Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Magic Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 6 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Newberg
Captain

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 5:42 am

Nån som har en lek de skulle vilja visa upp? Kanske få lite tips och råd på vad du kan göra för att förbättra den? Släng upp den här då så ska vi se vad vi kan göra!!

Jag kan kickoffa med mina Gruul lek!

Creatures x28
2x Birds of Paradise
1x Borborygmos
3x Dryad Sophisticate
4x Kird Ape
1x Rumbling Slum
4x Scab-Clan Mauler
4x Skarrgan Pit-Skulk
4x Streetbreaker Wurm
1x Ulasht, the Hate Seed
4x Wild Cantor

Enchantments x8
4x Beastmaster's Magemark
4x Seal of Fire

Artifacts x3
2x Gruul Signet
1x Gruul War Plow

Instants x4
4x Wildsize

Lands x17
8x Forest
6x Mountain
2x Skarrg, the Rage Pits
1x Stomping Ground

Sideboard x15
1x Bottled Cloister
4x Fencer's Magemark
1x Hit // Run
1x Leyline of Lifeforce
1x Loaming Shaman
1x Needle Storm
3x Pure // Simple
2x Savage Twister
1x Shard Phoenix
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 12:30 pm

Fan vad jag saknar Magic, blir nästan inte något nu för tiden eftersom småttingarna bara har lektion hela tiden razz

Eftersom jag inte har några av mina lekar i närheten eller kommer ihåg deras decklist får jag börja med att komma med några förbättringsförslag/tips på kort från timespiral till Gruulen.

Grönt:

Stonewood Invocation: Grymt bra instant som ser till att ens varelse blir en så gott som odödlig slaktarmaskin resten av rundan.

Spectral Force: Alla timmyspelares våta dröm razz

Greenseeker: Så gott som alltid ett bra kort, leta länder om du manatorskar, tunna ut leken om du drar en massa länder.

Krosan Grip: Ett bra kort att ha i brädan om man möter någon lek som förlitar sig på artifacts/enchantments.

Search for Tommorow: När Kamigawa inte längre är T2 så är väl det här och Greenseeker de bästa alternativen för att söka länder.

Verdant Embrace: Denna aura gör vilken varelse som hellst till ett fetto som spottar ut saprolings varje upkeep, enda problemet är att den är svinigt dyr, skulle kunna funka i brädan.

Rött:

Rift Bolt & Sudden Shock: två bra brännspells.

Artifacts:

Lootus Bloom: Det är alltid bra med extra mana och denna funkar bra trots att den tidigast kan komma ut runda 4.

Det var allt för nu, ska se om jag hinner lägga upp en av mina lekar imorgon.

_MFKR_
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 3:45 am

Du glömde och nämna: 2 till BoP och 3 till Stomping Ground razz

Stonewood invocation, spectral force och riftbolt skulle alla passa skit bra i leken, hade jag nån att spela med skulle jag köpa en timespiral box >_<.
Lotus bloom är sexig 3nodding
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 3:50 am

Jag kom bara med kortförslag från TS, plus att farsan stressade mig lite för han skulle skjutsa hem mig och ville att jag skulle skynda mig lite. razz

_MFKR_
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 3:51 am

razz Det tog lång tid som fan att göra Decklistan, eftersom alla jävla kort har URL länk grejjen >_<. Men men, snyggt blev de 3nodding

Fler lekar folk! Fler lekar!
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 3:58 am

Newberg
Lotus bloom är sexig 3nodding

oh ja.

nilP

_MFKR_
Crew

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 9:51 am

Nu kommer äntligen en lek från mig.

G/U Snake Tribal v1.0

Lands x24
Forest x12
Island x11
Gaea´s Cradle x1

Creatures x20
Sosuke, Son of Seshiro x1
Mystic Snake x4
Ophidian x4
Patagia Viper x3
River Boa x4
Sakura-Tribe Elder x4

Instants x14
Brainstorm x4
Accumulated Knowledge x4
Remand x2
Arcane Denial x4

Artifact x1
Urza´s Incubator x1

Enchantment x1
Sylvan Library x1

Detta är den första versionen av leken och den kommer ändras i framtiden (om det blir mer Magicspelande). Leken innehåller fortfarande en del prox eftersom jag vill inte lägga ut en massa pengar om det inte blir så värst mycket mer spelande. De saker jag skulle vilja få förslag om är vad som skulle kunna åka ur leken och mot vad det skulle kunna bytas mot. Har tänkt att dra ned på länder och kontringar och vill byta mot fler djur eller något annat användbart. Notera att de enda djuren som får vara i leken är ormar.

Några ormar jag tror skulle funka i leken:
Ohran Viper: Har ett högt pris men är väldigt hård.
Coiling Oracle: Hans abillity är alltid bra det enda problemet är hans dubbla manakostnad, men när jag har spelat har jag märkt att det brukar inte spela så stor roll.
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 3:32 am

Coolt, ormleken har gått blå/grön nice razz

Coiling oracle är nog en mycket bra idé.

Annars... fan så länge sen jag spelade magic t.t jag återkommer när jag kommer på något!!

Newberg
Captain

_MFKR_
Crew

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 3:37 am

Jo tror det jag också, specielt när jag ska ta ur lite länder. Det roligare är att den känns mer stabil nu som grön/blå än vad den gjorde som monogrön. Har en rätt bra win/loss-ratio med den.
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 3:45 am

Det är bara för att mina clerics varit frånvarande med sitt ägande twisted

Newberg
Captain

_MFKR_
Crew

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 3:52 am

Kanske det biggrin Fast den har funkat bra i både singel- och multiplayer matcher, så jag ska väl vara någorlund nöjd med den.
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 3:58 am

Extra nöjd ska du vara när du spöar småttingar. Hellst ska du hjälpa deras självförtroende genom att skratta högt och peka 3nodding

Newberg
Captain

Feints-

PostPosted: Fri Nov 17, 2006 5:30 am

skratta och peka ^^
PostPosted: Fri Nov 24, 2006 11:48 am

Eftersom att typ alla här spelar eller har spelat magic och att det spelas alldeles för lite nu för tiden, så tänkte jag höra om folk skulle vara intresserade i att delta i ett antal utmaningar som har med Magic att göra, specielt lekbyggande?

Dessa utmaningar skulle i sånna fall ske under en period mellan 1-3 veckor (så att de som inte har konstant tillgång till internet har tid på sig) där man t.ex. ska bygga en valfri t2 tribal lek eller någonting liknande.

_MFKR_
Crew

Feints-

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 4:37 am

visst kan tänkas, men vad skulle det vara för regler då?
Reply
Arkiv

Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 6 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces