|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 2:48 pm
Tråd för att diskutera serietidningar i allmänhet och även dess animerade versioner.
Frågor Vad är det viktigaste för att en serie ska vara bra?
Vilken är eran favorit seriegenre?
Vilken är eran favoritserie
Vilken är eran favorit serieskapare?
Syftar mest på serieversioner, men animerade fungerar också.
Manga tips för "nybörjare": Dragonball Ranma ½ One Piece Naruto
Mera mangatips: Welcome to the NHK
Comic Tips: Sandman
Betyg på anime (Recensioner fins på sida): Black Lagoon (s.3): Lejon 9/10 Ouran High School Host Club (s.4): Lejon 7/10 Tide-Line Blue (s.4): Lejon 4/10
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 2:56 pm
Tar och börjar med att svara på frågorna razz .
Vad är det viktigaste för att en serie ska vara bra? Först och främst vill jag ha en bra story (som med allting annat), men jag vill även ha en någorlunda snygg tecknarstil på serien i början för att komma igång.
Vilken är eran favorit seriegenre? Manga: mer specifikt Shounen (pojkserier)
Vilken är eran favoritserie One Piece
Vilken är eran favorit serieskapare? Stan Lee
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 2:58 pm
Quote: Vad är det viktigaste för att en serie ska vara bra? tja vad säger man story ?? razz Quote: Vilken är eran favorit seriegenre? Superhjältar alt Shonen. Quote: Vilken är eran favoritserie randome Marvel comic dom gör ofta väldigt bra grejer. Måste påsta att hitilts är Sandman något av en personlig favorit också. Quote: Vilken är eran favorit serieskapare?. De flesta som arbetar med Marvel OCH Oh! Great. De serier jag sett av han har varigt väldigt bra (Tenju-Tenge och Air Gear) Jag har också personligen börjat tappa suget för österländska serier, dom är oftast inte så jefla bra och jag föredrar oftast den västerländska kulture. Visst asiaterna är coola osv men de är inte fult friksa eek
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 3:01 pm
_MFKR_ FrågorVad är det viktigaste för att en serie ska vara bra? Jag gillar snyggt gjorda serier, därför mest nya serier. Sen ska det gärna vara mycket action, story är också bra men eftersom man läser en serie och inte en bok så ska de ju gärna utnyttja det grafiska och göra det "häftigt". _MFKR_ Vilken är eran favorit seriegenre? Läser inte så mycket serier. Men tja... Jag gillar väl de som är mer Sci-fi aktiga, tex X-men, Full Metal Alchemist, Tenchi Muyu. _MFKR_ Vilken är eran favoritserie Kan inte påstå att jag har någon. _MFKR_ Vilken är eran favorit serieskapare? Är tyvärr för dåligt insatt för att kunna svara något här. Jag tar samma som Nils wink
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 3:08 pm
Newberg Är tyvärr för dåligt insatt för att kunna svara något här. Jag tar samma som Nils wink bra bra. Våld å Sex till folket !! scream Oh! Great for president!!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 3:09 pm
Hehe, ditt inlägg var inte inne än då jag skrev det men men det verkar ju som om det blev bra ^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 3:12 pm
Newberg Hehe, ditt inlägg var inte inne än då jag skrev det men men det verkar ju som om det blev bra ^^ he he äg. ^_^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 3:13 pm
OH Great!= Fanservicens mästare.
Hans serier är fortfarnde om man bortser från all nakenhet och kråkor.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 3:16 pm
_MFKR_ OH Great!= Fanservicens mästare. Hans serier är fortfarnde om man bortser från all nakenhet och kråkor. fortfarande ... vadå ?? jag skulle gissa på jävligt bra. Han e redigt nice å göra serier ser snyggt ut utavbara schatan. Men hela "fanservice" grejen är ju också det jag inte riktigt gillar med österländskt. vissta han visar faktiskt naket å folk som blir våldtagna osv. men om man istället kollar på Dragon Ball som är en barn serie så tas det upp väääldigt mycket (Ur västerländs synvinkel) "perversa" saker. Å jag blir bara mer å mer less på sådant ju mer jag ser det.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 3:19 pm
Det bästa jag har läst är One Piece, första boken, det är visserligen den enda men den var jävligt bra. biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 3:22 pm
nilP _MFKR_ OH Great!= Fanservicens mästare. Hans serier är fortfarnde om man bortser från all nakenhet och kråkor. fortfarande ... vadå ?? jag skulle gissa på jävligt bra. Han e redigt nice å göra serier ser snyggt ut utavbara schatan. Men hela "fanservice" grejen är ju också det jag inte riktigt gillar med österländskt. vissta han visar faktiskt naket å folk som blir våldtagna osv. men om man istället kollar på Dragon Ball som är en barn serie så tas det upp väääldigt mycket (Ur västerländs synvinkel) "perversa" saker. Å jag blir bara mer å mer less på sådant ju mer jag ser det. jo vissa saker käns väldigt konstiga när man tänker efter till vilken målgrupp den är riktad till. Fast jag läser hellre fanservice än tråkiga serier som Berserk vilken dag som hellst. lallanzon Det bästa jag har läst är One Piece, första boken, det är visserligen den enda men den var jävligt bra. biggrin Du måste väl ha läst någon västerländsk comic, eller har du struntat i att läsa x-men scansen du fått från mig.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 3:23 pm
_MFKR_ jo vissa saker käns väldigt konstiga när man tänker efter till vilken målgrupp den är riktad till. Fast jag läser hellre fanservice än tråkiga serier som Berserk vilken dag som hellst. Jag tror du menar Äckliga serier som Berserk
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 3:24 pm
Newberg _MFKR_ jo vissa saker käns väldigt konstiga när man tänker efter till vilken målgrupp den är riktad till. Fast jag läser hellre fanservice än tråkiga serier som Berserk vilken dag som hellst. Jag tror du menar Äckliga serier som Berserk Jo, men jag vill inte tracka ned på den alltför mycket, första volymen av mangan var helt böglös.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 3:27 pm
_MFKR_ jo vissa saker käns väldigt konstiga när man tänker efter till vilken målgrupp den är riktad till. Fast jag läser hellre fanservice än tråkiga serier som Berserk vilken dag som hellst. Jag kan tro att fanservice funkar lite som wrestling, att när du kommit över hela grejen med att dom skall slå varandra blodiga så tar den udden av sig själv och därför bara blir bra. Så fanservice går hårt åt på sig själv å så fort du kommit över den första chocken så kommer man tyckat att det är bra.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 05, 2006 3:30 pm
nilP _MFKR_ jo vissa saker käns väldigt konstiga när man tänker efter till vilken målgrupp den är riktad till. Fast jag läser hellre fanservice än tråkiga serier som Berserk vilken dag som hellst. Jag kan tro att fanservice funkar lite som wrestling, att när du kommit över hela grejen med att dom skall slå varandra blodiga så tar den udden av sig själv och därför bara blir bra. Så fanservice går hårt åt på sig själv å så fort du kommit över den första chocken så kommer man tyckat att det är bra. Kan nog vara så, har läst och sett ett stort antal manga och anime och brukar knappt reagera på fanservicen om det blir någon. Sedan finns det serier som tar hela begreppet fanservice till sin udd, se bara på Ultimate Hentai Karmen, förutom att fanservicen är riktad åt lite fel håll.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |