|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 05, 2007 5:38 am
Letade runt lite idag (letade efter datum till LinKon 200 cool och hittade lite listor på spel konvent, några var ganska aktuella så jag tänkte bara psota dem här så kan vi väl diskutera om det är något som är intresant. MittKon (tydligen in sundsvall och inte som vanligt i Örnsködsvik) 28-30 September. LänkSenare i år kommer det även att vara SnöKon (eller tidigt nästa år) uppe i umeå, jag tycker just nu att de bästa konventen är där vi känner folk och umeå = Råbin, Sundsvall är Dennis annars är det så nära ^_^ Jag själv kommer att (om jag har jobb och pengar) vara mycket villig att åka iväg på konvent. Gärna för att spela magic men rollspelande går också bra. Så har ni några tankar ideer så är det bara att snacka.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Jun 05, 2007 8:45 am
Jag är ju inte precis konventrädd. ^^ Så om jag har tid, pengar och framförallt möjlighet så åker jag mer än gärna på konvent. 3nodding
|
 |
 |
|
|
|
Master Molder of WINGS Crew
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jun 07, 2007 9:24 am
Bara jag har tid å pengar så följer jag gärna med på något konvent framöver biggrin .
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Thu Jun 07, 2007 3:09 pm
Jag går gärna på snökon, om jag bara får med mig nå folk...
Kanske kan vara villig att hänga på till mitkon, får se.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Sep 04, 2007 6:24 am
Tänkte bara kolla upp vilka här som det är säkert att de ska till Uppcon senare denna månad, eller de som folk vet att de ska ner, eftersom det skulle vara najs att göra något mer än bara vara på konvent och lukta som nollkå fast utan vitlök...
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Sep 04, 2007 6:38 am
Jag kommer kanske att åka ner, väldigt osäkert och inget är sagt, men vilket fall som helst kommer jag nog inte gå på uppcon då jag är mest intreserad av Lorwyn prellen den helgen.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Sep 04, 2007 7:05 am
Är ju inte direkt så erfaren spelare, och magic har jag inte spelat någonting av (inte själv iaf). Så jag skulle kunna tänka mig att åka på ett konvent med andra som får guida mig, om tiden och pengarna tillåter det. För det skulle absolut vara en ny och rolig upplevesle. ^-^ Men jag har som noll koll på det, så om ni vill ha med mig och passa mig där så får ni rycka tag i mig, eller nåt. xd
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Tue Sep 04, 2007 7:42 am
Mittcon som jag och några till skall dra på är nere i Sundsvall och vi drar enbart dit för att spela magic prerelese.
Uppcon är ett anime/magan/japanofil convent, där man varken spelar rollspel eller magic.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Sep 12, 2007 8:05 am
nilP Uppcon är ett anime/magan/japanofil convent, där man varken spelar rollspel eller magic. Men har skitkul om man gillar något av sakerna biggrin .
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Oct 27, 2007 5:48 pm
UkiCon02. Som är ytterligare ett av konventen som det jag och Ante-Krist var på i Maj. Tänkte åka dit med. ^^ (känner ett antal av arr. >_<) //Japanofilkonvent
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Nov 14, 2007 3:15 am
UkiCon02 När?: 11-13 /1 -08 28/3 - 30/3 Var?: Farsta. (återkommer med namnet på skolan) Kostar?: 100:-
Detta är ett lite softare j-kulturskonvent som kanske passar de som inte gillar de stora högtempo-konventen som t.ex. Uppcon. Om det är likt förra året kommer det vara rätt bra med tvspel av olika slag. Allt från Sing Star till Japanska Arkadmaskiner. Sen har dom animevisningar, ofc, och rätt mycket lekande, som fotlekar osv. Tempot och känslan är lite mer avlappnad och skön. Jag gillar det skarpt. Vet inte vad Ante tyckte. Men han var med på ettan han med.
Säg till om ni är intresserade.
PS: Jag kommer antagligen att agera lite av en funktionär på konventet, då jag känner en stor del av arrangörerna. ^^ Så jag kommer givetvis att åka. Men jag vet inte vad jag kommer hitta på. ^^
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Aug 06, 2008 9:57 am
Bytte namn på tråden till "Events" från "Konvent" så kan alla möjliga events som sker runtom i Sverige som folk vill göra reklam för postas här.
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Aug 06, 2008 10:01 am
Bara sverige? sad
Tänkte dra och se Disturbed, Slipknot och In Flames i Oslo i loppet av typ två månader själv. biggrin
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Wed Aug 06, 2008 12:55 pm
Master Molder of WINGS Bara sverige? sad
Tänkte dra och se Disturbed, Slipknot och In Flames i Oslo i loppet av typ två månader själv. biggrin
Kommer göra det samma fast i sthlm, då jag inte har tid eller råd med att åka till ondskans grannland =)
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posted: Sat Aug 09, 2008 10:44 am
Ondskans grannland... som i att det är grannland till ondskan?? O: Landsförrädare!! ><
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |