Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
Shadowrun RPG: A Future in Shadow Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

zteel
Crew

PostPosted: Wed Jun 27, 2007 3:32 pm

"Skuggorna sprider sig i en värld som blir allt mer och mer korrumperad av giriga MegaCorps och maktlystna drakar. Ingen går säker längre, och under utan på vad som kan verka vara ett fungerande samhälle döljer sig ett hemligt krig. Detta krig utkämpas av er, Shadowrunners, de som gör vad som krävs för att överleva den tuffa verkligheten som framtidens Jord är. Ni gör det ingen annan vill, så länge priset är därefter, och de som kommer i er väg skall snart finna att de som har skuggorna som sitt hem inte är att ta lätt på."
-Kapitel ett: Välkommen till skuggorna.

Ok, så nu har jag äntligen kommit till skott och skapat denna tråd, hoppas någon lägger märke till det. Som det ser ut nu så kommer jag köra så snart som folk har tid och intresse av att köra. Tar gärna emot förslag till datum och platser för ev. framtida spelmöten. Ska försöka hålla tråden någorlunda uppdaterad, men jag lovar inget, då jag inte litar på mitt eget minne tillräckligt.
PostPosted: Wed Jun 27, 2007 3:49 pm

Tänkte ta å komentera de möten som redan har varit biggrin .

Möte 1: Var bra och väldigt roligt att spela även om jag personligen tyckte att slutet kändes rätt tråkigt (i alla fall för min karaktär wink ). Troligen det äventyr som jag kört med Ante som jag tycker ha varit bäst, du ska även ha cred för att du tagit dig tid att göra en översiktsbild/karta. Synd bara att det var för lätt razz .

Möte 2: Var jag tyvärr inte närvarande på crying .

Möte 3: Var även det roligt och rätt så schysst, var lite för många spelare så att det bitvis blev lite rörigt och alla kom inte till tals hela tiden. Men det var fortfarande bra skött av dig, även om att det var lite för lätt.

Inför nästa möte joppas jag att du uppar svårighetsgraden lite (inte att vi ska möta 1 miljon adepter eller dylikt), ha mer våld å slakt eftersom det skulle min karaktär älska biggrin . Och jag hoppas att det blir av snart eftersom jag vill kunna spela så mycket jag kan innan jag ska iväg härifrån.

_MFKR_
Crew

nilP

PostPosted: Thu Jun 28, 2007 3:44 am

Råkade missa denna tråd even sweatdrop

Yes shadowrun, funkar hitilts väldigt bra, jag vet att senaste omgången inte blev så bra som du hade hoppats men jag tyckte den var trevlig (jag kanske gick lite out of char men jag skyller på att jag var full/bak fortfarande)

Roligt med lite nya chars som var med, att han en tjej med förgyller nästan alla spelmöten (tänker på vissa andra som inte varit så lyckade, ni vet vilka ni är stare ), så det funkade bra, men ja lite mycket folk, lite oplanerat men shadowrun är shadowrun ^_^

Du skall ha fet cred för första kartan du hade ritat, den var gööööör snygg!!
Mer blod och gåår, du kom igång helt ok i andra äventyret men var itne rädd att fläska på mer, när en spelare spyr på riktigt det är då man vet att man har lyckats wink
PostPosted: Thu Jun 28, 2007 3:29 pm

Negativt: För lite karaktärsinteraktion. Kändes opersonligt, kan man väl säga. Har väl med spelgruppens storlek att göra, men ändå. Kändes som om uppdraget hade kunnat klaras av även om man skurit ner det till bara Robin och Lejon.
Lite mer vardagssituationer, kanske chans att utveckla sig och vänja sig vid sin karaktär nästa gång? :]
PS: Drone Rigger kändes som helt fel val för min del, kopplade inte alls med min char.

Positivt: SHADOWRUN! OMG, älska shadowrun. Helt underbar spelvärd med potential att bli precis vad man vill. The Matrix kan man göra hela äventyr i. Magivärlden är enorm. Man kan göra så olika äventyr att inget är det andra likt. Dessutom finns det potential att bli supercoolt och superepiskt.

TheGoblin
Crew

Newberg
Captain

PostPosted: Fri Jun 29, 2007 5:19 am

Möte 1: Bra, för lätt.

Möte 2: Mycket bra, lite för lätt.

Möte 3: För mycket folk, för lätt.

Jag diggar det du gjort hitills. Jag skulle vilja se mer val, som det vi gjorde i andra äventyret. Och mer gore. Sen skulle jag gärna se ett uppdrag som måste lösas med något annat än våld.
PostPosted: Fri Jun 29, 2007 5:37 am

Newberg
Jag diggar det du gjort hitills. Jag skulle vilja se mer val

jaop, det skulle vara mycket roligt att se, flera stora "events" så att säga.
Och gärna också en story bakom allt, just nu känns det som vi random jobbar för Mr. Jhonsson.

nilP

Feints-

PostPosted: Fri Jun 29, 2007 12:48 pm

Håller med Dennis lite grand. Det skulle inte sitta helt fel med lite vardagsspelande. Allt på hela mötet måste faktiskt inte cirkulera runt våra runs.
Ja, jag vet att jag inte var med på dom två sista mötena. Men f.o.m.n. borde jag kunna vara med mer regelbundet. Jag menar, Ante, du vet hur mycket jag gillar min char...
crying
Dock var det ju väldigt stora delar av min karaktär som inte kom fram under spelmöte nummer ett.
Plus att, trots den simpla nivån på uppdraget så skulle det vara kul att köra en gång där man inte kör med Übersvåraregler-deluxe.
xd
För om jag inte har helt fel så körade vi en alternativ version av reglerna som var avsedd för mycket svårt spelande.
:'D
Av misstag.

Som sagt.
Du vet vad jag tycker om min karaktär. Och ja, du vet hur entusiastisk jag var när du frågade om jag ville spela Shadowrun till att börja med.
Så hur jag känner ang. Shadowrun är rätt underförstått.
wink
PostPosted: Sun Jul 01, 2007 8:09 am

Som det ser ut nu så kommer det bli en hel del Wings framöver, men om det finns intresse att spela Shadowrun så finns det äventyr på gång. Undrade hur folk skulle gilla Shadowrun helgen efter tenth prellen?

zteel
Crew

_MFKR_
Crew

PostPosted: Sun Jul 01, 2007 8:34 am

zteel
Som det ser ut nu så kommer det bli en hel del Wings framöver, men om det finns intresse att spela Shadowrun så finns det äventyr på gång. Undrade hur folk skulle gilla Shadowrun helgen efter tenth prellen?

Kan ju säga att jag inte kommer kunna vara med den helgen iaf.
PostPosted: Sun Jul 01, 2007 12:39 pm

För tidigt för att säga säkert. Kan förmodligen.

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Mon Jul 02, 2007 12:38 am

zteel

X prellen / WINGS sweatdrop

Jorå jag kan, kan varje helg nästan ^_^
PostPosted: Wed Jul 04, 2007 2:51 am

Bara så du vet det så har jag lagt in Shadowrun spelande vecka 29 i Kalendern, så det är bäst att du kollar lokal, ser till så att spelarna du vill ha med kann osv. Samt att du förbereder ett dunder äventyr ^_^

(För att logga in på kalendern.
Namn: nilpos@gmail.com
Password: Rollspel)

nilP

zteel
Crew

PostPosted: Wed Jul 04, 2007 11:53 am

Ska göra vad jag kan, har redan lite saftiga ideer på gång, och jag tror dessutom att detta kan bli det första försöket till en något sånär stadig storyline som man kan fortsätta på. (Kanske t.o.m. en kampanj om allt går vägen.)
PostPosted: Wed Jul 04, 2007 11:01 pm

Nice, vi får hoppas att det blir bra näst nästa helg då ^_^

Vilka är de tänkta spelarna ??
Jag
Råbin
Lejon
??

nilP

Newberg
Captain

PostPosted: Thu Jul 05, 2007 2:07 am

Vart skall vi vara då? Du nämde garage vinden hemma hos dig på msn. Är det bekräftat och bestämt eller?..
Reply
Arkiv

Goto Page: 1 2 3 [>] [»|]

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces