Tänkte slänga upp en tråd här, så folk som känner för det får snacka om detta kortspel någonstans.
Jag kommer också precis som lejon i magic tråden lägga upp lite matnyttig info.
Först skall jag börja med de olika decksen man kan få i starter seten, samt vilka som har "paxat" vad:
Hero — Night Elf Druid (Ante)
Hero — Gnome Rogue
Hero — Dwarf Warrior (Allansson)
Hero — Orc Warlock (Niklas ??)
Hero — Tauren Shaman (Jonas)
Hero — Troll Mage (Matti)
Hero — Night Elf Hunter (nilP)
Hero — Undead Priest
Hero — Human Paladin
Det är dessa som kan komma i starters. Den enda jag är osäker på är Niklas då inte Orc Warriorn finns till en början så tror jag nog han vill köra den enda andra orcen. Självklart kan man senare bygga ihop sina enga lekar som man vill men det är bäst att starta såhär (tycker iaf jag har någon annan något annat förslag så får man självklart säga vad man tycker)
Om ingen får din class, så är det bara att ta den du drog å hoppas på att du får rätt kort.
Om man får en oversized hjälte i sin starter som någon annan verkligen vill ha, dvs det kommer att bli hans hjälte sedan är det bara att byta.
I starters så byter man bara 30(-33) kortsleken boosterna får man behålla.
Jag är också väldigt intreserad av att höra vem/vilka som funderar på att köpa Onyxia samt Lådor.
Lite bra länkar:
Officiella hemsidan.Ungefär som wizards hemsida, artiklar nästan varje dag förutom helger, bra artiklar. Jag har nu börjat läsa alla för de är ofta välskrivna osv. Forum finns där också.