Land Grab
"Jag är inspiration, kunskap och makt. Jag är Drakath; jag är perfekt!
Kriget har slutat innan det ens började.
De fega Velarierna har övergett sina territorium istället för att möta er i strid och valt att fly ifrån världen.
Detta är ett perfekt tillfälle att utöka era gränser.
Stora och beboeliga landytor står tomma, fria att tas av vem som än kommer dit först.
Era mobiliserade styrkor kan enkelt ta kontroll.
Skyndar er så kan ni eventuellt undvika konflikt med de andra rikena."
När de velariska folken mystiskt försvinner tar Heimholl Alliansen ett snabbt initiativ och innan någon annan riktigt förstått vad som egentligen hänt så har de mobiliserat sina styrkor för en massiv expansion in i de övergivna markerna.
Drakar flyger vida sträckor över berg, skogar, sjöar och floder, bärande på soldater och magiker redo att rusta upp provisoriska befästningar och frammana golems och tills dess att huvudstyrkorna anländer och kan göra i ordning för civila arbetare. När magikerna får chansen går de samman för att utföra ritualer som snabbt teleporterar in ytterligare trupper ifrån deras hemländer.
Mishanniathrix står i täten och inspirerar sina undersåtar och allierade till att inte att vila fören de tagit kontroll över så rika land ytor som möjligt i Velaria, och kanske till och med Dorhive, innan något annat rike hunnit göra det.
Drakath använder sin makt för att hjälpa de expanderande trupperna. I snårskogar öppnas marken sig och formar stigar, i floder dyker det upp vadställen och de flygande drakarna får hjälpsamma vindar. Allt för att de så fort som möjligt ska kunna utöka gränserna och ta över mera land.
Cost: 2
för acten och den tillfälliga terräng effekten