Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
All Flesh Must Be Eaten[Kampanj namn: FTW][Another Dead Day] Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 6 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

nilP

PostPosted: Tue Jan 16, 2007 11:25 am

Ja All Flesh i all sin prakt.
User Image

Tänkte slänga upp en liten tråd där man kan diskutera detta fantastiska spel samt kampanjen som nilP inom snar tid skall dra igång. Man får själv klart diskutera gamla kampanjer wink

Tex. Dennis skrevs det någon liten story på karaktärerna till förr förra AFMBE äventyret dvs det då vi var på en Mall ?? det var prat om det men vad jag hört så blev det inget, eller ??

Skall väll slänga upp lite hur reglerna funkar senare (när jag får boken) samt vilka till läggs böcker som finns och vilka jag kommer köpa så fort jag får pengar emo

På denna sida finns till höger en tidning som heter The Walking Dead #1
Det är en bra comic som handlar om Zombies (tack till G-Dawg som visade mig den först). Mycket bra tycker jag.
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 11:26 am

Spelare:
[FTW är öppet för ett oändligt antal spelare. Det är bara att anmäla sig så puzzlar jag ihop flera grupper senare.]

Grupp 1: Evergreen
(Kommer att användas av internet spelare)
Robin: Ide Klar

Grupp 2: Applewood
Allanzzon: Ide Klar
Jonas: Ide Klar
Lejon: Ide Klar

Grupp 3: Lakewood
Niklas: Ide Klar
Matti: Ide Klar
Klars: Ide klart

Grupp 4
:
Ante: Inget klart

Staden som Grupp 2 bor i heter nu: Applewood
Stadens borgmästare heter: Harry Wright
Staden är känd för sitt otroligt duktiga hockey lag Colorado Wood-Cutters. (Collage nivå men väldigt framgångsrika), samt för sin fina utbildnings möjligheter och köpcentrat The Wright Mall - "The Wright Way To Shop"

Staden har förnärvarande en liten bostadsbrist men borgmästare Wright har lovat att fixa det, och mycket riktigt så håller det på att byggas ett nytt hyreshus i staden extra stort, där många studenter kommer få plats till våren.

Erat otroliga hockey lag Colorado Wood-Cutters är nu på väg tillbaka efter en otrolig borta match. Ni vanna så klart, med 4-1 två mål av stadens egen goldgosse Gregory Swanson. Alla som bor i Applewood och har någon sorts stolthet för sin stad var och kollade på matchen i O'learys krogen. Det var många där och underbar stämmning som alltid när Wood-Cutters spelar.

Grupp 1 bor i staden: Evergreen

Grupp 3 bor i staden: Lakewood
Staden Lakewood, har också ett museum, ett lite större.

Där skall för närvarande en egyptisk ustställning hållas. Denna kommer sedan efter ca tre månader packas ner och flyttas till Appelwoods museum.

Utställningens huvud atraktion är en "magisk" scarabe i solidt guld, ca 2*1*0.5 dm.

Föremålet hittades 1948 i öknen några dagars resa från Kairo, i en då outforskad ruin.

Bor noterar bor. Hitilts så jobbar/pluggar alla i staden Applewood
Förutom Klars. Som jobbar och bor i Lakewood

Någon mer som skola vara med ?? ??

nilP

nilP

PostPosted: Tue Jan 16, 2007 11:26 am

Tillägg:
1. Spelledar skärm skall dock kolla med Göblin om jag inte kan låna hans ett tag först. Dock så är detta nästa produkt som skall inhandlas.

2. Zombie Smack Down! Denna bok kommer att köpas mest för att jag vill ha inspiration till wrestling rollspelet.

3.One of the living Står en hel del bra saker.

4. Fistful o' Zombies Intresant setting samt att alla AFMBE böcker är nice läsning wink
Archetypes 1
Archetypes 2 Båda skall köpas.

5. Resten.
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 11:28 am

Dennis äger som ZM ^_^ heart <--- detta hoppas jag blir det enda hjärtat i denna tråd om inget är uppätet !!

Antal poster bort tagna: 5
Lejon: 2
Newberg: 1
Jonas: 1
nilP: 1

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Tue Jan 16, 2007 11:43 am

Ser fram emot att få rollspela litet. Nån ETA på när det kommer gå igång?
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 11:46 am

Så fort jag får boken så kan folk börja göra chars.
Jag bör få boken senast torsdag.

*edit*
Och sedan är det bara att köra igång med folk. Jag Allanzzon och lejon kan komma att köra en hel del under eftermiddagarna.

Jag å Robin kan köra via nät.

Och resten får väl säga till när de kan.

nilP

nilP

PostPosted: Tue Jan 16, 2007 12:32 pm

Slängde upp en comic book i första posten, som går att läsa online. Iaf första tidningen wink
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 1:03 pm

--Men för det första finns det plats för mig också?
--För det andra, kommer det att bli mer än en spelomgång för karaktärerna (om dom överlever, xP)
--När ska man snacka med dig om sina idéer?

Feints-

nilP

PostPosted: Tue Jan 16, 2007 1:05 pm

Legions_

--Men för det första finns det plats för mig också?
--För det andra, kommer det att bli mer än en spelomgång för karaktärerna (om dom överlever, xP)
--När ska man snacka med dig om sina idéer?

Det är öppet för ett oändligt antal spelare. Glömde tydligen plutta dit det >.<
Det kommer bli så många omgångar som det behövs för att döda er wink
Skicka PM eller MSNa mig när som helst. Det finns en karta att hämta också. Där kan man få en hel del ideer om yrken osv. Annars e de bara att snacka wink
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 1:09 pm

Låter bra det, jag msnar dig nog, går lite smidigare.

Feints-

nilP

PostPosted: Tue Jan 16, 2007 1:14 pm

Legions_

Låter bra det, jag msnar dig nog, går lite smidigare.

Yes. Första gruppen på tre spelare är klar. Dessa spelare är:
Allanzzon
Lejon
Jonas

Matti och Niklas kommer att vara i en annan grupp.

Robin är själv i en grupp just nu.
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 1:31 pm

I AM NUMBER ONE!!! WOOO!!!

Ska du slänga upp kartan här eller?

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Tue Jan 16, 2007 1:39 pm

Newberg
I AM NUMBER ONE!!! WOOO!!!

Ska du slänga upp kartan här eller?

meh.

Nja veti fan. Får se om det slängs in någon här. Tror inte det eftersom jag inte har en scanner wink
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 2:32 pm

I tråden om kampanjen FTW så finns det nu en lite uppdatering om staden de flesta kommer att vara i.

nilP

Reply
Arkiv

Goto Page: 1 2 3 ... 4 5 6 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas