Welcome to Gaia! ::

Swedish RPG gang

Back to Guilds

Tags: Swedish, Roleplaying, Friends 

Reply The Void
Meet: "let me play among the stars..."

Quick Reply

Enter both words below, separated by a space:

Can't read the text? Click here

Submit

Azolon
Crew

PostPosted: Sun Aug 23, 2009 5:10 pm

Ett möte där de som var intresserade kan skapa en ny måne där Fader Liv kan hoppa omkring och leka med sina blodmossor.

Mina förslag:
Månen är i omloppsbana kring Aetheria.
Den behöver inte vara särskilt stor, i jämförelse med de månar som redan finna.
Månen ska ha en stabil atmosfär som kan upprätthålla liv.
Om Fader Liv vill, kan vi skapa månen med blodmossan färdig och utplacerad.

Jag kan använda mina elementar krafter för att dra ihop meteorer och annat rymdskrot för att forma himlakroppen, medan Fader Liv skänker dess yta liv.
Andra hittar säkert på någonting de kan hjälpa med, om de inte bara skänker general Creation Points.

Preliminärt förslag på kostnad: ~20
PostPosted: Sun Aug 23, 2009 5:14 pm

Jag ger det här två alternativ med två olika resultat/krav:

1. Jag hjälper till med upp till 5 poäng.
Krav: Velarierna drar sig bort från Oriri och slutar slåss!

2. Jag hjälper till att KONTRA månen med upp till 9 poäng OM Limianerna överhuvudtaget HOTAS av Velarier. Seriöst, mitt folk ska inte våldtas och kläcka ägg.

TheGoblin
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Wed Aug 26, 2009 10:32 am

Azolon
Ett möte där de som var intresserade kan skapa en ny måne där Fader Liv kan hoppa omkring och leka med sina blodmossor.

Mina förslag:
Månen är i omloppsbana kring Aetheria.
Den behöver inte vara särskilt stor, i jämförelse med de månar som redan finna.
Månen ska ha en stabil atmosfär som kan upprätthålla liv.
Om Fader Liv vill, kan vi skapa månen med blodmossan färdig och utplacerad.

Jag kan använda mina elementar krafter för att dra ihop meteorer och annat rymdskrot för att forma himlakroppen, medan Fader Liv skänker dess yta liv.
Andra hittar säkert på någonting de kan hjälpa med, om de inte bara skänker general Creation Points.

Preliminärt förslag på kostnad: ~20

Jo låter jättebra=)

Kan ge med mig med 10 poäng fungerar det för dig Lars?
PostPosted: Wed Aug 26, 2009 10:37 am

TheGoblin
Jag ger det här två alternativ med två olika resultat/krav:

1. Jag hjälper till med upp till 5 poäng.
Krav: Velarierna drar sig bort från Oriri och slutar slåss!

2. Jag hjälper till att KONTRA månen med upp till 9 poäng OM Limianerna överhuvudtaget HOTAS av Velarier. Seriöst, mitt folk ska inte våldtas och kläcka ägg.

1. Velarierna är redan en del av Oriris befolkning och slåss är vad de gör just nu i detta skedde av deras evolution.

2. Som jag sagt tidigare så har jag gått med på att arbeta för fred mellan våra raser. Och du behöver inte vara så enkelspårig att du kallar det för en våldtäkt:/
Det anses som en stor ära att bli del av nästa generation av liv. så varför inte då man väl är döende eller död avsluta sitt liv med något gott som att lämna barn efter sig?

Dain_Saral
Crew

TheGoblin
Crew

PostPosted: Thu Aug 27, 2009 8:36 am

Fred är finfint! Men jag kallar det inte enkelspårigt att inse vad det är som händer. Limianerna ser det faktiskt inte alls som en "ära", när deras liv likväl kan bringa barn och framgång utan vare sig smärtsam död eller äggkläckning eller våld. Så nej, de anser inte det vara en ära. Inte för deras egen art. Vad Velarierna gör inom sin egen art har de inga som helst problem med, men när man försöker överföra en akt som de i sin moraliska kod anser vara grotesk (sinsemellan) så kan de inte göra annat än att ta avstånd.

Med det sagt, så kommer Limianerna vara lugna och snälla så länge ett kulturellt och fridfullt utbyte kan ske arter emellan. Med det menas det att man inte våldför sig på någon annan. Limianerna skulle aldrig bli våldsamma gentemot en Velarie, och förväntar sig samma godhet tillbaks. Annars skulle den resulterande relationen visa sig vara förödande.

Insect Rapists
Vid krigsföring mot människor brukar de sända in de manliga drönarna för att våldföra sig på kvinnorna i byn eller städerna för att sedan låta dem föda Homovelarier medan de eventuellt har ihjäl männen i byn.
Inte PK!
PostPosted: Thu Aug 27, 2009 9:09 pm

Dain_Saral

Jo låter jättebra=)

Funkar för mig.
Verkar inte riktigt som att dennis nu kommet att hjälpa till med skapandet, så det blir visst bara ett samarbete mellan mig och dig, Daniel.
Jag betalar 10 poäng för skapandet. 50/50

Har förövrigt kommit på ett namn till månen. Det är inte särskilt originellt, men det borde passa.

Quote:
The Bloodmoon
Sammarbete mellan Drakath och Vieadron.
Ursprungs Tråd

I omlopp kring planeten Aetheria börjar asteroider, meteoriter, vatten partiklar och annat rymdstoft dra sig samman.
En glödande kärna täcks av en yta av sten och andra mineraler och ger den nya himlakroppen en fast form.

Gaser börjar bilda en stabil atmosfär, och vatten börjar täcka delar av den nya månens yta i formen av hav.
Liv kan börja leva där. Liv har redan börjat leva där.
Ett liv som under skapelse processen sovit i himlakroppens hjärta och nu, när förhållandena är gynnsamma, börjar vakna; den Aetheriska Blodmossan.

I rask takt börjar det nyvakna livet sprida sig genom månen. Den konsumerar mineraler, andas atmosfären, förtär näringsämnen, och omvandlar haven, och till sist har hela månen blivit ett med Blodmossans organiska massa.

I drömmar talar Drakath till, lärda magiker, astronomer, stjärnskådare och till världens största ledare, samtidigt visar han dem en snabb vision om hur han formar månen.
"Jag är inspiration, kunskap och makt. Jag är Drakath; jag är perfekt.
Se upp emot skyarna, och bortom molnen!
Skåda den nya himlakropp jag och min bror Vieadron, har valt att skapa!
Se till eran världs syster, Aetheria, och skåda dess nya resekamrat i kosmos.
Skåda... Bloodmoon!"

Väntar på ett slutgiltigt okej ifrån dig Daniel, om du vill ändra något innan jag lägger till en Create Tag, med kostnad och sånt. Då kan du ju även se till att ha skrivit ett eventuellt meddelande du vill sända till världen då vi skapar månen också.

Azolon
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Fri Aug 28, 2009 4:00 am

Azolon
Dain_Saral

Jo låter jättebra=)

Funkar för mig.
Verkar inte riktigt som att dennis nu kommet att hjälpa till med skapandet, så det blir visst bara ett samarbete mellan mig och dig, Daniel.
Jag betalar 10 poäng för skapandet. 50/50

Har förövrigt kommit på ett namn till månen. Det är inte särskilt originellt, men det borde passa.

Quote:
The Bloodmoon
Ursprungs Tråd

I omlopp kring planeten Aetheria börjar asteroider, meteoriter, vatten partiklar och annat rymdstoft dra sig samman.
En glödande kärna täcks av en yta av sten och andra mineraler och ger den nya himlakroppen en fast form.

Gaser börjar bilda en stabil atmosfär, och vatten börjar täcka delar av den nya månens yta i formen av hav.
Ett liv som under skapelse processen sovit i himlakroppens hjärta och nu, när förhållandena är gynnsamma, börjar vakna; den Aetheriska Blodmossan.

I rask takt börjar det nyvakna livet sprida sig genom månen. Den konsumerar mineraler, andas atmosfären, förtär näringsämnen, och omvandlar haven, och till sist har hela månen blivit ett med Blodmossans organiska massa.

I drömmar talar Drakath till, lärda magiker, astronomer, stjärnskådare och till världens största ledare, samtidigt visar han dem en snabb vision om hur han formar månen.
Skåda... Bloodmoon!"

Väntar på ett slutgiltigt okej ifrån dig Daniel, om du vill ändra något innan jag lägger till en Create Tag, med kostnad och sånt. Då kan du ju även se till att ha skrivit ett eventuellt meddelande du vill sända till världen då vi skapar månen också.

Jo det e ok för mig =)

Vänder mig till schamaner och spirituella ledare.

Det är jag som är livet i alla dess former. Jag är Vieadron.
Må världen bada i det ljus från den himlakropp jag och min bror Drakath skapat. Ty livet arbetar i outgrundliga vägar.
Skåda... Bloodmoon!
PostPosted: Fri Aug 28, 2009 4:16 am

Create: The Bloodmoon
Ursprungs Tråd

Skåda... Bloodmoon!"

Vieadron vänder sig till schamaner och spirituella ledare.
Det är jag som är livet i alla dess former. Jag är Vieadron.
Må världen bada i det ljus från den himlakropp jag och min bror Drakath skapat. Ty livet arbetar i outgrundliga vägar.
Skåda... Bloodmoon!

Cost: 20

10 poäng från mig, 10 poäng från Daniel

Azolon
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Fri Aug 28, 2009 5:23 am

9 för mig då eftersom jag skapar en blodmossa^^
PostPosted: Fri Aug 28, 2009 6:32 am

alltså?

Cost 19
20
-1 Blodmossa

Azolon
Crew

Dain_Saral
Crew

PostPosted: Fri Aug 28, 2009 6:36 am

Japp exakt=)
PostPosted: Fri Aug 28, 2009 7:02 pm

Hur ser månen ut när observerad från ytan?

Vilken varvtid har månen? / Hur många varv gör den på ett år?

Newberg
Captain

Azolon
Crew

PostPosted: Fri Aug 28, 2009 7:23 pm

Newberg
Hur ser månen ut när observerad från ytan?

Antar att du menar Aetherias yta (eller från Ver'Nestorian, men det är ju lite svårare att se den lika ofta därifrån)

User Image
kanske?

Newberg
Vilken varvtid har månen? / Hur många varv gör den på ett år?

*Kollar World tråden för info om världen*
...
33 dagars varvtid, 10 varv på ett år. För enkelhetens skull
PostPosted: Sun Aug 30, 2009 7:00 am

Låser tråden, då det väsentliga verkat gått klart.

Azolon
Crew

Reply
The Void

Manage Your Items
Other Stuff
Get GCash
Offers
Get Items
More Items
Where Everyone Hangs Out
Other Community Areas