|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 20, 2006 2:30 am
Tänkte att jag äntligen skulle slänga upp en tråd till detta ^^. Här kan ni diskutera byns historia, settingen, världen. Slänga ut funderingar ni har eller spekulationer ni har om saker och ting. Jag är väldigt frikostig med information, särskilt om det handlar om hur byns fungerar eller settingen eftersom det kan hjälpa er att spela eran karaktär.
Den generella settingen är: Keltiskt inspirerad low Fantasy.
Här kommer en lista över de ävantyr som varit hitills:
Episod 1: Nattens Varelser Spelare: Nils, som Rory McDooley Matti, som Devnet McNevan Sammanfattande ord: Uppväxt, Horror, Hämd.
Episod 2: Krig och Hämd Spelare: Nils, som Daigh McDooley McDara Allansson, som Anrai McDagon Sammanfattande ord: Uppväxt, Resa, Krig, Återkomst, Upprättelse
Episod 3: Nordanvinden Spelare: Nils, som Conchobar McDooley McDara Lejon, som Rooney McAlister McArtian Allansson, som Ailin McDagon Sammanfattande ord: Uppväxt, Död & Sorg, Uppdrag, Magi, Seger, Hemkomst, Häxa.
Episod 4: Träskets Dimmor Spelare: Nils, som Gilroy McDooley Lejon, som Cahan McAllister Allansson, som Torin McDagon Matti, som Egan McDooley Sammanfattande ord: Uppväxt, Väktarna gör upp, Uppdrag, Träsk, Möte med Häxa, En mysig tid i en stuga, Sanningen, Hemkomst, Avfärd...?
Episod 5: Öga för Öga Spelare: Nils som Daigh McDooley Allansson som Farin McDagon Matti som Eidan McDooley Ante som Connor McAllister Sammanfattande ord: Uppväxt, skuld betalas, dröm, uppdrag, tempel & stenväktare, blodets potential, åter hem, krig...
Episod 6: Tand för Tand Spelare: Nils som Daigh McDooley Allansson som Farin McDagon Matti som Eidan McDooley Lejon som Connor McAllister Sammanfattande ord: Krig, Ruin & Eldväktare, Krig, Demon dräpar runa, En massa annat, Fight mot Mephistioles, Torin dör, Ritual stänger demoner ute ur världen.
Som ni ser så har jag lämnat ut i stort sett ingen info om tidigare spelmöten. De som varit med tidigare får berätta om sådant som hänt om de vill. Det gör inget. Men jag berättar inget ^^.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 20, 2006 2:31 am
Alla som har varit med i någon tidigare Episod har alltid förtur på att vara med igen.
Systemet är "typ" D&D. Hitills så har jag brytt mig väldigt lite om regler, förutom vid nödvändiga tillfällen (tex om man slåss).
Ni kan fråga om precis vad som hellst, men vissa saker kommer jag inte svara på. Det skadar dock aldrig att pröva ^^
Jonas får inte fråga saker. (skämt wink ) nä seriöst fråga inget jonas!
4 spelare är maxet i alla äventyr, såvida inte speciella omständigheter gäller. Och de kommer de aldrig att göra så 4 är maxet! ^^
Det är okej att metagame tänka under uppväxten men bara till en viss del. Okej om eran kraktär hugger lite extra ved för att bygga styrka men börja inte gå runt och försöka hugga huvudet av älgar bara för att bli bra me svärd eller nått razz
Uppväxttiden är inte bara karaktärsskapande, det är också rollspel. Så var inte rädda för att rollspela under uppväxten! Försök dessutom vara väldigt "på" då vi kör den delen. Är ni tröga kan den ta väldigt lång tid *glor på Allansson*.
Om ni kör för första gången så ha inte alltför höga förväntningar. Äventyren är ofta väldigt korta och enkla. De är mer menade att försöka förmedla någon sorts känsla eller konfrontera karaktärerna med något sorts val. Försök bara leva er in i er karaktär och agera naturligt så blir allt skitbra ^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Dec 28, 2006 6:14 pm
Vill bara säga att det var väldigt kul och vill vara med på nästa spelomgång av byn också!
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 29, 2006 4:13 am
Bra omgång !! känndes dock anorlunda gentemot alla andra omgångar. Känndes som det vi faktiskt gjorde var så lite tid av våra karaktärers liv. Vi förändrades inte så mycket som personer, den stora förändringen hände ju under uppväxten, de andra omgångarna så har vi förändrats väldigt mycket.
Men men en schysst omgång (som alltid i byn), jag ser fram emot nästa möte ^_^
när har du lov robin ?? ninja
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|