Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Byn Cornell, Hjältarnas Ursprung Goto Page: 1 2 3 ... 4 6 7 8 9 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Newberg
Captain

PostPosted: Wed Dec 20, 2006 2:30 am

Tänkte att jag äntligen skulle slänga upp en tråd till detta ^^. Här kan ni diskutera byns historia, settingen, världen. Slänga ut funderingar ni har eller spekulationer ni har om saker och ting. Jag är väldigt frikostig med information, särskilt om det handlar om hur byns fungerar eller settingen eftersom det kan hjälpa er att spela eran karaktär.

Den generella settingen är: Keltiskt inspirerad low Fantasy.

Här kommer en lista över de ävantyr som varit hitills:

Episod 1: Nattens Varelser
Spelare:
Nils, som Rory McDooley
Matti, som Devnet McNevan
Sammanfattande ord: Uppväxt, Horror, Hämd.

Episod 2: Krig och Hämd
Spelare:
Nils, som Daigh McDooley McDara
Allansson, som Anrai McDagon
Sammanfattande ord: Uppväxt, Resa, Krig, Återkomst, Upprättelse

Episod 3: Nordanvinden
Spelare:
Nils, som Conchobar McDooley McDara
Lejon, som Rooney McAlister McArtian
Allansson, som Ailin McDagon
Sammanfattande ord: Uppväxt, Död & Sorg, Uppdrag, Magi, Seger, Hemkomst, Häxa.

Episod 4: Träskets Dimmor
Spelare:
Nils, som Gilroy McDooley
Lejon, som Cahan McAllister
Allansson, som Torin McDagon
Matti, som Egan McDooley
Sammanfattande ord: Uppväxt, Väktarna gör upp, Uppdrag, Träsk, Möte med Häxa, En mysig tid i en stuga, Sanningen, Hemkomst, Avfärd...?

Episod 5: Öga för Öga
Spelare:
Nils som Daigh McDooley
Allansson som Farin McDagon
Matti som Eidan McDooley
Ante som Connor McAllister
Sammanfattande ord: Uppväxt, skuld betalas, dröm, uppdrag, tempel & stenväktare, blodets potential, åter hem, krig...

Episod 6: Tand för Tand
Spelare:
Nils som Daigh McDooley
Allansson som Farin McDagon
Matti som Eidan McDooley
Lejon som Connor McAllister
Sammanfattande ord: Krig, Ruin & Eldväktare, Krig, Demon dräpar runa, En massa annat, Fight mot Mephistioles, Torin dör, Ritual stänger demoner ute ur världen.

Som ni ser så har jag lämnat ut i stort sett ingen info om tidigare spelmöten. De som varit med tidigare får berätta om sådant som hänt om de vill. Det gör inget. Men jag berättar inget ^^.
PostPosted: Wed Dec 20, 2006 2:31 am

Alla som har varit med i någon tidigare Episod har alltid förtur på att vara med igen.

Systemet är "typ" D&D. Hitills så har jag brytt mig väldigt lite om regler, förutom vid nödvändiga tillfällen (tex om man slåss).

Ni kan fråga om precis vad som hellst, men vissa saker kommer jag inte svara på. Det skadar dock aldrig att pröva ^^

Jonas får inte fråga saker. (skämt wink ) nä seriöst fråga inget jonas!

4 spelare är maxet i alla äventyr, såvida inte speciella omständigheter gäller. Och de kommer de aldrig att göra så 4 är maxet! ^^

Det är okej att metagame tänka under uppväxten men bara till en viss del. Okej om eran kraktär hugger lite extra ved för att bygga styrka men börja inte gå runt och försöka hugga huvudet av älgar bara för att bli bra me svärd eller nått razz

Uppväxttiden är inte bara karaktärsskapande, det är också rollspel. Så var inte rädda för att rollspela under uppväxten! Försök dessutom vara väldigt "på" då vi kör den delen. Är ni tröga kan den ta väldigt lång tid *glor på Allansson*.

Om ni kör för första gången så ha inte alltför höga förväntningar. Äventyren är ofta väldigt korta och enkla. De är mer menade att försöka förmedla någon sorts känsla eller konfrontera karaktärerna med något sorts val. Försök bara leva er in i er karaktär och agera naturligt så blir allt skitbra ^^

Newberg
Captain

_MFKR_
Crew

PostPosted: Thu Dec 28, 2006 6:14 pm

Vill bara säga att det var väldigt kul och vill vara med på nästa spelomgång av byn också!
PostPosted: Fri Dec 29, 2006 4:13 am

Bra omgång !!
känndes dock anorlunda gentemot alla andra omgångar.
Känndes som det vi faktiskt gjorde var så lite tid av våra karaktärers liv. Vi förändrades inte så mycket som personer, den stora förändringen hände ju under uppväxten, de andra omgångarna så har vi förändrats väldigt mycket.

Men men en schysst omgång (som alltid i byn), jag ser fram emot nästa möte ^_^

när har du lov robin ?? ninja

nilP

Reply
Arkiv

Goto Page: 1 2 3 ... 4 6 7 8 9 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items