Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Forum Snack
Rollspel Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 6 7 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

_MFKR_
Crew

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 5:55 am

Tyckte att det skulle finnas en tråd där alla säger vilket rollspel som de har kört som de tycker är bäst. Det vill säga vilket som har bäst system, setting o.s.v. Alternativen i pollen är de spel som jag vet att vi i gruppen har spelat. Oavsett vad ni väljer skriv gärna varför ni tycker att just de alternativet är bäst.

Personligen tycker jag bäst om Drakar och Demoner, specielt Chronopia delen eftersom jag tycker att det har en av de allra bästa settingsen av alla spel vi har kört och sedan var det roligt att spela. Tyvärr har vi inte kunnat köra det något mer än de gångerna vi körde det hos Green när han bodde i Kramfors, men förhoppningsvis kommer vi kunna köra det igen ganska snart.

Nu är den första pollen till ända och resultatet i omröstningen har ni nu här nedan, Eon, Neotech och BESM fick inga röster och är därför inte inkluderade nedan.
Rollspel[Röster](%)
Drakar & Demoner (alla versioner) [ 2 ] (22%)
Dungeons & Dragons [ 1 ] (11%)
WoD: Werewolf, Vampire o.s.v. [ 1 ] (11%)
Gurps [ 2 ] (22%)
All Flesh [ 1 ] (11%)
Annat [ 2 ] (22%)
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 6:00 am

Jag tycker att Rolemaster borde vara med, visserligen är det bara jag som har kört det men det har ett lättsamt stridssystem och det finns roliga tabeller med criticalstrikes.

allansson
Crew

_MFKR_
Crew

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 6:03 am

Anledningen till att rolemaster inte finns med är att de flesta av oss inte har spelat det och därför har jag även lagt till "annat" alternativet i pollen.
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 6:04 am

Röstade Dungeons and Dragons, men syftar då inte på dess setting utan snarare att det är ett nice och enkelt system.

Vad gäller setting så tar jag självklart WoT men det är för att jag är lite fanboy jag ^^.
Har tyvärr aldrig fått spela WoT själv crying

Newberg
Captain

Lord Hawk

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 6:12 am

Kan ej bestämma mig , har haft kul med många rollspel.
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 6:19 am

Tog annat.

Kult har jag haft roligast med.

nilP

TheGoblin
Crew

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 9:33 am

Men... Gurps. Jag har aldrig spelat Gurps. Ändå har det fått hela TVÅ röster. Ack, så avundsjuk en sundsvallare kan bli på er lyckliga rollspelare cry
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 9:55 am

TheGoblin
Men... Gurps. Jag har aldrig spelat Gurps. Ändå har det fått hela TVÅ röster. Ack, så avundsjuk en sundsvallare kan bli på er lyckliga rollspelare cry

Det som jag har testat av Gurps hittills är bra, men det var bara ett spelmöte. Hoppas att det till helgen gör att man får ett bättre perspektiv.

Tror att Allansson la en röst på det och vad jag har förstått så har han inte spelat alltför många olika rollspel.

_MFKR_
Crew

nilP

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 3:49 am

_MFKR_
Det som jag har testat av Gurps hittills är bra, men det var bara ett spelmöte. Hoppas att det till helgen gör att man får ett bättre perspektiv.

Tror att Allansson la en röst på det och vad jag har förstått så har han inte spelat alltför många olika rollspel.

=O la allanson sin röst på den å inte annat å sa rolemaster !!??
skumt xd
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 11:35 am

TheGoblin

Jadu, men ska du inte komma över hit något den närmaste framtiden då? Då kan du säkert testa Gurps =)

Lord Hawk

Sparvel

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 5:18 pm

Ars Magica
gillar strukturen och systemet
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 4:27 am

jättesvårt... men jag bestämde mig för WoD till slut ^^

Feints-

nilP

PostPosted: Fri Nov 17, 2006 4:29 am

Legions_

jättesvårt... men jag bestämde mig för WoD till slut ^^

Såg att någon röstat på det men kunde inte komma på vem, nu har jag svaret ^_^
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 5:16 am

TheGoblin

Det har ju mechas!! ^^

Feints-

Newberg
Captain

PostPosted: Thu Nov 23, 2006 4:24 am

Kan ju tillägga att jag också älskar white wolves system, men i sanningens namn så har jag använt mig av D&D mycket mer och med stor framgång razz
Reply
Forum Snack

Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 6 7 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces