Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply Arkiv
CoC-kampanj [Givaren av Hemligheter]

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

allansson
Crew

PostPosted: Thu Jul 19, 2007 4:13 am

Detta är den första kampanjen jag gör. Jag har kört två spelmöten, första gången körde jag ett premade-äventyr, men nu skriver jag själv. Jag har alltså döpt kampanjen till "Givaren av Hemligheter", jag vet inte hur många spelmöten det blir.

CoC, eller Call of Cthulhu är ett skräckrollspel som är baserat på H.P Lovecrafts noveller och även nyare noveller av författare som skriver med samma stil som Lovecraft.

Hela kampanjen utspelas i östra USA på 20-talet. Jag kommer att satsa på stämningen och det slutgiltiga målet är att skrämma spelarna, eller att få dem att känna sig illa till mods. Läs inte själv om Cthulhu-Mythosen, tack.

Nils karaktärs bil:
User Image

En tidning som Niklas karaktär läser:
User Image
PostPosted: Tue Aug 28, 2007 9:15 am

Amen s**t, detta går av stapeln i helgen eller? Spännande spännande.

Kan dock inte undgå att märka att denna tråd är väldigt död för något som ska spelas så snart. Borde den inte utnytjas på något vis? Som för att tex sprida information eller något? Vad vet jag alla som ska vara med kanske redan vet allt de behöver veta.

Newberg
Captain

nilP

PostPosted: Wed Aug 29, 2007 12:22 am

Newberg
Amen s**t, detta går av stapeln i helgen eller? Spännande spännande.

Kan dock inte undgå att märka att denna tråd är väldigt död för något som ska spelas så snart. Borde den inte utnytjas på något vis? Som för att tex sprida information eller något? Vad vet jag alla som ska vara med kanske redan vet allt de behöver veta.

Jaop det är tänk att spelas i helgen. Så länge jag lyckas ta mig in till kramfors xd

Men jo det skulle vara fint att se nått nytt skrivas här ^_^
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 12:33 am

Spelas gjorde det, Jag fick solo spela hela fredagen, dvs några timmar, det gick mycket bra var mycket luskande efter ledtrådar osv, sedan på lördag kom Matti och Niklas och efter lite trevande inledninge så sprang vi iaf in i huset som Allansson lett oss till, sprang runt där och letade lite, samt att Matti blev väldigt störd på våra kraktärer fr det "verkade" som om vi undanhöll information whee

iaf mystiska saker hände, Sanaty förlorades och sedan blev det ett cliffhanger slut, så jag hoppas på en väldigt snar fortsättning ^_^

Spelandet och äventyret gick bra, lite sämre än förra gången men det är väldigt svårt att göra bättre äventyr själv än officiella äventyr, så Allansson gjorde det rätt bra ^_^

vad han måste träna på är dock att inte stanna upp och bara sitta och "tänka" i fem minuter särskilt när vi traskar runt i ett hus, måste det tänkas ta då en riktig paus.

*edit* Denna tråd flyttas lagom tills nästa måndag om inte allansson kan säga att nästa omgång kommer väldigt snart ??

nilP

allansson
Crew

PostPosted: Thu Sep 06, 2007 11:30 am

Tack för kritik, kritik är bra. Ledsen att jag inte har skrivit något, fick tillbaka internet några minuter innan detta skrevs. Ska tänka på det där med pauserna. Jag hörde att det skulle vara någon slags sammankomst hos Dennis nästa helg, jag kanske kan köra fortsättningen efter den.
Reply
Arkiv

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas
Virtual Spaces
Fun Stuff