|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Dec 25, 2006 11:57 am
En ole mikään maailmaa nähnyt gaialainen, mutta onnistuin näkemään gaian kukoistuskauden tai miksi sitä nyt sitten kutsuukaan. Gaialaisilla oli vähemmän valinnan varaa jos oli köyhä niin sitten oltiin ja kaikki yli tuhannen maksava oli suurimmalle osalle mahdoton unelma. jotain sinne päin. Ja mitä uuden ajan gaialiset tietävät siitä? Tämä ei ole vallankaappaus vaan vilpitön kysymys meille suomenkielen haltijoille, kuinka moni kaipaa vanhaa vaikeaa gaiaa?
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Dec 26, 2006 1:41 pm
En ole täällä pyörinyt kun alkukesästä lähtien, mutta nuo vanhat parrat turisivat tämän olleen aivan loistavaa ajanvietettä. Tuo on muuten ärsyttävää, että kultaa tulee niin helposti, koska kaupan tavarat menettävät hintansa ja hieman vanhempi keräilykaman hinta nousee pilviin.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Dec 27, 2006 12:46 pm
Muistan kun 8,000 henkilöä linjoilla oli paljon... sweatdrop Ja muistan miten 500g oli mielestäni paljon whee
Aijai. Se oli hauskaa silloin. Sealed Envelopeistakaan ei pyydetty kuin se 3-4k... oi ja voi minua kun ei silloin tullut hankittua.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Dec 28, 2006 12:05 pm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Dec 28, 2006 12:08 pm
Inflaatio iskee, kuten todellisessakin maailmassa. xp Ei minua niin häiritse tämä uusikaan.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 29, 2006 4:57 am
Shinrin Minto Inflaatio iskee, kuten todellisessakin maailmassa. xp Ei minua niin häiritse tämä uusikaan. totta. ja vielähän täällä pärjää iloisella meiningillä jee jee biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 29, 2006 7:09 am
Uudessa ja vanhassa on kummassakin hyvät ja huonot puolensa. Itse kuitenkin pidin vanhasta enemmän.
Vanhassa Gaiassa kaikki oli halvempaa, goldia sai tasaisesti eikä vain silloin kun Gaiaan tulee ja n00beja ei ollut yhtä paljon. Foorumit eivät keskittyneet niin yksitoikkoisesti vain goldin keräämiseen vaan keskusteluunkin. Eikä toisaalta goldia tarvinnut niin hamstratakaan - melkein kaikki (jotain ikivanhoja tavaroita lukuunottamatta) oli aina parin päivän tehokeräyksen ulottuvissa.
Uudessa Gaiassa... No, on enemmän porukkaa. Lisää kerjäläisiä, valittajia ja niitä typeryksiä, jotka osallistuvat Avatar Arenalle newbie-vaatteissa. Lisäksi lisää sitä roskasakkia joka tekee niitä IHANIA "guys pick a slave"-topikkeja. Mutta toisaalta, foorumit kulkevat nopeammin, mikä on tietty hyvä juttu.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Fri Dec 29, 2006 9:48 am
Vanhassa vara parempi. Tosin ei uudessakaan valittamista.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jan 04, 2007 12:59 pm
Oli se jotenkin lystimpää taistella tiensä kalleuksien ääreen kun taas nykyisin kaiken saa tuskin vaivaa näkemättä.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Jan 06, 2007 11:46 am
Kerkesin kai nähdä vilauksen tuota ns. kulta-aikaa.
Mutta ei tässä nykyisessäkään ole muuta vikaa kuin juuri tuo inflaatio. neutral
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sun Jan 07, 2007 10:20 am
Luin tässä hiljattain tosi ärsyttävän viestin aiheeseen liittyen enkä enää tiedä haluanko kysellä tästä aiheesta niin positiivisesti.
Ihmiset alkaa käydä jo pelottaviksi vaatiessaan kaikkia uusia aloittamaan nollasta ja olemaa hiljaa kerjäämättä. se on ärsyttävää ja tyhmää mutta samallaistahan se on tuolla ulkonakin!
Gaiassa ihmiset alkaa raivota kun uudet pääsee helpommalla kun vanhemmat. Se on ihan yhtä tyhmää. Kyllähän sitä muistelee ekaa 1000g:tään ja niin eespäin mutta tällänen on tilanne tänään ja sen on joku aiheuttanut. Positiivisuus saattaisi olla paikallaan mutta ei voi mitään. Olkaamme täällä niin kauan kuin voimme, muuta ei voi sanoa.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jan 09, 2007 10:48 am
oi ikävöin sitä, kun sai kirjoittaa osoiteriviin go-gaia crying 1000g oli äärettömän suuri raha ja 10 000 g tähtitieteellinen luku. Ensimmäiset vaatteeni maksoivat 300g hame ja 200g paita ja nykyään 10g saa koko setin kengät mukaanlukien! Lisäksi saa kasan ilmaisia vaatteita, kun taas ennen sai kämäsen peasant dressin (joka on itse asiassa ihana whee )... Aluksi oli vain yksi kauppa, joka oli tooosi outoa nyt kun ajattelee. Gambinon avautuminen oli yhtä juhlaa. Silloin oli myös entinen kantapaikkani, Introduce Yourself, olemassa
ennen Gaia oli kotini ja oikea elämäni...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Apr 07, 2007 12:49 pm
Jaa, Gaia on muuttunut niin paljon. Olin eka kertaa jäsenenä joskus pari vuotta sitten, ja nyt tein comebackin. Onhan tämä Gaian newbie-tuki "vähän" lisääntynyt. (Eih, taas tuommonen pääsiäismuna tuli tuohon pyörimään, eikä se lähe pois! crying ). Nykyään täällä näyttää olevan älyttömästi itemeita, jokka vois saada vaan ostamalla parikymmentä envelopea ja myymällä ne sweatdrop . Gaian perustajat taitaa tienata jonkin verran. Joten se lienee totta inflaatiosta. Jos on inflaatio, tuleekohan lamakin o_O. Gaian 90-luku, huu... eek
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Jun 06, 2007 8:05 am
Ennen sealedin sai hintaan 3000g, nyt hyvä jos 12000g xP Kohta on (tai olisi jo) melkeinpä helpompaa lähettää itse niitä rahojaan gaialle. Ei kärsi, ei osaa, ei kykene.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Mon Oct 29, 2007 6:20 am
Voi harmi. itse en ole ollut silloin gaiassa. sad olisi ollut varmaan silloin hauskaa.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |