Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Veckans frågor. nr3 Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

nilP

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 4:46 am

1: Vad tycker ni om det nya upplägget ??

2: Vad skall vi göra för att öka aktiviteten ??

3: Kan något göras ännu bättre ??

4: Borde någon tråd tas bort ??

5: Borde någon tråd läggas till ??

Kort och gott.

Forumet har nu gjorts om så att man inte behöver gå in på ett sub forum för att se de viktiga trådarna. Eftersom det har varit klagomål på detta. Nu är det så enkelt som det kan bli.

Magic får ligga kvar i underhållning, men om det dyker upp viktiga saker som planar chaos prelle så läggs det upp som announcement i huvud forumet. För där skall alla aktuella frågor läggas oavsett vad de handlar om, för då kan även de som inte är online så mycket se nyheter som har med tex bio gående att göra osv.

Har också kommit upp ett nytt subforum kallat arkiv, detta är till för alla låsta trådar. så fort en tråd låses förs den över dit istället, då slipper vi få konstiga extra sidor utan inehåll osv. I arkiv forumet skall inget skrivas.
Tack till röwas som hade donerat nyligen.

*edit*
De som lydde mit råd och lade in Subforumet som ett bokmärke bör nu göra om det bokmärket så det gäller huvudsidan.
PostPosted: Sun Jan 07, 2007 4:52 am

1. Underbart

2. Sparka på folk

3. Mja, det återstår att se, man kan alltid bli bättre.

4. Noooo!!!!

5. Finns det någon sådan så har jag snart kommit på den och lagt till den wink

Newberg
Captain

_MFKR_
Crew

PostPosted: Sun Jan 07, 2007 5:19 am

1: Najs bajs i lingonskogen.

2: Håller med föregående talare!

3: Inget som jag kan komma på med en gång, men om jag kommer på något senare så kommer jag att säga till.

4: Nej, vi kan ha kvar trådarna!

5: Inte vad jag kan komma på och om man kommer på en så läger man väl upp den biggrin
PostPosted: Sun Jan 07, 2007 11:37 am

1.
Riktigt bra, det vara på tiden. Verkade inte som om den faktiska huvudsidan förut var vidare aktiv. ;]
2.
Vet inte rikitgt faktiskt. Men världsskapandet verkar kunna få lite mer fart på vissa individer.
3.
Vet inte än.
4.
Nja, om jag tycker det så säger jag till.
5.
Samma som 4:an

Feints-

Newberg
Captain

PostPosted: Mon Jan 08, 2007 10:38 am

Ni borde köra igång en ny rollspels grupp eftersom det verkar vara ganska många som inte kan vara med denna månad. Allansson kan kanske köra Q'tuuluu? ^^
PostPosted: Tue Jan 09, 2007 2:37 am

1: Mycket bra, väldigt bra med uppdelningen och allt

2: Bränna upp allihop! (dvs. jag vet inte riktigt)

3: Det kan man väll alltid men jag kan inte komma på något just nu.

4: Nej inte nu när det är uppdelat så bra.

5: Ser inga behov just nu.

Lord Hawk

allansson
Crew

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 3:33 am

1: Det är jättebra, det ser städat ut. Ska jag vara ärlig ser det till och med bättre ut än i gaias officiella startrekguild.

2: Belöna folk som går in med extra guld.

3: Jag vet inte.

4: Alla oseriösa trådar.

5: Inte vad jag vet.
PostPosted: Tue Jan 09, 2007 3:38 am

lallanzon

Varför ska de som är online mer och postar ge dem som inte är online (även fast de har möjlighet) någonting?
De som är online får guld eftersom de postar, svarar på polls och allmänt surfar runt på Gaia. Annars så är spelen ett väldigt lätt sätt att skaffa guld (wordbumb och jigzaw) och kanske ett item här eller där.

lallanzon
4: Alla oseriösa trådar.

Vad är det som klassas som oseriösa trådar?

_MFKR_
Crew

allansson
Crew

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 3:46 am

Oseriösa trådar är såna som handlar om att sparka folk och andra dumma saker. Nu kanske det inte finns sådana eftersom ni har städat upp. Det är bra.
PostPosted: Tue Jan 09, 2007 3:47 am

_MFKR_
lallanzon

Varför ska de som är online mer och postar ge dem som inte är online (även fast de har möjlighet) någonting?
De som är online får guld eftersom de postar, svarar på polls och allmänt surfar runt på Gaia. Annars så är spelen ett väldigt lätt sätt att skaffa guld (wordbumb och jigzaw) och kanske ett item här eller där.

Ah, var det så han menade, förstod inte riktigt vad han syftade på först. Trodde att han menade att vi skulle belöna folk som gav guld till guildet eller nått, vilket typ skulle bli röwas i så fall ^^ "belöna folk som går in med extra guld" tänkte att "gå in med extra guld" faktiskt kan vara en benämning på donatea till guildet xd

Men nej nej, det skulle inte funka, då skulle ju ni inaktiva bli jättefattiga eftersom ett sådant system skulle involvera att vi alla donateade och att guldet sedan delades ut efter aktivitet. Dvs jag skulle bli stenrik ^^.

Newberg
Captain

allansson
Crew

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 3:47 am

Om inte mitt förslag om guld accepteras, har jag inga andra förslag.
PostPosted: Tue Jan 09, 2007 3:48 am

lallanzon
Oseriösa trådar är såna som handlar om att sparka folk och andra dumma saker. Nu kanske det inte finns sådana eftersom ni har städat upp. Det är bra.

Det enda sambandet vi har använt oss av uttrycket att sparka någon är när vi har kommenterat folks aktivitet på detta guildforum, vilket inte är det bästa om jag ska säga det rakt ut.

_MFKR_
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 3:50 am

lallanzon

Det är jag som brukar slänga upp sådana trådar, och det är bara när jag blir frustrerad på inaktiviteten. Sådana trådar ligger endast kvar tills någon kommer online och SER dem. Ni känner enkelt igen en sådan tråd på rubriker som "Hej välkommen, du är dum i huvudet" eller "DÖ!!!!!" eller liknande. Ifall folk dock endast kommer online i 5 sec och kollar en tråd så ser de ju tekniskt sett den inte och då ligger den kvar.
PostPosted: Tue Jan 09, 2007 3:53 am

Newberg
Det är jag som brukar slänga upp sådana trådar, och det är bara när jag blir frustrerad på inaktiviteten. Sådana trådar ligger endast kvar tills någon kommer online och SER dem. Ni känner enkelt igen en sådan tråd på rubriker som "Hej välkommen, du är dum i huvudet" eller "DÖ!!!!!" eller liknande. Ifall folk dock endast kommer online i 5 sec och kollar en tråd så ser de ju tekniskt sett den inte och då ligger den kvar.

lol, de har jag aldrig sett razz Måste vara så att du eller nils tar bort dem innan jag ser dem.

_MFKR_
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Tue Jan 09, 2007 3:56 am

Har egentligen bara varit två sådana trådar, tror nog du såg den första av dem. Det var den då vi tjatade om att folk borde snacka med Niklas, Matti och Allansson om att börja använda forumet. Var ganska länge sen den var uppe. Den andra hette helt och enkelt "DÖ!!!!". Den gjorde jag då jag fick höra att i stort sett hela gänget satt i datasalen men när jag kollade på gaia var det ingen online (utom nils förståss).
Reply
Arkiv

Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces