Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Veckans frågor. nr5 Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

nilP

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 12:53 pm

1. Vilka skall göra något till helgen och vad ??

2. Kan folk som är med på Gurps kolla lokal till det. Jag vet att jonas håller på att kolla. de e bra fortsätt så. Men om han inte kan så bör vi kunna vara någon annan stans.

3. Någon som kan kolla en lokal för DoD6 i feb ??
Antingen 16-18 eller 23-25. Fråga den som har lokalen om datumen och säg att det är de som bestämmer vilken som är bäst för dem.
PostPosted: Mon Jan 22, 2007 1:01 pm

1: Ska preliminärt till Jonas och hjälpa honom när han ska formatera datorn.

2: Jag har ingen möjlighet till att fixa lokal, eftersom jag ska ha Chronopia hemma veckan efter och vill inte att det ska vara allt för mycket här hemma.

3: Är inte med i Dod6 så jag antar att jag inte behöver kolla wink

_MFKR_
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 1:03 pm

Hmmm, antar att mina svar på samtliga frågor är irrelevanta så jag avstår nog från att svara.

Ännu en ny vecka! Visst är det härligt med måndagar? Ny start, friska tankar, friska idéer! Nya uppslag, nya rön, nya projekt! Livet leker... etc etc etc.

Min poäng är: SKRIV PÅ ERA JÄVLA RASER!!!

Sådär då var mitt lilla inlägg klart ^^

Edit* Angående lokaler så kan ni vara hos mig om ni vill.
PostPosted: Mon Jan 22, 2007 1:56 pm

Goblin tycker dessa frågor var för vinklade mot de lokala nördarna. domokun

1. Antagligen lajv i Härnösand, annars plugg eller något, jag vet inte.

2. Nej? sad

3. Nej? sad

TheGoblin
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 1:57 pm

TheGoblin
Goblin tycker dessa frågor var för vinklade mot de lokala nördarna. domokun

1. Antagligen lajv i Härnösand, annars plugg eller något, jag vet inte.

2. Nej? sad

3. Nej? sad

I agree ^^

Å andra sidan är väl just denna tråd lite mer till för dem razz
PostPosted: Mon Jan 22, 2007 2:03 pm

Newberg
I agree ^^

Å andra sidan är väl just denna tråd lite mer till för dem razz

Eller så kan det vara så att jag inte kom på någont vettigt.
Alt det känns som om allt "vettigt" dvs spel tider osv "tas" upp i kalendern.
Eller så är jag bara extremt less på allt nu och kan därför inte komma på något alls och kände mig tvungen att slänga upp en VF på en måndag.
Känns också lite skitsamma om en VF råkar bli lite mer "oseriös".

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 2:16 pm

VF är skitbra för att slänga upp saker som:

BLI AKTIVA ANNARS KOMMER JAG MÖRDA ERA FÖRÄLDRAR!

och andra tomma hot (tommt för att jag hotade deras föräldrar inte för att jag inte skulle göra det twisted )

Mjaja, du kan ju iaf gå och träffa folk irl Nils. Själv så är detta enda länken jag har till Kramfors bor. Du kan ju försöka ana dig till hur frustrerande jag tycker att det är att folk skiter fullständigt i det.

Ok jag ändrar det till "nästan fullständigt skiter i det". Det händer ju att folk är här en och annan gång.
PostPosted: Mon Jan 22, 2007 2:21 pm

va spelar det för roll att jag kan träffa dem irl när det ändå inte händer något.

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 2:31 pm

Det är kul?

Mja, fördelen med att jag kommer till kramfors så sällan är att det alltid händer något när jag kommer ^^
PostPosted: Mon Jan 22, 2007 2:33 pm

jao. Medans om man är här händer det väldigt sällan något.

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 2:38 pm

nilP
jao. Medans om man är här händer det väldigt sällan något.

Coolt, hade det varit Jonas jag snackat med hade det garanterat kommit ett skämt om att "det alltid händer något när jag kommer".

Mja, verkar som om denna veckans frågot redan blivit mer lyckad än förra ^^
PostPosted: Mon Jan 22, 2007 2:39 pm

Newberg
Det är kul?

Mja, fördelen med att jag kommer till kramfors så sällan är att det alltid händer något när jag kommer ^^

Jag kör en high five med Robin i det här ämnet. Folk kan faktiskt träffas och man har möjligheten att hitta på något. Något som Robin och jag inte har.

Dock så är det inte inaktivitet jag klagar på. Inte generellt sett. Men specifikt sett så är det det. Vi har flera som är aktiva, kommer med idéer och förslag och en hel drös som "hänger med". Det jag skulle vilja se är att fler ger uttryck för sina tankar. Alla som rollspelar har en inre bild framför sig när det gäller rollspel, vad just DE tycker är kul. Det är därför jag blir så glad när jag ser någon av de "inaktiva" faktiskt ta initiativ till något.

Men som det ser ut nu är det mest de "aktiva" som tar initiativ och hur intressanta idéer man än har så blir det oftast inte lika spännande som om en "inaktiv" skulle ta initiativ.

Mitt förslag! Tvångsrekrytering av en ovillig spelledare bland er i Kramfors wink

EDIT: Alternativt att en inaktiv som redan har något projekt på gång blir rejält sparkad i kulorna så att han genomför det.

TheGoblin
Crew

nilP

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 2:44 pm

TheGoblin
Mitt förslag! Tvångsrekrytering av en ovillig spelledare bland er i Kramfors wink

EDIT: Alternativt att en inaktiv som redan har något projekt på gång blir rejält sparkad i kulorna så att han genomför det.

Niklas har snackat om att han vill Sla så det komemr antagligen bli av slutet av feb. Tror jag ingen som vet sweatdrop
PostPosted: Mon Jan 22, 2007 2:47 pm

Tror jag ingen som vet vadå? Att han ska SL:a?

TheGoblin
Crew

nilP

PostPosted: Mon Jan 22, 2007 2:50 pm

Tror jag, Ingen som vet.

*edit* Ja.
Reply
Arkiv

Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash