten få ante att skaffa Gaia!!!
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 5:14 am

Min karaktär i All Flesh! Specielt hans mördar maskin.

Eller när min karaktär i Wheel of Time började loota Nikes saker efter att han varit nära på att dö och sedan när jag var klar gick jag och lootade världshuset som vi var i på en massa olika saker.

Det finns ju en hel del minnen med Ante som spelledare men de sakerna var ju bara helt sjukt oftast, som när vi slaktade hyggelmonster, varulvar, lamior och mycket mer på löpande band.

_MFKR_
Crew

Feints-

PostPosted: Thu Nov 09, 2006 5:14 am

Ja du, det var en svår. Har haft några magiska ögonblick i mina dagar. Men efter ett noggrannt övervägnade måste jag nog säga att det roligaste jag haft med en karaktär är nog min fotograf Mick Davies i All Flesh.
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 6:25 am

Kult + Bergstöm = Det bästa någonsin

nilP

Qvark

PostPosted: Fri Nov 10, 2006 1:57 pm

Mitt bästa minne är när jag kedjade fast Mattes karaktär i en Zombie med en kätting i Allflesh. twisted
PostPosted: Fri Nov 10, 2006 3:23 pm

Men mitt första och stakaste minne är dock när vi spelade Neotech hos Pujja och Nils säger tyst. "Jag skjuter scheriffen." och Dennis säger. "Ja, slå om du träffar." Och det hela slutar med att Nils skjuter scheriffen genom hjärtat, bilen krockar, jag blir lite avskrap på vägen och Nils ben sticker upp mellan två bilar.^^

Qvark

_MFKR_
Crew

PostPosted: Sat Nov 11, 2006 8:11 am

Qvark
Men mitt första och stakaste minne är dock när vi spelade Neotech hos Pujja och Nils säger tyst. "Jag skjuter scheriffen." och Dennis säger. "Ja, slå om du träffar." Och det hela slutar med att Nils skjuter scheriffen genom hjärtat, bilen krockar, jag blir lite avskrap på vägen och Nils ben sticker upp mellan två bilar.^^

Jo det var roligt. Det enda problemet under det mötet var ju att jag kom dit senare och när jag var 10min ifrån Sollefteå ringde jag och fick till svar att alla skulle komma ned å möta mig. 30min senare blir jag upphämtad av Puja som säger att det har dragit ut på tiden, 1 timme efter det så gick alla ner på stan och käkade.
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 8:30 am

Hehe ja du fick typ spela 2 timmar eller nått. ^^

Qvark

_MFKR_
Crew

PostPosted: Sat Nov 11, 2006 9:20 am

Var det inte mer än så... komer inte ihåg riktigt razz
PostPosted: Sat Nov 11, 2006 1:00 pm

Jo Jo men det är så mycket mer. biggrin

Qvark

nilP

PostPosted: Mon Nov 13, 2006 3:14 am

Qvark

razz

de flesta riktigt starka minnen jag har är från tiden innan den nya nördgruppen. Som sagt kult möten med bergström alla var underbart bra.

Shadowrun med Lars som Sl har jag pratat en del om, och ja de va några utav de bästa spel möten jag någonsin haft. Mycket metal gear aktigt utav mig på dom mötena. Så underbart när vi av misstag lyckas väcka en uråldrig drake som tar över tokyo åt yakuzan.

Eon med min underbara missla Dimma. En av de få karaktärerna som jag pansionerat. Helt underbar att spela. Blev enormt deprimerad när jag trodde den skulle dö. Och otroligt glad när vi lyckades med otroliga saker.

Nice minne som SL var när jag bet lars i handen ^_^
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 8:20 am

Hehe. Jo kan förstå det. Att börja med ett gäng noobs igen efter ett riktigt 1337 lag måste ha varit svårt. : )

Qvark

nilP

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 3:55 am

Qvark
Hehe. Jo kan förstå det. Att börja med ett gäng noobs igen efter ett riktigt 1337 lag måste ha varit svårt. : )

HA HA jao jävligt jobbigt tills du kom med wink wink wink
xd
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 7:36 am

Har många sköna minnen från WoT. Involverar mest nicke som kör det för sig xp .

Följer med en väldigt skum person in i en mörk gränd av fri vilja.
Dödar en väldigt skum person på ett spektakulärt sätt mha kraften på öppen gata samt tar ihjäl en innocent bystander.
Berättar för en besättning Tairener att han är Aes Sedai.
Visar en besättning Athan miere att han är Aes Sedai genom att lyfta upp Dennis i luften.

Bara för att nämna några saker ^^

Newberg
Captain

TheGoblin
Crew

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 9:29 am

DEN HÄR TRÅDEN ÄR SADISTISKT OND!
Och med det konstaterandet ska jag börja rabbla upp a buttload of memories!

- "Det Konstiga Bondehuset" i All-Flesh. Jag tror nästan att vissa där blev lite rörd. Det kan inte ha varit lätt för Nils, Jonas och Nicke när de var där nere. Jag menar... den lilla flickan där nere... förtjänade hon verkligen att dö? Starkt minne. Men hela All-Flesh kampanjen var ett starkt minne i sig! Jag menar, kom igen Jonas, var det verkligen så smart att gå ut ur bussen? wink
"Den går inte att öppna utifrån, är du säker på att du går ut?"
"Jadå"
"Är du sääääker?"
"Lugnt!"
*suck, rolls some dices and makes s**t up*

- Cedric Keefe och hans evinnerliga kamp med att inte förstöra sin familj!
Cedric: "Hej älskling, jag kommer nog bli lite sen ikväll."
Wife: "Cedric, hur är det fatt? Vad gör du?"
Nicke: "ZOMBIES GENOM GOLVET! ZOMBIES GENOM GOLVET!"
Cedric: "Ehm... det uppstod ett problem. Gängkriget spårade ur en smula."
Wife: "Men älskling, vad händer? Du gör mig orolig!"
Lejon: "GE MIG EN PISTOL! PISTOOOL!!"
Nicke: "AKTA FÖNSTRET! CEDRIC, FÖR FAN, BARRIKADERA SKITEN!"
Cedric: "Jag måste gå. Hälsa lillan att jag älskar henne!"
Wife: "Men..."
*tuuuuuuuuuuuut.....*

- Shadowrun. Autobahn och Kai Chidae. Har svårt att räkna alla coola scener med den sistnämnda, eller alla nära-döden-upplevelser med den förstnämnda rofl

- Wheel of Time. Hur kan man någonsin glömma ekorrarna ("NEEEEJ! ALL VÅR DYRA LAST! FÖRBANNADE EKORRAR!") eller min "beundrarinna"? Seriöst, hur många karaktärer i NÅGON kampanj har varit nära att dö p.g.a ett fall ifrån ett höloft, som han klättrade upp i för att gömma sig från en till synes vacker och rik kvinna som avgudar honom?
-----------------------
EDIT:

- Three Species! Erkänn, flickor, vi har haft ganska kul med det wink . Mmm... aaaah.... paniken....
Reply
Arkiv

Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 6 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces