Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Terra Goto Page: 1 2 3 ... 4 ... 32 33 34 35 [>] [>>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Newberg
Captain

PostPosted: Thu Dec 07, 2006 2:29 pm

Denna tråd är just nu i
Creation Mode
läs vidare i tråden för mer information

Jag fick just en lysande idé. Helt plötsligt fylldes jag med juvlig inspiration, för min innre blick ser jag fantastiska landskap formas. Städer växer upp, sammhällen kommer till liv. Uråldrig historia skapas, allianser bildas och även bittre tvister!

Om ni alla är intresserade så tycker jag att vi prövar på att skapa en egen värld. Med gemensamma ansträngningar! Vi bestämmer en ungefärlig setting (inget exakt) och sedan får ALLA börja ösa in bidrag. Jag och andra trevliga moddar hjälps åt att sammanställa allting på något vis. Om vi är riktigt ambisiösa så bör vi väl även göra en karta och så kan folk paxa områden på den ("där vill jag skapa ett land" "där ska jag skapa en skog full av varelser").

Om ni vill kan ni ju se det som en slags "lek" där vi spelar gudar som formar vår egen verklighet. Vad tror ni? Låter kanske lite över ambitiöst men jag tror det kan bli roligt ^^

(ursäkta om posten blev lite rörig jag bara kastade ur mig det här så fort jag kom på det men jag tror nog ni förstår innebörden iaf ^^)

Ok här är några saker som bestämts hitills

Världen kommer vara en rund planet i rymden precis som våran värld. Det är en Pangea värld. Dvs en enda kontinental platta. Världens hela timeline kommer att bli mer eller mindre bestämd. Världen kommer ha en skapelse, ett fast antal tidsåldrar, och sedan en undergång. Hur allting händer från skapelsen till undergången kan dock förändras en hel del. Världen har ett fast "öde" men inte fasta "händelser". Världen kommer innehålla flera raser, vilka och hur många är inte bestämt men det kommer förmodligen vara knutet till antalet gudar. Gudarna är vi, alltså >vi<. Det är vi själva som är gudarna som gör världen. Magi kommer variera genom världen historia. Gudarna är mer frikostiga med sina krafter till de dödliga fram till och med slutet av den gyllene åldern. Efter det så ger varje gud krafter till endast en dödlig åt gången, denna person är "utvald". Settingen är steampunk i varierande grad beroende på tidsålder.

Timeline

1|-----2-----|-----3-----|--4--|-----5-----|-----6-----|7

1. Skapelsen
2. Begynnelsen (1:a åldern)
3. Tribal Feeling(2:a åldern)
4. Gyllene åldern (3:e åldern)
5. Krigens & förändringens tid (4:e åldern)
6. Sista åldern (5:e åldern)
7. Förändringen
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 2:38 pm

steam punk, down and dirty, mycket krig, onda människor i makten. som tvingar folk/raser att slåss mot varandra.

En väldigt stor kontinent där två av de dominerande raserna skåss och har slagits på ett enormt slag fält i herrans många år.

nilP

nilP

PostPosted: Thu Dec 07, 2006 2:44 pm

Newberg
Och magi, vi måste ha magi också! JAG VILL HA MAGI!!! ^^

Edit: Men jo steampunk röstar jag också på. Håller dock inte med om down and dirty. Jag röstar på en typ tribal aktig feel. Många klaner som krigar med väldigt primitiva vapen trotts steampunket.

primitiva vapen = ??

flera raser ??
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 2:47 pm

Typ yxor, spjut, båge istället för svärd, lans, armborst.
Läderharnesk eller ingen armor istället för Rustningar eller möjligtvis såna där coola opraktiska fantasy rustningar som typ skyddar en axeln ^^
Kanske brons istället för järn.

MAGIC!!!!!!

Jag föredrar få raser men jag kan acceptera flera raser om många vill det -.- (inte i mitt land dock >_<)

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Thu Dec 07, 2006 2:54 pm

men jag gillar svärd sweatdrop

kanske skall lägga upp frågor i första posten typ:

Setting: SteamPunk2 Resten0
Flera Raser: För1 Mot1
Magi: För1 Mot1

??
PostPosted: Fri Dec 08, 2006 5:56 am

Jag känner mig sugan på en Pangea värld, nån som är med mig?

MAGI!!!!!!

Newberg
Captain

Newberg
Captain

PostPosted: Fri Dec 08, 2006 10:36 am

Allmänna parametrar (för att uttrycka mig vetenskapligt) som kan vara bra att bestämma innan vi går vidare och bygger kulturer, länder och enskilda raser är:

1. De fysiska lagarna (magi, plat eller rund jord, dimensioner etc)

2. Den generella geografin. (kontinenter, hav, klimat)

3. Den generella feelingen. (setting, stämmning)

4. Den allmäna floran och faunan (antal intelligenta raser, etc.)

5. En "sann" mytologi (oavsett vad för religioner som uppstår, vad är sanningen bakom världens skapande? hur många gudar finns det? vilka gudar finns det? vad händer när man dör? etc etc.)

Mina åsikter på dessa fem är som följer:
1. Jag villa ha magi, är för ett vanligt fysiskt universum (som vårt) men är ok med alla andra idéer som kan tänkas komma up (tex discworld)

2. Skulle vilja ha en Pangea (dvs en jätte kontinent). Vill gärna ha "extrem" natur, bergen är extremt höga, skogarna är väldigt... skogiga, all natur är en idyllisk representation för sin "feeling". Klimat ska hellst vara extremt föränderligt och även det extremt.

3. Steampunk, tribal

4. Hellst bara människor som "sammhällsbyggande" ras, men jag ser gärna massor med olika "monster" av vilka några kan vara intelligenta.

5. Polyteism, där vi är de olika gudarna smile . Skapelsen är helt enkelt som det är nu, vi skapar världen. Om en av oss skapar något särskilt så är det hans motsvarande Gud som skapar den grejjen.
PostPosted: Fri Dec 08, 2006 2:20 pm

1. Ingen magi. "vanlig" jord. rund.
2. Har gärna en Stor kontinent (som jag sa tidigare) men jag vill helst att det finns mindre öar (typ japan size) runt om.
3.SteamPunk down and dirty. Tänk en ramstein låt människor/raser används som billigarbets kraft i gruvor eller som kött påsar på slagfält. Världen håller på att översvämmas av smog och liknande. Naturen mår inte bra.
4.Flera raser, kan vara som i STrek att alla är humanoider men jag ser helst flera raser.
5.Visst kan hålla med Robin att "vi" skall vara "gudar" skoj påminner en del om dennis god like.

nilP

nilP

PostPosted: Fri Dec 08, 2006 4:08 pm

Newberg
nilP
1. Ingen magi. "vanlig" jord. rund.

Vad är din inställning till spirits och folk som har kontakt med dessa då? (druider & schamaner)
Och/eller präster med mer direkt kontakt med gudarna? (dvs att de får powers från gudarna)

nilP

2. Har gärna en Stor kontinent (som jag sa tidigare) men jag vill helst att det finns mindre öar (typ japan size) runt om.

Det är precis det pangea innebär.

nilP

5.Visst kan hålla med Robin att "vi" skall vara "gudar" skoj påminner en del om dennis god like.

Jo, jag tänkte väldigt mycket på det jag med ^^

Vissta kan shamaner finnas dvs präster men de skall icke ha några förmågor, vissa utvalda kanske anses av gudarna värdiga och därför kan få lite "magi" men extremt få.
Reply
Arkiv

Goto Page: 1 2 3 ... 4 ... 32 33 34 35 [>] [>>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces