Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
CFTW [slängs tillbaka då klanen återuppstår] Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Newberg
Captain

PostPosted: Wed Feb 14, 2007 2:27 am

Detta är Tråden för våran wc3 klan: Custom For the Win

Här kan allt relaterat till wc3 och till klanen diskuteras.
PostPosted: Wed Feb 14, 2007 2:44 am

Lite Enfos Frågor
1. Vad är det starkaste 4 hero laget om man räknar in användandet av offensiva spells?

2. Vad är det starkaste 4 hero laget med 4 lika heroes om man räknar in användandet av offensiva spells?

3. Vilka är era favorit offensiv combos?

Mina svar
1. Moon Mage, Holy Warrior, Warlock, Bard

2. 4 Warlocks eller 4 Bards.

3. Gillar att köra Uthmor + Cripple tidigt, kör ofta Uthmor + Arhat senare, gillar även Rift + Magic Shield.

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Wed Feb 14, 2007 3:36 am

Newberg
Lite Enfos Frågor
1. Vad är det starkaste 4 hero laget om man räknar in användandet av offensiva spells?

2. Vad är det starkaste 4 hero laget med 4 lika heroes om man räknar in användandet av offensiva spells?

1. vet inte. svårt att säga men tädet är en bra tank, (tål+bakelds aura+acid bomb) Firepandan är bra men det blir bara sämre efter nightmare och den tål inte lika mycket som en renodlad tank. Så jävla svårt å komma upp med ett ultimat 4 team. Lägg hellre upp en tråd vilken är eran favvo hero.

2. Skulle säga 4 Warlocks, för de gör så oooerhört mycket skada ibörjan.

3. Backfire ödlan. Så jävla coolt att döda blooddancers ^_^
PostPosted: Wed Feb 14, 2007 3:45 pm

Newberg
Lite Enfos Frågor

1: Svårt att säga... men en Holy Warrior eller Ek som Tank, en Warlock och 2st som har mass kill skulle kunna funka.

2: 4 Warlocks!

3: Har ingen speciell favorit, men det e alltid kul att se 2st Uthmor + 2st Stuns (Warlocks FTW!) på 1a vågen, kanske inte det bästa men det va fanimej kul biggrin .

_MFKR_
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Thu Feb 15, 2007 9:22 am

Level 61 Temple Guardian på The Black Road.
PostPosted: Mon Feb 19, 2007 3:23 pm

Newberg
Lite Enfos Frågor

1.
... hmm...
Main Tank = Footman.
Damage = Gisella.
Damage = Moon Mage
Support = Bard.

Kanske inte det bästa teamet, med tanke på att de "bara har en tank" men de borde klara sig hyfsat om tanken dör så länge MM och Spam-b***h är vid liv. ^^

2.
4 Warlocks, 4 Hypnotists som går Prediction. ^^

3.
Gillar definitivt Darkrift + Arhat på casters/range/ support

Feints-

nilP

PostPosted: Wed Feb 21, 2007 1:11 am

skulle påstå att Gisela är mer suport än faktiskt damage. Visst hon gör ok skada med spam i början men eftersom blir hennes spam mest bra för stunnen.

Men hon är nice vixket fall wink
PostPosted: Wed Feb 21, 2007 3:49 am

Har börjat jobba på en TD, har gjort klart terräng och de flesta triggers. Har bara några få triggers kvar sen behöver man "bara" fixa alla torn och vågor.

Newberg
Captain

Newberg
Captain

PostPosted: Thu Feb 22, 2007 8:06 am

PostPosted: Thu Feb 22, 2007 11:19 am

Har börjat göra en TD.

Är typ färdig med alla grund triggers och terräng. Behöver bara snygga upp scoreboarden litet, snygga till terrängen litet och kanske snygga till triggersen med lite bättre sortering och kommentarer så att andra förstår vad jag gjort. Sedan behöver man "endast" göra tornen och wave creepsen. Det är dock jävligt enkelt men tidskrävande.

Alla inspirationsförslag eller gärna en hjälpande hand eller två skulle vara uppskattade.

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Sun Feb 25, 2007 4:40 am

Jag skulle gärna hjälpa dig men jag kan inget och har inte tillgång till stuff =P

dock så kommer jag senare prata med dig för jag vill verkligen lära mig göra bra stuff i wc editorn. Man kan som göra rätt mycket nice stuff ^_^

ninja
PostPosted: Tue Feb 27, 2007 7:53 am

Det är ganska enkelt. Jobbigaste biten är att veta vart man ska hitta den sortens funktion man behöver i trigger editorn. Samt att det kan vara lite klurigt att veta vad som gör vad i object editorn i början. Terräng är iaf en piece of cake.

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Tue Feb 27, 2007 11:05 pm

Newberg
Det är ganska enkelt. Jobbigaste biten är att veta vart man ska hitta den sortens funktion man behöver i trigger editorn. Samt att det kan vara lite klurigt att veta vad som gör vad i object editorn i början. Terräng är iaf en piece of cake.

Jaop men du drog som upp två saker som var lite jobbiga wink

Eftersom du håller på med ett CFTW relaterat projekt hade jag hoppats kunna starta ett också.

Iaf har du kommit någonvart med tornen för varje lag ??

vad kommer lagen att heta osv ??
PostPosted: Wed Feb 28, 2007 2:43 am

nilP
Newberg

Jaop men du drog som upp två saker som var lite jobbiga wink

Eftersom du håller på med ett CFTW relaterat projekt hade jag hoppats kunna starta ett också.

Iaf har du kommit någonvart med tornen för varje lag ??

vad kommer lagen att heta osv ??

Problemet är att jag kommer plugga en hel del både den här och nästa vecka. Så jag har inte gjort nå mer på kartan.

De lag jag kommit på hitills: Hero Towers, Mercenary Towers

Hero Towers är alla hjältar som man kan "uppgradera" för att de ska gå upp i level. Huvudbyggnaden kommer vara en gående shop som både bygger tornen och säljer items till dem.

Mercenary Towers kommer bestå av torn från alla andra lag. Dock inte kopior utan "mercenary versioner" av dem.

Andra idéer som jag funderar på är:
Energy Towers, ett lag som har ett myclet billigt torn som "ger kraft" till de dyrare tornen.
Assassin Towers, en mix mellan tech towers och poison towers i andra TD's.
Arcane Towers, ett lag som bara har en sorts torn och sedan kan köpa spells till var och ett av tornen samt uppgradera deras mana och lite stuff.
Summon Towers, ett lag vars torn summonar gubbar av olika slag.

Newberg
Captain

Newberg
Captain

PostPosted: Fri Mar 02, 2007 3:58 am

När ni spelar något på wc3 skulle ni då kunna skriva detta mot slutet av spelet innan folk börjat lefta:

If you like playing custom games like Enfos, Dark Deeds and everything else: Come to channel Clan CFTW and join a clan of custom lovers that play frequently!

Eller något liknande. Invita alla som verkar shyssta. Ifall någon visar sig vara ett svin så går det alltid att kicka honom senare. Det får plats sammanlagt 100 pers i en klan så än har vi mycket med plats.

Invita inte Ac's för folk som redan är i klanen. Dubbleter av Ac's från samma person är inte tillåtet!
Reply
Arkiv

Goto Page: 1 2 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces