Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Wrestling. [Barbed Wire, the stuff legends are made off.] Goto Page: 1 2 3 4 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

nilP

PostPosted: Wed Nov 29, 2006 6:26 am

Jag har hållit på å jobbat med (knappt gjort nå) ett Wrestling rollspel ett bra tag nu.

Det är inte på långa vägar klart att köra eller liknande men jag vill gärna ha syn punkter få kanske höra lite gimmick ideer ni har osv.

Settingen overall går ut på att wrestling i denna värld nu inte bara är entertainment utan att många bataljer tex. krig utspelas i ringen.

Wrestling är nu på riktigt och spelarna kommer alltså att spela en ung wrestler som kommer försöka ta sig upp i de stora ligorna och kämpa om pengar ära och också för sitt land (att "kriga" för sitt land är bara unnat de allra bästa)

det kommer finnas många ligor med ännu fler wrestlers och det kommer att innehålla mycket story (de som har sett på wrestling vet vad jag snackar om) story som för det mesta är ganska bombastisk och många gånger ganska "självklar"

mer info kommer när jag kommer på mer. kanske slänger upp en tråd om det men om ni har några synpunkter tar jag gärna emot dem ^_^
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 6:33 am

Skall börja samla ihop en lista med så många moves jag bara kan snart.

Funderar fortfarande på systemet. Det kommer att bli annorlunda, eftersom det skall passa den teatriska upplägget som wrestling har så kommer det att vara väldigt annorlunda.

Jag har dock gjort klart statsen för en vanlig match domare iaf.

Sty: 10
Smi:12
Fys:1
Int: 5
Karisma: 12
Utseende: 10
Syn: 3
Hörsel: 3

(statsen är dock inte satta i sten så man vet aldrig men detta är den randome domarn wink ) (funderar även på att ha grundegenskapen Mod med men jag vet inte riktigt än.)

Här följer lite länkar som kan vara bra att läsa om man känner för det:
Face (Baby-face) Good Guys.
Heel, Bad Guys
Tweener, Neutral people.
Ddessa kan vara bra att läsa då man får lite info om de tre sorternas wrestler antingen good guy, bad guy eller neutral. Under Heel fins också en liste på olika sorters heel man kan vara mycket bra att veta.

Wresling Slang

En nice wiki länk med bra saker att veta en hel del matnyttiga ord.

Attacker
Holds
Aerial
Double Team

Massa attacker. För den som orkar. ^_^

nilP

Feints-

PostPosted: Wed Nov 29, 2006 8:22 am

Kan nog vara ganska kul xP
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 9:34 am

Du vet vad jag säger, så skynda på.

_MFKR_
Crew

nilP

PostPosted: Thu Nov 30, 2006 3:32 am

_MFKR_
Du vet vad jag säger, så skynda på.

Nja skynda på å skynda på i rollspels väg har jag rätt mycket att göra så detta kommer antagligen sakta växa fram
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 6:06 am

Jag har aldrig varit så där jätte intresserad av wrestling, men det är en annorlunda och intressant idé.

allansson
Crew

nilP

PostPosted: Thu Nov 30, 2006 6:10 am

lallanzon
Jag har aldrig varit så där jätte intresserad av wrestling, men det är en annorlunda och intressant idé.

blargh på dig.

skall nog posta några schnidiga wiki länkar imorrn där man kan läsa massa bra saker ^_^
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 6:12 am

Låter som en bra idé Nils

_MFKR_
Crew

nilP

PostPosted: Fri Dec 01, 2006 2:58 am

Har nu uppdaterat andra posten med tre länkar.

Kommer slänga upp fler när jag hittar bra saker att läsa ^_^
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 5:32 am

Jag är gärna med om det körs över internet, även fast jag inte har samma känslor för wrestling som dig. cool

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Mon Dec 04, 2006 5:45 am

Newberg
Jag är gärna med om det körs över internet, även fast jag inte har samma känslor för wrestling som dig. cool

Jao jag har också sagt att jag gärna kör det via nätet om folk känner för det.

Egentligen behöver man inte gillar den formen av underhållning så mycket, det blir ju som en annan sak när man spelar det.

Allansson har ju tex inte kommit att gilla det men han var jävligt intreserad att spela rollspelet.
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 11:34 am

Spelar ingen roll om det spelas över internet eller ej för min del.

_MFKR_
Crew

nilP

PostPosted: Mon Dec 04, 2006 12:45 pm

Tänkte köra vanligt med folk som finns i närheten men ovanlligt för annat folk, då ni helt enkelt får komma från olika länder alt. olika delar av landet ni kommer från (arabien)
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 3:58 pm

Aja, hursomhelst kan du räkna med mig.
Jag är gärna med.
Vi måste ha en "a**l explosion deathmatch" xP

Feints-

nilP

PostPosted: Mon Dec 04, 2006 11:29 pm

Legions_

Aja, hursomhelst kan du räkna med mig.
Jag är gärna med.
Vi måste ha en "a**l explosion deathmatch" xP

jao jao.

fast ingen a**l match, de e ju sjukt.

Jag har bara tänkt att tagit matcher som har körts i WWE eftersom alla spec matcher TNA har gjort suger goats balle.
Reply
Arkiv

Goto Page: 1 2 3 4 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces